گزارش جدید توزیع نسخه هایِ مختلف اَندروید نشان از رُشد آهسته و پیوسته اَندروید نوقا میدهد.

5
۴,۸۶۶

گوگل هر ماه گزارشی از توزیع نسخه هایِ مختلف اَندروید را ارائه میدهد، که نشان دهنده میزان نسخه هایِ فعال اَندروید به صورت دقیق بر رویِ دستگاههایِ اَندرویدی دنیا میباشد. این موضوع از 2 جنبه حائز اهمیت است. اول اینکه گزارشی برایِ همگان میباشد و دوم اینکه به توسعه دهندگان کمک میکند تشخیص دهند که برنامه خود را باید برایِ کدام محدوده از دستگاههایِ اَندرویدی منتشر کنند تا بازخورد مثبتی داشته باشد.

در حال حاضر اَندروید لالی پاپ در صدر جدول نسخه هایِ مختلف اَندروید قرار دارد. این نسخه هم اَکنون با تصاحب سهم 32 درصدی خود در جایگاه نخست قرار دارد و اَندروید مارشمالو نیز با میزان اختلافی بسیار جزئی، دنبال کننده لالی پاپ میباشد. سهم اَندروید مارشمالو 31.2 درصد است، که نسبت به گزارش ماه قبل حتی 0.1 درصد هم جابجایی را تجربه نکرده است و در جایِ خود ساکن است.

در این بین رُشد اَندروید نوقا که در حال حاضر آخرین نسخه از اَندروید میباشد نیز قابل توجه است. نوقا در آخرین گزارش که ماه گذشته منتشر شده بود سهمی 4.9 درصدی را به خود اختصاص داده بود، اما اَکنون با رُشدی آهسته، اما پیوسته سهمی 7.1 درصدی را به خود اختصاص داده است. گفتنی است که سهم اَندروید 7.0 در این بین 6.6 درصد و سهم اَندروید 7.1 حدود 0.5 درصد است.

خبر خوب دیگر این است که درصد سهام اَندرویدهایِ نان زنجبیلی، بستنی حصیری و لوبیا ژله ای در حال کاسته شدن میباشد و به این ترتیب میتوان حدس زد که کاربران گوشی هایِ قدیمی اَندرویدی در حال خرید دستگاههایِ جدید و مهاجرت به نسخه هایِ جدید اَندروید هستند.

اَندروید کیت.کت نیز بیشترین میزان از دست دادن سهام را در طی ماه گذشته تجربه کرده است. در ماه گذشته میلادی اَندروید کیت.کت سهمی 20 درصدی از تمام نسخه هایِ اَندروید را به خود اختصاص داده بود، اما اَکنون با از دست دادن 1.2 درصد سهم، با سهمی 18.8 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد. به نظر میرسد با ورود گوشی هایِ جدید به بازار و انتشار اَندروید نوقا برایِ طیف وسیعی از گوشی هایِ اَندرویدی، در گزارش ماه آینده شاهد بیشتر شدن سهم اَندروید نوقا باشیم. شما هم اَکنون بر رویِ چه نسخه ای از اَندروید هستید؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

5 دیدگاه ها

  1. دوستان یکی بگه میشه وقتی باهات تماس میگیرن اسم طرف هم بگه؟ تو گوشی سونی؟
    و اینکه کی میاد آندروید ۷٫۱٫۲ برای اکسپریا x
    و اینکه چرا ماشین منو نمیدن؟ جایزه گذاشته بودن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here