کمپانی های مختلف ساعت گوشی های هوشمند خود را روی چه عددی تنظیم میکنند؟

21
۱۳,۵۷۸

Sony-Xperia-Z5-Compact-overheating-issues
شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که چرا تمامی ساعت‌ها از هر نوع در همه جای این کره خاکی به صورت پیش‌فرض هنگام خرید بر روی ساعت 10:10 است، این موضوع که دست‌مایه شایعات فراوانی هم شده است دلایل استراتژیکی دارد که به توضیح آن خواهیم پرداخت.

در بعضی شایعات گفته شده این زمان برای یادآوری زمان به قتل رسیدن آبراهام لینکلن، جان اف‌کندی و یا مارتین لوتر کینگ فقید است. در واقعیت به آبراهام لینکلن در ساعت 10:15 بعدازظهر شلیک شد که در ساعت 7:22 صبح فردا جان سپرد. به جان اف‌کندی هم در ساعت 12:30 بعدازظهر شلیک شد که ساعت یک بعدازظهر همان روز از دنیا رفتن او اعلام شد و به مارتین لوتر کینگ هم در ساعت 6:01 بعدازظهر شلیک شد که ساعت 7:05 بعدازظهر روز آتی خبر مرگ او مخابره شد.

تئوری دیگر نیز بیان میکند که این ساعت زمانی است که آمریکا بمب های اتمی خود را بر روی شهر های ژاپن فروریخت که این نظریه هم رد شده و دو بمب The Fat Man Bomb و Little Boy به ترتیب در ساعت های 11:02 و 8:15 بر روی این دو شهر ریخته شد که فجایع فراوانی بر جای گذاشت.

دلایل استراتژیکی که پیش از این ذکر کردیم صرفا مربوط به نگاه زیبایی‌شناختی است:

در این حالت عقربه ها همپوشانی ندارند و کاملا جدای از هم قابل مشاهده هستند.

با این کار ساعت شکل متقارن پیدا می‌کند که عموما بیشتر قابل پسند است تا نامتقارن بودن ساعت.

لوگو کارخانه معمولا بالا و در زیر ساعت 12 است که در این صورت توسط عقربه ها پوشش داده نمی‌شود.

گاها عناصر دیگر ساعت ها مثل تاریخ در ساعت 3 یا 6 یا 9 قرار دارند که در این حالت کاملا نمایان خواهند بود.

البته همه‌ی این ها را گفتیم تا به ذکر این موضوع در گوشی های موبایل بپردازیم. با نگاهی به چند گوشی از برند های معتبر این نظم در خیلی از برند های برجسته دیده می‌شود. البته پیش از این در خصوص ساعت همیشگی گوشی های اکسپریا صحبت کردیم اما سونی در این ماجرا تنها نبوده و دیگر کمپانی های معتبر نیز معمولا از ساعت های خاصی برای نمایش محصولات خود استفاده میکنند.

سونی: 10:35
در تمامی محصولات سونی از گذشته تا امروز فقط یک ساعت به چشم میخورد: 10:35. این ساعت در گوشی های اکسپریا و حتی ساعت های هوشمند سونی رازی است که هنوز سونی قصد افشای آن را ندارد. در مورد ساعت 10:35 در گوشی های اکسپریا سونی موبایل میگوید بسیاری از مردم فکر میکنند که اسرار زیادی در پشت این اعداد نهفته است و عده ای نیز فکر میکنند این عدد بهترین و ساده ترین شکل را برای نمایش بر روی محصولات ما دارد و دلیل خاصی برای انتخاب آن وجود ندارد، اما بدیهی است که اسرار عمیقی در رابطه با این مسئله وجود دارد.

برخی معتقدند عدد 10 مربوط به عنصر شیمایی نئون (Neon) و عدد 35 نیز مربوط به عنصر شیمیایی دیگری به نام برم ( Bromine) است. (این شماره ها مربوط به عدد اتمی این دو عنصر است). همچنین مجموع این اعداد به صورت جداگانه برابر با عدد 9 است که در اساطیر یونانی اشاره به 9 الهه ی شعر و موسیقی(9 هنرمند مشهور) دارد! در ضمن عدد 35 شماره پیراهن بازیکن معروف بسکتبال Kevin Durant نیز بوده است. همه ما نیز میدانیم که در موسیقی فاصله هر نت تا نت بعدی 10 اکتاو است…

با تمام حدس و گمان های موجود سونی اعلام میکند که هیچ دلیلی نمیبیند تا رازهای پشت پرده 10:35 را افشا کند. ولی به طور حتم استفاده از این ساعت در تمامی محصولات سونی رازی نهفته دارد که شاید در آینده توسط سونی برملا گردد.

