نوکیا 5.3 و نوکیا 1.3 رسماً معرفی شدند

2
۳۷,۰۶۲

گوشی جدید نوکیا | گوشی های نوکیا 5.3 و نوکیا 1.3 اخیراً با سخت افزار مناسب و قیمت بسیار خوب معرفی شدند. همچنین کمپانی HMD گلوبال در کنار این گوشی ها، از مدل بازسازی شده گوشی خاطره انگیز نوکیا 5310 رونمایی کرد.

گوشی جدید نوکیا

گوشی جدید نوکیا

 

کمپانی نوکیا در ابتدا قصد داشت که با برگزاری رویداد MWC 2020، جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه موبایل را به نمایش بگذارد؛ اما شیوع کروناویروس باعث شد که کنگره جهانی موبایل بارسلونا تعطیل شود. از این رو، کمپانی های مختلف برای معرفی محصولات جدیدشان رویدادهای جداگانه ای برگزار کردند. کمپانی HMD گلوبال نیز پس از هفته ها انتظار بالاخره از سه گوشی جدید خود رونمایی کرد. اولین گوشی جدید HMD نوکیا 8.3 می‌باشد که از اینترنت 5G پشتیبانی میکند. از دیگر مشخصات فنی جذاب این گوشی میتوان به 6 یا 8 گیگابایت رم، باتری 4,500 میلی آمپر ساعتی و دوربین چهارگانه اشاره کرد.

نوکیا 5.3 و نوکیا 1.3 دیگر گوشی های جدیدی هستند که از سوی HMD گلوبال معرفی شده اند. نوکیا 5.3 یک گوشی مقرون به صرفه با سخت افزار مناسب است که تنها 189 یورو قیمت دارد. قلب تپنده این گوشی چیپست کوالکام اسنپدراگون 665 می‌باشد که با 3، 4 و 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین این گوشی به یک نمایشگر 6.55 اینچی LCD با رزولوشن +HD مجهز شده است. در بالای نمایشگر این گوشی یک ناچ قطره ای شکل برای حضور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی وجود دارد.

گوشی جدید نوکیا
گوشی جدید نوکیا

نوکیا 5.3 در مدل های تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه میشود. شایان ذکر است که سیستم عامل اندروید 10 به صورت پیش فرض بر روی نوکیا 5.3 نصب شده است و این گوشی در دسته ی گوشی های مبتنی بر اندروید One قرار می‌گیرد. بر اساس اعلام نوکیا، به‌روزرسانی اندروید 11 و ورژن های بالاتر برای این گوشی منتشر خواهد شد.

نوکیا 5.3 به یک سیستم دوربین چهارگانه مجهز شده است. این سیستم دوربین متشکل از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق سنج میباشد. ناگفته نماند که انرژی مورد نیاز این گوشی از طرف یک باتری 4,000 میلی آمپر ساعتی تأمین میشود.

گوشی جدید نوکیا
گوشی جدید نوکیا

حال می رسیم به گوشی نوکیا 1.3 که مبتنی بر پلتفرم اندروید Go می‌باشد. قیمت این گوشی اقتصادی 95 یورو میباشد و عرضه رسمی آن در ماه آوریل 2020 (فروردین – اردیبهشت 1399) آغاز خواهد شد. نوکیا 1.3 به تراشه اسنپدراگون 215 مجهز شده است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی میتوان به 16 گیگابایت حافظه داخلی، 1 گیگابایت رم، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3,000 میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم. نوکیا 1.3 به یک نمایشگر 5.71 اینچی LCD با رزولوشن +HD مجهز شده است. کمپانی گوگل همزمان با معرفی این گوشی اعلام کرد که اپلیکیشن دوربین پلتفرم اندروید Go آپدیت خواهد کرد و قابلیت های جدیدتری را به این پلتفرم اضافه خواهد کرد. نسخه جدید اپلیکیشن Camera Go کیفیت عکاسی را در گوشی های اقتصادی این چنینی افزایش می‌دهد. نوکیا میگوید که دوربین گوشی نوکیا 1.3 تجربه ی خلق شده توسط کمپانی گوگل را به ارمغان می‌آورد؛ احتمالاً گوگل قصد دارد که تعدادی از قابلیت های دوربین گوشی های پیکسل را به دوربین نوکیا 1.3 اضافه کند.

لازم به ذکر است که نوکیا یک گوشی نوستالژیک را بازسازی کرده و در کنار دو گوشی مذکور از آن رونمایی کرده است. این گوشی جدید با الهام از گوشی 5310 ساخته شده است که در سال 2007 تولید شد. نوکیا 5310 از شبکه 2G پشتیبانی میکند و از سیستم عامل +Nokia Series 30 برخوردار میباشد. بنابراین احتمالاً این گوشی بر خلاف مدل 2720 فلیپ از اپلیکیشن های کاربردی نظیر واتس آپ پشتیبانی نمیکند. بر اساس اعلام HMD، باتری نوکیا 5310 در حالت استندبای میتواند تا یک ماه دوام بیاورد. همچنین این گوشی به آنتن یکپارچه FM مجهز شده است. نوکیا 5310 در ماه مارس 2020 (اوایل فروردین 1399) با قیمت 39 یورو عرضه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: The Verge

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

2 دیدگاه ها

  1. انصافاً هر گوشی از نوکیا که دیده ام صفحه نمایش به درد نخوری داشت مثل هواوی

    پاسخ

    amer گفته:
    ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۱:۳۸

    گوشی NOKIA 8.3 5Gیه گوشی عالی و فوق العاده قدرتمند و زیبا هست
    پردازنده عالی اسنپدراگون ۷۶۵Gو گرافیک ۶۲۰
    نمایشگر بزرگ ۶٫۸اینچی HDR10
    استفاده از لنزهای زایس
    باتری ۴۵۰۰میلی امپری
    و در نهایت بدنه شیشه ای
    این گوشی خوراک فیلم و بازی هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here