کمپانی مدیاتک، چیپست جدید و قدرتمند خود را با نام Helio P20 معرفی کرد.

3
۵,۴۷۸

3a1ec863-9578-4531-977c-77446a077638
امروز و در جریان کنفرانس مدیاتک در کنگره جهانی موبایل 2016، این شرکت از چیپست جدید خود موسوم به Helio P20 رونمایی کرد. همانطور که از نام این چیپست پیداست نسخه بهینه شده و ادامه دهنده راه چیپست Helio P10 بوده و قرار است جانشین این چیپست در خط تولید کارخانه ها و در قلب دستگاه های آینده باشد. در مقایسه با سری قبلی این چیپست تغییرات بسیاری اعمال شده اند که عمده این تغییرات برای افزایش قدرت و توان پردازشی بوده است.

این چیپست نسبت به نسل قبل خود علاوه بر افزایش توان پردازشی بهبودی 25 درصدی در مصرف انرژی دستگاه داشته است. در ساخت این چیپست از پردازنده هشت هسته ای Cortex A53 استفاده شده است که توانایی پردازش با کلاک 2.3 گیگاهرتزی را دارد. همچنین در ساخت این چیپست از قوی ترین پردازنده گرافیکی حال حاضر شرکت ARM یعنی پردازنده جدید Mali T800 با ریت پردازش 900 مگاهرتز استفاده شده است.

چیپست Helio P20 با تکنولوژی LPDDR4 حافظه اجرایی ( Ram ) سازگاری کامل داشته و میتوان گفت که این سازگاری برای اولین بار در بخش موبایل بوجود آمده است. میتوان از برتری های این تکنولوژی نسبت به نسل قبلی خود یعنی LPDDR3 به افزایش 70 درصدی پهنای باند موجود برای اجرا دستور ها، کاهش 50 درصدی مصرف انرژی و کاهش مقدار ولتاژ مورد نیاز برای فعالیت به 0.6 ولت اشاره کرد.

معاون رئیس و مسئول امور اجرایی شرکت مدیاتک در رابطه با چیپست جدید این شرکت یعنی Helio P20 اذعان داشته است: “چیپست Helio P20 برای رفع کامل نیاز های مصرف کنندگان خواستار دستگاه های پرقدرت و در عین حال کارآمد طراحی شده است. مصرف کنندگانی که برای عمر باتری دستگاه خود اهمیت زیادی قائل بوده و خواستار قابیلت های فراوان چندرسانه ای از دستگاه خود هستند. شرکت مدیاتک از این امتحان نیز با یک راه حل پیشگام و نوآورانه سربلند بیرون آمده است.”

میتوان از دیگر قابلیت های این چیپست سازگاری با دو نمایشگر فول اچ دی با نرخ فریم 60 اشاره کرد. مورد چشمگیر دیگر درباره این چیپست پشتیبانی از پردازش خاص تصاویر در این چیپست است که امکان استفاده از یک دوربین 24 مگاپیکسلی در حالت استفاده از یک دوربین و استفاده از دو دوربین 13 مگاپیکسل در حالت دوربین دوگانه را فراهم میکند، همچنین فیلم برداری با رزولووشن 4K*2K با نرخ فریم 30 در این چیپست ممکن است.
این چیپست دارای فناوری ال تی ای (LTE) در حوزه کت 6 ( 6.Cat ) با حداکثر سرعت دانلود 300 و سرعت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه بوده و قابلیت استفاده از دو سیم کارت بصورت همزمان و در حالت آماده ممکن است. همچنین این چیپست از دیگر راه های ارتباطی مانند وای فای، جی پی اس / گلونس / بیدو، رادیو اف ام و بلوتوث نیز پشتیبانی میکند.

همانطور که میدانید سونی امروز یکی از سه اسمارت فون خود را با نام اکسپریا XA با بهره مندی از چیپست Helio P10 که نسل قبلی P20 است معرفی کرد. با توجه به افزایش همکاری های سونی و مدیاتک در استفاده از چیپست های این شرکت در گوشی های اکسپریا محتمل است که در آینده ای نزدیک چیپ P20 نیز در برخی گوشی های اکسپریا مورد استفاده واقع شود. نظر شما در این رابطه چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

3 دیدگاه ها

  1. اقا رفیقم میخواد گوشی بخره حدود۱۲۰۰ هم هزینه کنه من الان چی بهش معرفی کنم m5سونی رو یا a5 سامسونگ که شارژسریع و سنسور اثر انگشت داره؟

    پاسخ

    mz گفته:
    ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۸

    a5 سنسور اثر انگشت داره؟!؟!؟!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here