گل سرسبد چیپست هایِ کوآلکام، اسنپدراگون 835 در بنچمارک هایِ مختلف محک خورد.

23
۸,۸۶۵

این روزها خبرهایِ زیادی از آخرین دستاورد کوآلکام، چیپست بسیار قدرتمند اسنپدراگون 835 میشنویم. اما بیشتر این خبرها مربوط به این میشود که چیپست مذکور فعلاً در دسترس هیچ کمپانی ای جز سامسونگ تا تابستان امسال قرار نخواهد گرفت. در واقع همه در حال حسرت خوردن برایِ این چیپست هستند، در حالی که طرفداران محصولات سونی خیالشان راحت است، چون تا به این لحظه سونی اولین و تنها کمپانی دنیاست که با این چیپست یک گوشی هوشمند معرفی کرده است.

البته همانطور که پیش بینی میشد، بنابر انحصار طلبی سامسونگ، اولین گوشی هوشمندی که در دنیا با این چیپست عرضه خواهد شد گوشی گلکسی S8 سامسونگ خواهد بود و گوشی بعدی اکسپریا XZ Premium سونی، که حسابی سر و صدا به پا کرده است. فعلاً این چیپست در حال تست میباشد و کوآلکام با همکاری سامسونگ در حال آزمودن اسنپدراگون 835 برایِ معرفی تا چند روز دیگر است.

در این مطلب در نظر داریم چیپست اسنپدراگون 835 را محک بزنیم، اما اول بهتر است نگاهی کُلی به چیپست هایِ اسنپدراگون 835 و 821 داشته باشیم، چون هر دو چیپست به اندازه کافی مهم و قدرتمند هستند. چیپست اسنپدراگون 835 کوآلکام برخلاف نسل پیشین از 8 هسته پردازشی بهره میبرد، اما این هسته ها شخصی سازی شده نیستند. اسنپدراگون 821 کوآلکام مجهز به 4 هسته شخصی سازی شده Kyro بود، در حالی که اسنپدراگون 835 مجهز به 8 هسته پردازشی، 4 هسته بسیار قدرتمند و 4 هسته با قدرت متوسط میباشد.

هسته هایِ قدرتمند از نوع Cortex-A73s میباشند، که خوشه اول را شکل میدهند و 4 هسته دوم از نوع Cortex-A53s میباشند، که از قدرت متوسطی بهره میبرند. این ارتقا ( از 4 هسته به 8 هسته ) میتواند در عملکرد چند هسته ای تأثیر بسزایی بگذارد، اما بدیهی است که هسته هایِ شخصی سازی شده Kyro کوآلکام در آزمون تک هسته ای ( به علت قدرت بسیار زیاد ) تفاوت آنچنانی با آزمون چیپست جدید را رقم نخواهد زد.

در آزمون Geekbench این موضوع به خوبی خود را نشان میدهد. چیپست اسنپدراگون 835 در آزمون چند هسته ای توانست حتی Kirin 960 هوآوی که بر رویِ گوشی P10 سوار است را نیز شکست دهد، اما در آزمون تک هسته ای تفاوت آنچنان محسوس نمیباشد. گفتنی است که Kirin 960 هوآوی یکی از قدرتمندترین چیپست هایِ حال حاضر دنیاست، که از 8 هسته پردازشی با 2 خوشه، یک خوشه با 4 هسته قدرتمند Cortex-A73 و یک خوشه با 4 هسته متوسط Cortex-A53 بهره میبرد.

اما میرسیم به نتایج تست AnTuTu، که شاید برایِ بسیاری حائز اهمیت باشد. در این تست باز هم تاج پادشاهی از آنِ چیپست اسنپدراگون 835 میباشد، اما اگر توجه کنید، چیپست اسنپدراگون 821 نیز آنچنان از آخرین دستاورد کوآلکام عقب نیفتاده است و همچنان در این آزمون قدرت خود را نشان میدهد. در واقع باید خاطر نشان کنیم که کوآلکام 2 نسخه از چیپست اسنپدراگون 821 را تا به امروز منتشر کرده است.

در ابتدا یک نسخه که کمی قویتر از چیپست اسنپدراگون 820 بود معرفی شد، که به نسخه AB معروف است و بر رویِ گوشی Pixel XL گوگل استفاده شد. سپس نسخه ای جدیدتر با فرکانس پردازنده بالاتر معرفی شد، که نسخه سریع تر چیپست اسنپدراگون 821 میباشد و بر رویِ گوشی OnePlus 3T از آن استفاده شد، که این نسخه دوم و سریعتر توانسته است خود را تا حدودی به مرزهایِ قلمرو وسیع چیپست اسنپدراگون 835 نزدیک کند.

