گزارش کامل از مراسم معرفی اکسپریا زد1 سونی در دوبی

0
۵,۷۹۶

xIMG_2420-narenji-20130926.jpg.pagespeed.ic.uqYsGJKlh8

سونی را شاید بتوان یکی از فعال ترین تولید کنندگان موبایل در این روزها دانست. این شرکت پس از پشت سر گذاشتن یک دوره تاریک، بار دیگر تصمیم گرفته تا بر قله صنعت موبایل قرار بگیرد. در همین راستا پرچمداران این شرکت در فاصله زمانی کمی، با تکنولوژی های جدید، یکی پس از دیگری وارد بازار می شوند.

 

Xperia Z1، جدیدترین پرچمدار این غول ژاپنی است که چندی پیش در IFA آلمان به صورت رسمی معرفی شد .سونی اکنون با برگزاری مراسم معرفی در دوبی، خود را آماده ارائه محصول جدیدش در خاورمیانه و آفریقا می کند

سالن کنفرانس هتل آرمانی، در پایین برج خلیفه دوبی، میزبان مراسم سونی بود. محیط این سالن با بنرهای اکسپریا و لوگوی سونی حالی متفاوت از همیشه به خود گرفته بود و نشان از این می داد که همه چیز برای معرفی محصولی متفاوت آماده است.

در ابتدا رودریگو اودنباخ، مدیر ارشد بخش موبایل سونی در خاورمیانه و آفریقا، بر روی صحنه آمد و با خوش آمدگویی به حضار، در ابتدا به این نکته اشاره کرد که اکسپریا زد به عنوان اولین پرچمدار اصلی این شرکت، توانسته در طول ۷ ماهی که از زمان معرفی اش می گذرد، فروشی بالاتر از انتظاری داشته باشد و کاربران زیادی را به عضویت خانواده بزرگ سونی در آورد. او در ادامه اشاره کرد که اکسپریا زد1، با تکنولوژی های منحصر به فردی که دارد، مرزها را در صنعت موبایل جابجا کرده است و با قابلیت های منحصر به فرد خود مجموعه ای بی نظیر از بهترین های سونی را ارائه می دهد.

در ادامه مراسم، عزت کتانه، مدیر بازاریابی سونی در خاورمیانه و آفریقا، به معرفی قابلیت های اکسپریا زد1 پرداخت

کتانه با اشاره به استفاده از تکنولوژی های Triliminus و Exmor RS به این موضوع پرداخت که بخش موبایل سونی اکنون همکاری بیشتری با دیگر بخش های سونی دارد تا بتواند بهترین تکنولوژی های سونی را در موبایلهای اش استفاده کند و همانطور که در زد1 نیز مشاهده می کنیم، سنسور دوبین های Cybershot سونی و تکنولوژی تلویزیون های این شرکت، اکنون در دوربین و نمایشگر زد1 به کار رفته اند و تجربه ای متفاوت را به کاربر ارائه می دهند.

ایشان در ادامه همچنین با اشاره به حذف درپوش محافظ جک 3.5 میلیمتری در این دستگاه، اشاره کرد که سونی تمرکز زیادی روی بهبود قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار گذارده است و توانسته در زد1 ، استانداردی متفاوت نسبت سایر دستگاه های خود را ارائه دهد. اگر به خاطر داشته باشید ما هم در بررسی این محصول به این نکته اشاره کردیم که اکنون عملکرد زد1 در زیر آب در مقایسه با سایر دستگاه های مقاوم در برابر آب سونی، بهتر شده و آزادی عمل بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

کتانه قسمت سخت افزاری ماجرا را نیز فراموش نکرده و به این نکته پرداخت که سونی موفق شده تا قابی فلزی و یکپارچه را دور اکسپریا زد1 مورد استفاده قرار دهد. اهمیت این موضوع در یکپارچگی آن است. اگر دقت کرده باشید تمام محصولاتی که از قاب آهنی در دور خود برخوردار هستند، در بخش های برای آنتن دهی بهتر برشی کوچک را بر روی قاب ایجاد می کنند و آن را از یکپارچگی خارج می کنند. اما سونی تکنولوژی متفاوتی را برای دریافت آنتن مورد استفاده قرار داده که به طراحان این شرکت اجازه می دهد چنین قاب بی نظیری را در ساخت دستگاه به کار گیرند.

ایشان در ادامه به بحث NFC پرداختند و اشاره کردند که اکنون با قابلیت One Touch سونی، بیش از ۶۰ محصول در خانواده این شرکت وجود دارد که می تواند تنها با لمس NFC، به موبایل های سونی متصل شود.

در انتهای این مراسم نیز گپی کوتاه با خانم ساناز کوشا، مدیر دفتر سونی ایران داشتیم و سؤال هایی را مطرح کردیم.

اکسپریا زد 1 چه زمانی وارد بازار ایران می شود و چه قیمتی خواهد داشت؟

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ما به احتمال زیاد در تاریخ ۲۳ مهر شاهد ورود این پرچمدار به بازار ایران هستیم. البته کسانی که در طرح پیش خرید ما شرکت کنند، یک عدد SmartWatch 2 نیز از سونی هدیه می گیرند. در مورد قیمت دستگاه نیز به علت نوسانات نرخ ارز، نمی توانم رقم دقیقی را هم اکنون اعلام کنم و باید برای این موضوع تا زمان ورود دستگاه به بازار منتظر بمانیم.

آیا برنامه ای جهت ارائه محصولات سونی، تحت قرارداد با اپراتور های ایرانی دارید؟

صحبت هایی را در این رابطه با چند اپراتور داشته ایم و مذاکراتی را صورت داده ایم، اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

برنامه ای برای اضافه کردن اپلیکیشن های فارسی به دستگاه های سونی دارید؟

در حال حاضر بر روی محصولاتی همچون اکسپریا زد، تعدادی از برنامه های فارسی مانند تقویم، طالع بینی، کمک های اولیه و… نصب هستند که البته هنوز نمی دانیم می توانیم آنها را در اندروید 4.2.2 اکسپریا زد1 مورد استفاده قرار دهیم یا خیر. سونی در این رابطه مشغول مذاکره با توسعه دهندگان متفاتی است تا بتواند برنامه های خاص و ویژه را به صورت اختصاصی برای دستگاه های خود در ایران تولید نماید.

در حال حاضر چه سهمی را از بازار ایران در اختیار دارید؟

عدد دقیق را نمی توانم اعلام کنم، اما حدود ۲۵ درصد از بازار را در اختیار خود داریم. در همین حوزه باید اشاره کنم که اکسپریا زد یکی از محبوب ترین دستگاه های ما از ابتدا تاکنون بوده و به خصوص به خاطر پایین آمدن قیمتش در دو ماهه گذشته، توانسته توجه مخاطبین بسیاری را به خود جلب نماید.

آیا با سبک تر شدن تحریم ها و رفع برخی از محدودیت ها، می توانیم انتظار فعالیتی رسمی تر در داخل ایران را از سونی داشته باشیم؟

فعلا شرایط برای این موضوع فراهم نیست، اما باید صبر کرد و دید که در آینده چه اتفاقاتی کلید می خورد.

راستی لنز های QX در این مراسم غایب بودند. آیا قرار نیست که وارد بازار خاورمیانه و آفریقا شوند؟

با توجه به قیمت بالای این لنز ها، احتمال ورود آن ها به بازار اندک است. اما ما سعی می کنیم از طریق بازرگانی ایران، تعداد محدودی را برای علاقه مندان وارد کنیم. البته در حال حاضر نمی توانم زمانی را برای آن اعلام کنم.

منبع: نارنجی
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here