Sony_Xperia_Z5_family


سونی اریکسون: 11:55 و 10:37
طی بررسی هایی که انجام دادیم، سونی اریکسون فقید از نظم خاصی استفاده نمی‌کرده است اما در تعداد زیادی از محصولاتش ساعت 11:55 و یا 10:37 به نمایش گذاشته شده بود.

Sony_Ericsson_Xperia_arc_S_image7330 (1)


اچ تی سی: 10:08
برند نه چندان خوش‌شانس این روز‌ها یعنی HTC هم با قاطعیت بالائی از ساعت 10:08 در طیف بسیار زیادی از محصولاتش استفاده می‌کند. از یکی از جدیدترین محصولاتش یعنی HTC One X9 گرفته تا محصول خوش‌نام سال های افتخارش یعنی HTC HD2 مزین به ساعت 10:08 هستند.

10-1447130587-htconemain 20120617T084808


سامسونگ: 12:45
کمپانی سامسونگ هم مثل همیشه از قافله عقب نمانده و ساعت 12:45 را برای تزئین گوشی های تلفن همراه خود برگزیده است. سامسونگ این نظم را همراه با سری های Galaxy شروع کرد همچنین لازم به ذکر است سامسونگ در سری گوشی های Wave از ساعت 12:25 استفاده میکرده است.galaxy-s6-edge-exquisitely-crafted-desktop


هوآوی: 8:08
هوآوی که خود را چند سالی است در بین بزرگان جای داده در این بخش نیز همانند بزرگان رفتار میکند. این شرکت هم به طور معمول از ساعت 8:08 در محصولات خود استفاده میکند.

p8-h1


الجی: 9:30، 9:00 و 11:00
تقریبا بی نظم ترین شرکت در این زمینه الجی است که در محصولات خود از ساعت واحدی استفاده نمیکند. البته برخی ساعت ها در محصولات این شرکت بیشتر تکرار میشود که به طور معمول در سری G گوشی های خود به ساعت 9:30 و در دیگر گوشی ها گاها 9:00 و 11:00 استفاده میکند.

lg-g2-mini
LG-G4-Beat_Range-Shot-2


اپل: 9:41
همانند سونی، کمپانی اپل نیز برای تمامی گوشی های آیفون با یک نظم خاص ساعت 9:41 را برگزیده است. این عادت از اولین محصول تا جدید ترین محصول اش تکرار شده است.

gsmarena_001


موتورولا: 11:35
یکی از شرکت هایی منظم در این زمینه بدون هیچ تردیدی موتورولا است که در تمامی محصولات خود از قدیم تا حاضر از ساعت 11:35 استفاده کرده است. این ساعت خیلی نزدیک به ساعتی است که سونی در محصولات خود استفاده میکند.
droid-turbo-gallery4-1024x768


نوکیا: بی نظم ترین
از بین معتبرترین کمپانی های فعال در زمینه تولید تلفن های همراه هیچ کدام به اندازه نوکیا در انتخاب ساعت در تصاویر محصولات خود بی نظم نبودند. هیچ کدام از محصولات نوکیا و حتی محصولات جدیدی که با نام مایکروسافت عرضه شدند ساعت واحدی ندارند.

در آخر باید گفت تقریبا به غیر از سونی دیگر محصولات به صورت کلاسیک ساعت های هوشمند را روی 10:10 تبلیغ میکنند. هر یک از نظم هایی که امروزه رعایت میشود بعضی به صورت راز و بعضی بی دلیل و گاها به علت یک واقعه تاریخی مهم مربوط به آن برند است که صحبت کردن درباره هریک خود لایق پرداختن به مطلبی جداگانه است.

[تعداد: 1    میانگین: 3/5]

21 دیدگاه ها

  1. یه سوال غیر مرتبط داشتم.
    چرا ساعت پیشفرض سونی مثه قبل نیست.؟!!!!قلی بنظر خیلی شیک تر بود(همونکه ساعت فونتش بولد بود دقیقه فونت معمولی)

    پاسخ

  2. اول دو نکته رو متذکر بشم که:
    ۱)زمان انداختن بمب اتمی ۱۰:۰۹ هست که توی تبلیغات شرکت کاسیو و سری edifice این ساعتو میبینین
    ۲۲)ساعت ۹:۴۱ زمان معرفی اولین نسخه از سیستم عامل مکینتاش بوده که تا امروز هم روی محصولات اپل استفاده میشه

    پاسخ

  3. اپل از زمان معرفی ایفون استیو جابز ساعت ۹:۴۱ از ایفون پرده برداری کرد
    به نقل از سایت فون‌آرنا، این ساعت مربوط به زمانی است که استیو جابز، مدیر فقید اپل، در سال ۲۰۰۷ اولین تلفن همراه آیفون را معرفی کرد.

    سخنرانی او ۴۲ دقیقه طول کشید، و زمان رونمایی آیفون دقیقاً ساعت ۹ و ۴۲ دقیقه بود.

