کوالکام مشخصات فنی چیپ اسنپدراگون 845 را منتشر کرد.

22
۷,۹۸۳

اگر به یاد داشته باشید، دیروز خبر معرفی رسمی پردازنده ی اسنپدراگون 845 را منتشر کردیم اما از آن جایی که در کنفرانس معرفی این چیپ، حرفی از مشخصات آن زده نشد، در خبرها نیز شاهد انتشار مشخصات فنی این چیپ نبودیم.

اما حالا و پس از گذشت 24 ساعت از معرفی این پردازنده، کمپانی کوالکام در اقدامی، مشخصات فنی این چیپ را به صورت کامل منتشر کرده است تا علاقه مندان بتوانند تصور بهتری درمورد عملکرد آن داشته باشند.

یکی از تمرکزهای اصلی کوالکام در طراحی و ساخت این چیپ، عملکرد مناسب و سازگاری آن با فناوری های هوش مصنوعی بوده است. از همین رو هم این چیپ با پلتفرم AI یا هوش مصنوعی عرضه شده است.

چیپ اسنپدراگون 845 از لیتوگرافی 10 نانومتری استفاده می کند. به این مفهوم که کوچکترین اجزای سازنده ی این چیپ، در فاصله ی 10 نانومتری از هم قرار دارند که استفاده از این طراحی و کاهش فاصله ی موجود باعث مصرف پایین تر انرژی در ارتباط میان اجزای مختلف می شود.

در این چیپ از هشت هسته ی پردازشی کایرو 385 استفاده شده است. چهار هسته ی این پردازشگر از نوع Cortex-A75 بوده و فرکانس پردازشی 2.8 گیگاهرتز را دارا هستند. چهار هسته ی دیگر هم که وظیفه ی انجام پردازش های سبک تر را دارند، از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس پردازشی 1.8 گیگاهرتز را دارا می باشند. در کنار این هسته های پردازشی از پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 نیز استفاده شده است.

این پردازشگر قابلیت پردازش و پشتیبانی از دو دوربین با سنسورهای 16 مگاپیکسلی را دارد. همچنین، امکان ضبط ویدئو در رزولوشن 4K HDR را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این چیپ از نمایشگری با حداکثر رزولوشن 2x 2400×2400 با نرخ تصویر 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین، این چیپ سرعت دانلود 1.2 گیگابیت و سرعت آپلود 150 مگابیت را در اختیار کاربران قرار می دهد.

همانطور که پیشتر اشاره شد، این چیپ از پلتفرم AI استفاده می کند که این پلتفرم از نوع Hexagon 685 می باشد. همچنین، امکان بهره مندی از QuickCharge 4/4+ برای دستگاه های بهره مند از این چیپ وجود دارد.

هسته های کایرو جدید استفاده شده در این چیپ قدرت پردازشی به میزان 25 درصد بیشتر را دارا می باشد. پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 استفاده شده در این چیپ هم به میزان 30 درصد قدرت بیشتر و 30 درصد مصرف انرژی بهینه تری را دارا است.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

22 دیدگاه ها

  1. سلام آقای معراجی، سایت فون آرنا چند عکس از گوشیهای جدید سونی منتشر کرده، لطفاً هرچه زودتر پوشش بدید تا مشخص بشه تا چه حد میتونه به واقعیت نزدیک باشه.
    ممنون

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۰۱

    عکسها کانسپت هستن و تقریبا الکی هستن همشون ی طرح احتمالی هست و قابل اعتماد نیست

    پاسخ

  2. دوستم تازه یه xa1 به پیشنهاد من خریده… دوسه تا باگ داره.. یکی موقع پخش موزیک تو تلگرام و صحبت کردم با تلفن یهویی خشخش میکنه شدید.. یکی هم دوربینش توی نور شب یهویی کلا قات میزنه!!! یعنی با آپدیت کل میشه این مشکلا؟! یا سخت افزاریه…

    پاسخ

  3. گوشی تا ۲ تومن چ پیشنهاد میکنید xz پریمیوم چطوره؟؟

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۴

    Xz پریمیوم خوبه ولی ۲٫۵ قیمتشه.. در کل اگه دوربین تو شب برات مهم نیست گوشی های سونی و روشون فکر کن بقیه چیزاشون اوکیه تقریبا! ولی دوربین خیلی مهمه واست از برند های دیگه انتخاب کن حداقل تا قبل از معرفی گوشی های جدید سونی. اگه هم سونی میخوای یا پریمیوم یا xz1 بگیر

