کشف رازهای پشت پرده اکسپریا تاچ: مصاحبه با سازندگان جذابترین پروژکتور سونی

5
۵,۸۴۱


بدون تردید معرفی Xperia Touch، پروژکتوری که امکان نمایش تصویر 23 اینچی با رزولوشن HD و قابلیت لمس و نمایش بروی هر سطحی را داشت، یکی از جذابترین محصولات معرفی شده در MWC 2017 بود. از زمان معرفی این محصول، ذهن بسیاری درگیر این مورد است که از شکل گرفتن ایده ی اولیه ی این محصول تا تولید نهایی آن، چه مراحلی طی شده است.

به همین دلیل هم امروز گفتگویی جذاب با Arinobu Ueda و Yuichiro Saito، طراحی ارشد و مهندس پروژه ی Xperia Touch را برای شما آماده ی انتشار کرده ایم. در این مقاله، نام Arinobu Ueda به صورت خلاصه و با حروف AU و نام Yuichiro Saito با حروف YS نشان داده شده است. این مصاحبه توسط وبلاگ سونی موبایل به انجام رسیده که متن ترجمه شده آن را در ادامه خواهید خواند.


از دیدن شما بسیار خوشحال هستیم. لطفاً درمورد شکل گیری ایده ی اولیه ی این محصول کمی برایمان توضیح دهید.

AU: ما از این که این محصول سرانجام به تولید رسید، بسیار خوشحال هستیم. ما برای رسیدن به این مرحله از تولید محصول، سفر دراز و دشواری را پیموده ایم و حالا از معرفی رسمی این دستگاه بسیار خوشحال هستیم.

YS: ایده ی اولیه ی ما برای این محصول، یک “پنجره ی پیشرفته ی نمایش اطلاعات” برای تک تک اعضای خانواده بود. همچنین، استفاده از این محصول در مکان هایی برای نمایش به افراد بیشتری را نیز درنظر داشتیم.


از زمان شکل گیری ایده ی اولیه تا به این لحظه چه قدر زمان گذشته است؟

YS: ما از اواخر سال 2015 به فکر کردن درمورد پروژکتوری با قابلیت درگیر کردن کاربر در فعالیت های خود بودیم که در نهایت با کار بروی این ایده، اجرای آن را امکان پذیر نمودیم.

Multi-touch به معنی عملکرد مناسب این دستگاه در نمایش های گروهی آن می باشد؛ آیا این بخش از نقطه ی آغاز در ذهن شما وجود داشت؟

YS: البته، ما قصد طراحی محصولی را داشتیم که تا حد ممکن کاربران زیادی بتوانند از آن استفاده کنند و از تماشای گروهی آن لذت ببرند. برخی از محصولات مشابه، با هدف استفاده ی انفرادی تولید شده اند ولی هدف از تولید Touch، تماماً استفاده و لذت بردن از آن با خانواده و دوستان بوده است.


بنابراین، از این پس هر سطح صافی قابلیت تبدیل شدن به یک صفحه ی لمسی را خواهد داشت، آیا این پروژکتور بروی سطوح خاصی، عملکردی بهتری ندارد؟

AU: در استفاده از این دستگاه، نور محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عملکرد آن بروی سطوح شیشه ای به اندازه ی عملکرد آن بروی سطوح داخلی خانه مناسب نیست.


پروژکتور Xperia Touch تا چه سایز تصویری را به ما ارائه می دهد؟ آیا به نمایش تصاویر 23 اینچی محدود هستیم؟

YS: کاربران این دستگاه می توانند می توانند تا 80 اینچ دیگر نیز تصویر بزرگتری را مشاهده کنند ولی نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در چنین شرایطی استفاده از قابلیت لمسی دستگاه امکان پذیر نخواهد بود. ما نیز علاقه به افزایش سایز تصویر این دستگاه داریم ولی در حال حاضر تصویر 23 اینچی با قابلیت لمسی، بهترین چیزی است که می توانیم ارائه کنیم.


در مورد ابعاد کوچکتر چه فکری می کنید؟ آیا به نظر شما پروژکتورها راه خود را به گوشی های هوشمند باز می کنند؟

YS: ما در حال حاضر هم نهایت تلاش خود را به همراه تیم های خود انجام داده ایم تا این دستگاه در کوچکترین ابعاد ممکن طراحی و ساخته شود. واضح است که استفاده از سخت افزار مناسب، به ابعاد کوچک دستگاه، اولویت دارد. علاوه بر آن، ما باید مطمئن می شدیم که کاربران می توانند به سادگی در خانه های خود از دستگاهی با این ابعاد مناسب استفاده کنند.

AU: بله، استفاده از یک صفحه ی لمسی بروی میز یا هر سطحی دیگر یک فرایند توسعه ی بزرگ برای ما به حساب می آید. ما در این دستگاه به گونه ای از ترکیب رنگ ها استفاده کرده ایم تا در قسمت های مختلف خانه، جلوه ای بد را ایجاد نکند. لبه هایی با برش نرم و دیگر ویژگی استفاده شده در طراحی این محصول، حس کوچکتر بودن Touch را به شما خواهد داد.


به نظر این محصول فوق العاده است. آیا شما اپلیکیشن خاصی برای استفاده در Xperia Touch را مدنظر دارید؟

YS: بله، من اپلیکیشن Fitflap Motion را درنظر دارم که این اپلیکیشن با استفاده از دوربین نصب شده در بالای Touch کار خود را انجام می دهد. در این اپ شما باید با حرکات خود پردنده ی موجود در بازی را هدایت کنید. این اپ، یک بازی بسیار اعتیادآور می باشد.


بسیار خب، حتماً این بازی را انجام خواهیم داد. آیا می توانید اطلاعاتی درمورد محصولات آینده ی خود در اختیار ما قرار دهید؟

AU: متاسفانه نمی توانم اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار دهم. دیدن این که پروژکتورها و هوش مصنوعی راه خود را به خانه ها باز می کنند، بسیار جذاب خواهد بود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

5 دیدگاه ها

  1. آقای پایدار به نظرتون امکانش هست در آینده ی نزدیک این پروژکتور در ابعاد کوچک در قالب پرچمداران آینده سونی بکار گرفته بشه
    منظورم مثل فیلم ساختگی سه سال پیش برای آیفون ۵
    بود که کیبورد لیزری داشت؟؟!!

    پاسخ

    mohsen-rashidi گفته:
    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۱۷

    بدون شک

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here