همچنین، چیپست اسنپدراگون 835 چیپ گرافیکی قدرتمندتری را نسبت به نسل قبل با خود به همراه دارد ( چیپ گرافیکی آدرنو 540 )، که قول 25 درصد عملکرد بهتر به کاربران را میدهد. در آزمون GFXBench نتایج خیره کننده چیپست اسنپدراگون 835 به خوبی مشخص است. در تصویری که در زیر خواهید دید، به خوبی عملکرد ضعیف چیپ گرافیکی چیپست Kirin 960 کمپانی هوآوی ( که از آخرین نسل از چیپ هایِ گرافیکی ARM بهره میبرد ) مشخص است، که حتی عملکردی ضعیف تر از چیپ گرافیکی اسنپدراگون 820 کوآلکام دارد.

از طرفی، عملکرد چیپست اسنپدراگون 821 که بر رویِ گوشی هایِ Pixel XL و OnePlus 3T استفاده شده است به خوبی با چیپست اسنپدراگون 820 که بر رویِ گوشی گلکسی S7 سامسونگ از آن استفاده شده بود مشخص است. قول کوآلکام درباره عملکرد بهتر 25 درصدی چیپست اسنپدراگون 835 نسبت به چیپست اسنپدراگون 821 نیز به خوبی در این تصویر قابل تشخیص و مشاهده میباشد.

و در نهایت میرسیم به تست 3D Mark، که آخرین تست ما در این بررسی میباشد و به خوبی تفاوت هایِ نسل قبل چیپست هایِ سری 8 کوآلکام ( چیپست هایِ اسنپدراگون 820 و 821 که از هسته هایِ شخصی سازی شده Kyro بهره میبردند ) و چیپست 8 هسته ای اسنپدراگون 835 را به ما نشان میدهد و یکبار دیگر آخرین دستاورد کوآلکام را در این بررسی پیروز ساخته و از آن قدرتی دست نیافتنی میسازد.

هنوز برایِ صدور نظر نهایی درباره آخرین نسل از چیپست کوآلکام بسیار زود میباشد و بهتر است کمی صبر کنیم تا نسخه نهایی این چیپست بر رویِ گوشی گلکسی S8 سامسونگ و اکسپریا XZ Premium سونی استفاده شود و قدرت آنرا در عمل نیز بسنجیم. بدیهی است که این تست ها بر رویِ نسخه آزمایشی چیپست اسنپدراگون 835 انجام شده است و نتیجه نهایی قطعاً قدرتی فراتر از تست هایِ این بررسی را به ما نشان خواهند داد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

23 دیدگاه ها

  1. مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید که این عطر خوبیست، با احترام به نظرات دوستان، من نمیگم اینا همش چرته، همینطور نمیشه به عنوان یه حجت بهش اتکا کرد
    این اعداد و ارقام تحت شرایط آزمایشگاهی خاص بدست اومده،
    همانطور که سامسونگ هر ساله با بالاترین اعداد توی بنچمارک خواسته برای محصولات خودش اعتبار کسب کنه
    اما در عمل ما دیدیم که اعداد و ارقام ارائه شده اصلاً قابل اعتماد نیستند
    چنانچه طبق نظرسنجی که از مشتریان سامسونگ شده
    قریب به اتفاق مشتریان اسنپدراگون رو بهتر و قابل اعتماد تر دونستند، یه عده ی اندکم که تعصبشون جلوی منطقشونو گرفته
    قصه ی غم انگیزی دارند

    پاسخ

  2. نتایج بنچمارک اگزینوس اس ۸ منتشر بشه اسنپ و a10 محو میشن

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۴۶

    اگر مطلع باشید خود سامسونگ بیشتر اتکاش در عمل روی اسنپ ها هستش همونطور که تا الانم مشخص بوده مدیریت کاری پردازنده های سامسونگ با مشکل رو برو بوده و خواهد بود ی مقدار زود پیر میشه گوشی های سامسونگ .مثلا مدیرت رم سامسونگ مورد داره ضمن این که مشاهده شده سنسور های دوربین شونی رو هم که استفاده میکنه انقدر فاجعه آمیز روو نرم افزاراش کار میکنه ی سری گوشیاش دوربیناشم از کار میافته. ی کم باید سامسونگ کار کنه درستش کنه برندشو نمیکوبم اما واقعا در عمل اسنپ ها بهترن تا پردازنده های خودش از نظر کلی میگم مثلا در یک بازه دو سه ساله در نظر بگیرید نه اینکه یک ماه دو ماخ و اولش فقط توو لنچ مارک عدد میگیره مهم کار کردنشه در دراز مدت.