    پاسخ

    hamidemdad گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۲۶

    اها مرسی والا دوربین ک مهم ایک زد پرمیوم نداشتم دوربینش چطوره تو شب

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۰۷

    کلا دوربین گوشی های سونی توی روز اوکی هست فقط بعضا تو زوم کمی ضعیف تر هستن از بقیه و گاهی پردازش تصویر باعث میشه جزییات محو شه ولی کلن تو روز مشکلی نداره. اما تو شب چون دیافراگم ۲ هست و نور کمتری وارد میشه و لرزشگیر اپتیکال نداره نویز دارن عکس ها. دوربین گوشی های قبل از xzp که فاجعه بارن اصن بسیار نویز دارن (imx300) ولی از پریمیوم به بعد کمی بهتر شده ولی بازم در برابر بقیه ضعیف تر هست تو شب و دو و نیم میلیون پول گوشی میدی انتظار داری فوق‌العاده باشه. من خودم xzp دارم و مثل بعضی ها تعصب احمقانه ندارم که بگم بهترینه و فلان و بیسار. در آخر پیشنهاد میکنم حتما حتما صبر کنی تا دو سه ماه دیگه که گوشی های جدید سونی میان چون تغییرات زیاده هم دوربین احتمالا دوگانه و لرزشگیر اپتیکال بهش اضافه میشه هم طراحی جدید و خلاصه پشیمون میشی که دو ماه صبر نکردی مطمئن باش . موفق باشی

    hamidemdad گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۵۴

    لایک ساسان جان

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۳۸

    اتفاقا دوربین برات مهمه سونی بگیر توجه به چرندیات هم نکن، سونی دوربینش در روز بهترینه و درشب مثل ایفون عکس میگیره، فیلمبرداری اونم بی نظیره، من بهت xz1 رو پیشنهاد میدم، گرونتراز ۲ هست البته

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۳۴

    حالت خوبه! دو ماه دیگه نسل جدید طراحی جدید میاد دوربین جدید و…میخوای الان بخری چند سال حسرت بخوری

    پاسخ

    Armamix گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۰

    به نظرم Xz1 بگیر به شدت خوشدست تر و نازک تر از پریمیوم هست و جنس بدنه اش هم چون شیشه ای نیست محکم تره و عمق رنگ مشکیش هم بهتره و صفحه ۴k خیلی به کارت نمیاد مطمئن باش. یه جورایی هم سبک تره. جفتشون رو برو نمایندگی سونی تست کن هرکدوم از ظاهرشون خوشت اومد انتخاب کن چون واقعا تفاوت فاحشی ندارن یکم ریزه کاری فرقشونه ولی خوب من همچنان Xz1 رو پیشنهاد میدم
    (خودم Z5 دارم اینم گفتم که یه وقت فکر نکنی چون Xz1 دارم میگم اونو بخر 😉 )

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۰۴

    دوربین پریمیوم در روز بهترین در بین موبایلهاست و در شب در حد ایفون اپل هست (نوت۸ درشب بهتره)

    پاسخ

  4. امروز بعد یه ماه z5پریمیوم ب بدبختی فروختم
    خدایش اگ سونی فکری برا دوربینش نکنه فروشش هی کمتر کمتر میشه ….دوربینش تو شب افتضاحه خداشاهده تعصب جای خود واقعیت جای خود اگ سونی میخاد خودشو بکشه بالا باید دوربین و صفحه نمایشش بیشتر کار کنه بیاید یه بار شده حق بگیم نه تعصبی حرف بزنیم☺

    پاسخ

    Armamix گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۱

    موافقم. بزرگ ترین مشکل سونی دوربین توی شب و فضای بسته با نور مصنوعیه و طراحی

    پاسخ

  5. این ۲۵ درصد و ۳۰ درصد همش الکیه … هر سال ۳۰ درصد میرن بالا ،آخرش هم سال دیگه میگن جز اپدیت نیست و این چیپ فلان چیزو پشتیبانی نمیکنه !
    حالا بذار رو گوشی بیاد بیرون مقایسه بشه با ۸۳۵
    آخرش میبینی ۱ ثانیه تا ۲ ثانیه اختلاف اجرا هست …
    یک میلیون تومان هم گوشی گرون تر میشه !

    پاسخ

  6. دیگه گوشی موبایل داره خطرناک میشه هاااا… اسنپدراگون۸۴۵ بدرد لپ تاپ میخوره نه گوشی. این پردازنده با نت روشن ۳ساعته شارژ باطری ۳۰۰۰mAh رو خالی میکنه پس ظرفیت باتری گوشی باید افزایش پیدا کنه و درنتیجه قیمت گوشی با این پردازنده برابر یه لپ تاپ خوب خواهد بود و دیگه ارزش خرید نداره.

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۳

    الان این امار های من در اوردیو از کجات در اوردی دوست عزیز؟ چرا رو هوا یه چیو میپرونی الکی ؟کی گفته نت روشن ۳ساعته تموم میشه باتری ؟چرا ادم حرفی بزنه که دیگران به عقلش شک کنن ؟؟؟هنوکوالکام فقط ویژگیاشو گفته آقا رفته واسه خودش تخمین دوام باتری زده ، عجبا ، یکم با فکر باشیم با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here