10606177_1173507619342616_8577367692474573738_n

همانطور که پیش بینی کرده بودیم، ساعاتی پیش گوشی اکسپریا +Z3 رسماً برایِ بازار هند رونمایی شد. سونی موبایل هند از امروز گوشی هوشمند اکسپریا +Z3 را با قیمت 55.990 روپیه ( 559 پوند ، 786 یورو یا 880 دلار ) در سراسر هند به فروش میرساند.

این گوشی هوشمند در هر 4 رنگ سفید، مشکی، مسی و فیروزه ای از طریق فروشگاههایِ منتخب سونی در دسترس علاقه مندان خواهد بود و سونی موبایل هند به عنوان پیشنهاد ویژه یک شارژر سریع مخصوص ( مدل UCH10 ) به همراه این گوشی به کاربران هدیه خواهد داد.

اما نکته جالب اینجاست که سونی موبایل برای این گوشی هوشمند رقم بسیار بالایی را در نظر گرفته است، که البته در بدو ورود منطقی و کاملاً عقلانی به نظر میرسد. سونی موبایل معمولاً در بدو عرضه محصولات خود رقمی خاص برای مدتی محدود در نظر میگیرد، اما پس از مدت کوتاهی این رقم شکسته می‌شود و کاربران میتوانند با قیمت پایین تری محصولات مورد نظر خود را تهیه کنند.

این موضوع تنها برای سونی صِدق نمیکند و سایر کمپانی هایِ مطرح دنیا هم در مناطق مختلف جهان چنین سیاستی را در پیش میگیرند. به عنوان مثال شرکت سامسونگ دو پرچمدار جدید خود، گوشی هایِ Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge را در بدو ورود به بازار هند به ترتیب با قیمت هایِ 50.000 و 62.000 روپیه عرضه کرده بود، اما پس از گذشت مدت زمانی محدود، قیمت گوشی هایِ مذکور را به ترتیب تا 40.000 و 50.000 روپیه پایین آورد.

شرکت HTC نیز آخرین پرچمدار خود، گوشی HTC One M9 را در بدو ورود به بازار هند با قیمت 53.000 روپیه به فروش میرساند، اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی قیمت گوشی مذکور را تا 45.000 روپیه پایین آورده است. و در نهایت، کمپانی L.G نیز آخرین پرچمدار خود، گوشی G4 را در بدو ورود به بازار هند با قیمت 52.000 روپیه به فروش میرساند، اما اَکنون این گوشی هوشمند با قیمتی معادل 45.000 روپیه در دسترس است.

پس با این احتساب نباید سونی موبایل را برای این نوع قیمت گذاری سرزنش کرد، چرا که سایر کمپانی هایِ رقیب نیز سیاستی اینچنینی برای محصولات پرچمدار خود در نظر میگیرند و این موضوع یک موضوع بسیار عادی است.

 

Xperia-Blog