    پاسخ

  3. دوستان عزیز میشه یه تعریف از عمل به ما ارائه بدن؟
    بنچمارک یعنی عمل. وقتی شما مثلا بنچمارک AnTuTu میگیرید، تمام توان پردازشی CPU رو به چالش میکشید. این بنچمارک میاد بر اساس میزان رم، قدرت پردازش CPU ، گرافیک و حتی با توجه به میزان حرارت دستگاه و مثلا حافظه داخلی و … در بهترین و بدترین شرایط تست میکنه و اینو با یه عدد نشون میده. پدر CPU و بقیه موارد رو در میاره تا بنچمارک بگیره ، اونوقت میگید”عمل”؟ پس بنچمارک داره چکار میکنه؟ وقتی بنچمارک میگیرید حرارت گوشی لحظه به لحظه بالاتر میره چرا؟ چون دقیقا داره توانشو در عمل به چالش میکشه، اونم در عملی که با هیچ برنامه ای نمیشه به اینصورت انجام داد. همون تست ویدیویی که در ابتدای آنتوتو انجام میشه پدر گرافیکو در میاره، اونهمه برگ و درخت و سایه و افکت ، عمل نیست؟ تست سرعت حافظه و رم که بعدش انجام میشه عمل نیست؟ پس چرا گوشیهای مختلف که از یک پردازنده استفاده میکنن ، تست آنتوتوی متفاوتی دارن؟ وقتی رم شما فول باشه ، سرعت رید و رایت حافظه کم باشه ، در عملکرد گوشی تأثیر داره.
    عمل همینه. اصلا ممکنه یه بازی(بنا به دلایل برنامه نویسی گرافیکی) روی یه گوشی نتونه خوب اجرا بشه، پس حتما اون گوشی قدرت کمی داره؟ این تست بنچمارکه که در عمل، قدرت دستگاهها رو مشخص میکنه. عمل واقعی همینه. من نمیدونم عمل که میگین یعنی چی؟
    اینم که اینجاست ، عدد XZ p یا S8 نیست. آزمایشی هست و متعلق به هیچ برندی نیست.
    ضمنا پردازنده A10 اپل پردازنده ای ۴ هسته ای فوق العاده قوی هست که IOS آیفون فقط از دو هسته اون میتونه در لحظه استفاده کنه. و قدرتش در حد پردازنده های آلترابوک هست. چرا کمی راجب به قدرت پردازنده های موبایل تحقیق نمیکنید؟ دیگه الان پردازنده های موبایل خیلی قویتر شدن. در ثانی اپل وقتی سالی فقط یک گوشی میزنه ، باید یه قوی معرفی کنه که تا یکسال با بازار رقابت کنه. A10 بسیار قدرتمنده و تا ۸۳۵ نیاد یکی از قویترینهاست(از a10 قویترم چند تا هست ولی من استفادشو ندیدم). حالا ios هر چی میخواد باشه ، اصلا پشمک باشه A10 قوی هست و یک سرو گردن از پردازنده های موبایلی سالی که گذشت قدرت بالاتری داره.
    خواهشا به پیکسل گوشی کسی برنخوره. چون اینجا تنها جاییه که طرفداری برعکسه و باید حتما تعریف کنی و به بقیه برندها فحش بدی تا طرفدار خوبی باشی ، وگرنه اگر بیایم برندمونو نقد کنیم و عیبشو بگیم و به دیگران احترام بگذاریم، میشیم خوارج. متأسفانه عیب بزرگ این سایت همینه. قرار بود درست بشه که میبینیم نشد.

    پاسخ

    امیر1999 گفته:
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۵۵

    ول کن داداش اینارو بذار با آشغالای اسنپدراگون حال کنن لیافتشون همون اسنپ بخاریه
    خخخخخ

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۰۹

    دوست عزیز،الان گوشی که تو انتوتو امتیازدویست هزار به بالا میاره که طبیعتا باید اسنپ ۸۳۵باشه با گوشی امتیاز۷۰هزار میاره(مثلا اسنپ۸۱۰) سرعت اجرای اون دویست هزاره تو عمل واقعا سه برابر هفتاد هزار هست؟

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۱

    مثلا زد۵ اگه چند برنامه مشخص رو و همینطور باز کردن مجددش ۹۰ثانیه طول بکشه،ایکس زد پرمیوم همون برنامه هارو میتونه تو۳۰ثانیه اجرا کنه؟
    مسلما اختلاف زمانشون خیلی کمتر از این حرفاست،واسه همینه میگم از لحاظ عددی و عمل اختلاف زیادی هست

