کوآلکام در نظر دارد در مراسم این هفته خود از 3 چیپست جدید پرده بردارد.

5
۵,۰۰۷

اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته اعلام کردیم که کمپانی کوآلکام قصد دارد از چیپست جدید و قدرتمند خود در تاریخ 9 می پرده بردارد، که قطعاً معادلات بازار میان رده ها را حسابی بهم خواهد ریخت. حال یکی از درزدهندگان مشهور دنیایِ فناوری خبری را به دست ما رسانده است که بر اساس آن کوآلکام در نظر دارد از 3 چیپست به جایِ 1 چیپست در این مراسم رونمایی کند.

Roland Quandt در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد که در مراسم 9 می، کوآلکام در کنار چیپست میان رده و بسیار قدرتمند اسنپدراگون 660 خود، از 2 چیپست اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 635 نیز پرده برمیدارد. بر اساس شواهد موجود، گویا این چیپست ها ادامه دهنده راه چیپست هایِ قدرتمند و میان رده اسنپدراگون 620 و 625 کوآلکام میباشند، که سال گذشته معرفی شده بودند.

گفته میشود این چیپست ها از فناوری ساخت 14 نانومتری بهره میبرند و دارایِ 8 هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 میباشند، که در فرکانس کاری 2 گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد. به عنوان چیپ گرافیکی نیز، کوآلکام از آدرنو 506 برایِ این چیپست ها بهره گرفته است. هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما شایعات پیش بینی میکنند که احتمالاً این 2 چیپست جدید تقریباً با یکدیگر یکسان هستند، با این تفاوت که چیپست قویتر از حدأکثر فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز پشتیبانی به عمل می آورد و شاید بر اساس معماری 10 نانومتری به تولید برسد.

در ادامه گفته شده است که این چیپست ها از رم هایِ LPDDR3 پشتیبانی به عمل می آورند، که برایِ گوشی هایِ میان رده قدرت مناسبی را در اختیار کاربران قرار میدهند. اینطور که به نظر میرسد کوآلکام در نظر دارد محدوده چیپست هایِ میان رده خود را نیز قدرتمندتر از سابق سازد، تا به این ترتیب به جنگ با کمپانی هایِ نوپا در این عرصه بپردازد. این حرکت کوآلکام به طور حتم مورد توجه و ستایش کاربران قرار خواهد گرفت و قطعاً به تمامی سوالات ما در تاریخ 9 می پاسخ مناسبی داده خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

5 دیدگاه ها

  1. به نظر من پردازنده های جدید مدیاتک برای میانرده ها خیلی بهترند من یه مدت ام۵ داشتم که هلیو x10 روش بود اصلاً هنگ نمی کرد و برعکس پرچمدار زمان خودش(زی۳ پلاس) با داغ شدن بیگانه بود و تا جایی که حافظه داشت فیلمبرداری ۴k می کرد یکی از همکارا هم یه میانرده شیائومی با پردازنده ده هسته ای x20 داره که مثل موشک سریع و تمام بازی ها و برنامه هارو خیلی راحت و سریع اجرا می کنه.

    پاسخ

  2. احتمالاً سونی در گوشی بالارده خودش یعنی x 2017 (اگه معرفی بشه و در حد شایعه نباشه) از اسنپ۶۶۰ استفاده می کنه ولی احتمال معرفی این گوشی در ایفا کم هست و احتمالا کامپکت جدید سونی با اسنپ۶۶۰ و پرچمدار جدیدش با اسنپ۸۳۵ معرفی بشند.
    میانرده های جدید هم که تو mwc احتمالا با پردازنده ۱۰ هسته ای و بسیار قدرتمند هلیو پی۳۰ یا هلیو ایکس۲۷ معرفی بشند و خبری از ۶۳۰ و ۶۳۵ تو گوشی های سونی نیست.

    پاسخ

  3. اسنپدراگون، گل اژدها،
    عجب اسم برازنده ایی 🙂

    پاسخ

    منتقدد گفته:
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۸

    عزیز نوعی گله که شبیه جمجمه انسانه و کلی جذابیت داره ،عکساش رو دیدم ولی ای کاش میشد از نزدیک دید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here