    پاسخ

  4. با سلام.
    در موسیقی فاصله هر نت با نت بعدی ۱۰ اکتاو نیست!
    هر اکتاو به فاصله نت دو تا نت دو بعدی میباشد که مجموعا ۸نت میباشد و پیانو که ساز کاملی به حساب می آید کلا ۷ تا اکتاو داره که از نت های بم تا نت های زیر است.فاصله هر نت تا نت بعدی یک پرده و بین بعضی ها نیم پرده میباشد.
    حالا منظور از ۱۰ اکتاو فاصله بین نت ها نمیدونم چی بوده.

    پاسخ

    behzad 007 گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۰۰

    ***
    احسسسسسسسنت میخاستم همینو بنویسم !!
    .
    ## اکسپریان جان اشتباه نوشتی اون قسمت نت موسیقی رو و کاملا غلطه ## 😐
    .
    .
    # ۷ ساله موسیقی (ویولن) کارمیکنم و کاملا این حرفت رو اشتباه میدونم “”اکسپرین””
    #طبق گفته دوستمون : در موسیقی فاصله بین یه نت تا نت همنام بعدی رو اولا یک (۱) اکتاو میگن ! دوما هر اکتاو ۸ نت رو شامل میشه (دو ر می فا سل لا سی دو ) !
    .
    .
    نمیدونم منظور از ۱۰ اکتاو چی بوده ! سازی هم نمیشناسم که ۱۰ اکتاو باشه به غیر از سازهای بادی یا اورگان هایی ک تو کلیساها استفاده میشه !! 😀
    .
    .
    لطفا اصلاح کنید 🙂
    ***

    پاسخ

  5. تعجب می‌کنم از شما دوست عزیز که ساعت برند محبوب و جهانی رو تو لیستتون نیاوردید…
    ..
    ..
    گوشی هوشمند جی ال ایکس…
    ساعت ۰۹:۹۹

    پاسخ

    Mojtaba75sony گفته:
    ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۵۰

    الان از خودت سیستم زمانی تولید کردی؟
    ۹:۹۹ ؟!!!

    پاسخ

    Sami Beigi گفته:
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۵

    ۹:۹۹
    مگه از ۵۹ بیشتر داریم؟

    پاسخ

  6. من یه بار از ساعت فروشی پرسیدم گفت مربوط به شروع و پایان جنگ جهانی اول دوم هست

    پاسخ

    hamid_halk گفته:
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۰۴

    بله ۱۰:۱۰ شروع جنگ جهانی دومه
    یادمه یه جا یه مقاله خوندم اون کسی که این جریانو مود کرده بود که بسیار هم پیر شده و صاحب یک برند معروفه
    گفته بود اماده باشید تا زمان ساعت ها عوض بشه
    با شروع جنگ جهانی سوم

    پاسخ

  7. مرسی نظم!!!
    ژاپنیا کلا منظمن
    المانی هام اینجورین

    پاسخ

    شایان گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۳۶

    ولی میگن چون بمب باران اتمی ژاپن ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه و ۳۵ ثانیه رخ داده،سونی ده رو با ۳۵ گذاشته.که بازم یاد آور اون لحظه ی تلخ باشه برا جهان…ولی بازم الله اعلم!

    پاسخ

  8. فکر کنم اضافه کردن این نکته خالی از لطف نباشه که این عددا رو بعضی برندها نمایانگر مدل گوشی هستند و اگه قبل رونمایی مدلی مرموز با ساعت دیده شه مخصوصا نوکیا معرف کد محصوله.
    با یه سرچ تو نت میشه دید…
    ۹:۲۰ واسه ۹۲۰
    ۱۵:۲۰ واسه ۱۵۲۰
    و…
    سرفا به این خاطر که گفتین نوکیا بی نظم ترینه خواستم یادآوری کنم.

    پاسخ

    Smn96 گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۰

    به خاطر اشتباه املایی عذر میخوام.
    “صرفا” درسته.

    پاسخ

  9. فدای مظلومیتت نوکیا :'(

    پاسخ

    فرود اشرفی گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۴۰

    سلامبلیک دوستان یه سوال داشتم؟!
    اسمارت واچ ۳ یا ۲ قیمتش چنده کدوم بهتره مخوام بخرم راهنمایی کنید مرسی

    پاسخ

    safi گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۱

    اسمارت واچ ۳ بند لاستیکی حدودا ۶۰۰ تومن هست بند فلزس هم ۱۵۰ گرونتره . اسمارت واچ سه بهتره چون صفحه نمایش بهتر و تاچ روونتری داره ولی اسمارت واچ۲ باتری فوق العاده ای داره که تا چهار روز دووم میاره یعنی دو برابر اسمارت واچ ۳

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here