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۷

    اسنپ ۸۳۵ کجا نوشته بالای دویست هزاره؟ اشتباه نکنم فقط ۲ درصد در انتوتو از a10 اپل بالاتره و طبق نمودار بالا هم میشه دید که حتی ۱۹۰ هزار هم نیست و پایینتره. ولی در تستهای بنچمارک دیگه برتری کاملشو نشون داده مخصوصا نسبت به a10. به مقایسه این دو پردازنده حتماً بپردازید.
    ولی اینکه شما میگی بین دو پردازنده در گوشی هیچ تفاوتی نیست، این میشه تایید حرف من. اسنپ ۸۰۰ مثلا بازی آسفالت رو به راحتی اجرا میکنه، ۸۱۰ هم به راحتی اجرا میکنه، ۸۲۰ هم همینطور، ۸۳۵ هم به همین منوال، ولی آیا قدرت این پردازنده ها یکیست؟ اینجا تست بنچمارکه که باید باشه تا قدرت پردازنده وگوشی رو مشخص کنه.
    و همچنین عدد ۷۰۰۰۰مال اسنپ ۸۱۰ نیست، من با z1 به بالای ۶۰۰۰۰ رسیدم و با Z4 خودم به ۹۱۸۰۰ رسیدم.
    تست آنتوتو در واقع تست پردازنده نیست، تست توانایی یک پردازنده در هر گوشی هست. و در جواب سوالت باید بگم، بله. اگر شما برنامه ای پیدا کنی که تمام قدرت پردازنده رو به چالش بکشه، اونوقت میتونی ببینی قدرت کدام پردازنده دقیقاً چند برابر یکی دیگر است، وگرنه در کارهای عادی و برنامه ها و بازی های موجود قدرت همشون مثل همه. باید با بنچمارک تست بشن.
    کامپیوتر ها هم همینطوره و بنچمارک میگیرن.
    بنچمارک هم فقط انتوتو نیست.
    مطمئن نیستم ولی قبلا دیدم که اعداد تست آزمایشی این بنچمارکها متعلق به دستگاه آزمایشی خود کوالکام هست.

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۵

    دوستان عزیز وقتی روز اول یک پردازنده رو محک میزنید با یک سال بعد یکی نیست همونطور که احتمالا آگاه هستید پردازنده از میلیون ها تراشه درست شده همونطورم که میدونید در هر لحظه از گذر عمرش بعضی از این تراشه ها میسوزن. بنچمارکی که الان نو نو باشه گوشیت بزنی بنچ بگیری وضعش فاجعه نیست اما یک سال بعد بزنی با الانش فرق میکنه. ضمنا این اعداد و ارقام رو کلا بهش اعتماد نکنید علت داره که میگم چون چند سال پیش بین انویدیا و ای تی آی جنگی بود سر همین اعداد آخرم گندش درومد که انویدیا یک کد نویسیایی داشته که گول میزده برنامرو زیاد سر پردازنده اسنپ با مال خود سامسونگ فکر نکنید جنگم نکنید.

    پاسخ

  4. تجربه ثابت کرده بنچمارک یه چیز چرته تبلیغاتیه
    اصلاً بنچمارک رو قبول ندارم
    به نفع هر برندی که باشه تفاوتی نداره
    فقط در عمل

    پاسخ

  5. تمام چيپست هارو با a10 ايفون مقايسه كنيد همه رو قورت ميده a10 خخخخ

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۵۳

    با اون سیستم عامل آیفون اگه دو هسته ای کرِیت هم بذاری عالی کار میکنه. چهار تا صفحه بدون منو با کلی عدم شخصی سازی که دیگه پردازنده نمیخواد شما بیارش رو اندروبد بد تستش کن 🙂

    پاسخ

    iphone 7plus گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۱

    سيستم عامل اندرويد مثلا چه چيزي داره كه ايفون نداره؟ بگو ماهم بدونيم
    چايي ساز داره يا قهوه جوش؟

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۰۸

    دوست عزیز شما بیا سیستم عامل سنگین و متنوع در برنامه اندروید رو روی آیفون و چیپستش بریز ببین چی مشاهده میکنی . حداقلش اینه گوشی هنگ میکنه باید بکوبیش تو دیوار .والا با این نوناشون

    X.....A گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۵۵

    چیپست A10 با سیستم عامل اندروید به نظر شما چه امتیازی مياره؟
    اون امتیاز بالا بخاطر سبکی سیستم عامله.

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۱

    پردازنده ای که سیستم عامل ساده و بدون قابلیت iosو صغحه نمایش hdرو پردازش کنه مشخصه نمره بالایی میاره مثل اینکه رو xaبیای s821بندازی معلومه قورت میده همرو

    پاسخ

  6. خیلی بنظرم اختلاف اعداد و ارقام زیادن تو این تست ها،درحالی که تو عمل واقعا اینقدر اختلاف نیست،من خودم بشخصه هیچ وقت با گوشیم از این تستا انجام ندادم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here