گوشی سونی اکسپریا 10 مارک 3 احتمالا به پردازنده اسنپدراگون 690 از نوع 5G مجهز خواهد شد

2
۱۵,۹۰۶

اوایل امسال بود که شرکت ژاپنی سونی اولین محصول خود مجهز به نسل پنجم ارتباطات یا همان 5G را معرفی کرد که چیزی نبود جز اکسپریا 1 مارک 2 و اکسپریا پرو. هر دو دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون 865 بودند ، پلتفرمی که دارای یک مودم برای اتصال به چنین شبکه ای بود. در کنار فعال شدن قابلیت اتصال به شبکه های 5G برای گوشی های تلفن همراه پرچمدار ، این سازندگان ژاپنی از محصولی میان رده تحت عنوان اکسپریا 10 مارک 2 نیز رونمایی کردند. محصولی که به پردازنده نه چندان محبوب اسنپدراگون 665 مجهز شده بود. و از آن زمان به بعد ، فناوری 5G محبوبیتش در میان گوشی های میان رده بیشتر و بیشر شد. به نظر می رسد که سونی هم اکنون از تقاضا برای گوشی های میان رده مجهز به مودم 5G آگاه بوده و قصد دارد این کار را با گوشی اکسپریا 10 مارک 3 به سر انجام برساند.

اکسپریا 10 مارک 3 اولین محصول میان رده سونی با پردازنده 5G خواهد بود

ظاهرا گوشی اکسپریا 10 مارک 2 پلاس که پیشتر قرار بود با سیستم روی چیپ اسنپدراگون 720G روانه بازار شود ، ساختش کنسل شده و سونی تصمیم گرفته تا کار روی یک محصول مجهز به فناوری نسل پنجم ارتباطات را آغاز کند. یکی از افشاگران شبکه اجتماعی توییتر با نام NodSikharulidze ، به تازگی اعلام کرده است که سونی در حال حاضر بر روی دو محصول مجهز به فناوری 5G کار می کند. یکی از این محصولات همانطور که انتظار می رود دارای تراشه اسنپدراگون 875 بوده که احتمالا اکسپریا 1 مارک 3 نام خواهد گرفت و دومین محصول ، محصولی است که تراشه اسنپدراگون 690 روی آن قرار خواهد گرفت و اکسپریا 10 مارک 3 نام خواهد داشت.

برای کسانی که با چنین سیستم روی تراشه ای آشنا نیستند باید بگویم که ، اسنپدراگون 690 5G یک سیستم مجهز به پردازنده هشت هسته ای بوده که از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی می کند. این چیپست اولین سیستم روی تراشه اسنپدراگون از خانواده SD6xx است که به مودم 5G مجهز شده. یک چیپست هشت هسته ای قدرتمند که در بحث کارایی یک مرحله پایین تر از خانواده تراشه های اسنپدراگون SD7xx قرار می گیرد. جدا از این گوشی میان رده ، به احتمال زیاد محصول پرچمدار جدید سونی به چینش چهارگانه دوربین پشتی مجهز خواهد شد.

جدا از گوشی های اکسپریا ، این کاربر توییتر ادعا می کند که سونی همچنین بر روی یک محصول بودجه محور پایین رده مجهز به پردازنده هلیو P35 مدیاتک کار می کند. این چیپست محصولی جدیدی نیست ، بنابراین انتظار نمی رود که سونی بخواهد بر روی تبلیغات و مارکتینگ چنین محصولی هزینه کند. این محصول جدید احتمالا نامی مانند اکسپریا L5 خواهد داشت.

سونی اکسپریا 5 مارک 3 احتمالا دومین پرچمدار سونی برای سال 2021 خواهد بود

انتظار می رود که گوشی هایی مانند اکسپریا وان مارک 3 ، اکسپریا 10 مارک 3 و اکسپریا L5 در نیمه اول سال 2021 وارد بازار شوند. برای نیمه دومی سال ، سونی ممکن است از نسخه جدید کامپکت فون پرچمدار اکسپریا 5 مارک 3 رونمایی کند. چند ماه پیش بود که ژاپنی ها نسخه جدیدی از اکسپریا 5 را تحت نام Xperia 5 II رونمایی کردند که مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتز فریم ریت بود. این تلفن همراه هوشمند بر پایه سیستم روی چیپ اسنپدراگون 865 با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی ساخته شده بود. این گوشی دارای سیستم دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی به علاوه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بود. سنسور اثر انگشت بر روی بدنه کناری دستگاه به علاوه باتری 4 هزار میلی آمپری و شارژر سریع 21 واتی از دیگر امکانات آن محسوب می شود.

سونی در تلاش است تا همچنان کسب و کار تولید و فروش گوشی های هوشمند خودش را زنده نگاه دارد. اخیرا ، آنها در این نبرد موفق شده و برای سال آینده هم برنامه ریزی هایی کرده اند. هر چند که ، این کسب و کار سونی با اینکه در حال تنفس است اما به نظر می رسد تنها عده خاصی از کاربران تمایل به خرید گوشی های تلفن همراه سونی دارند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

2 دیدگاه ها

  1. بهترین گوشی میان رده میشه
    پردازنده قوی ۶۹۰که از لحاظ کارایی امتیاز انتوتو ۳۰۰۰۰۰بدست اورده عالیه
    از طرفی باتری ۴۵۰۰داشته باشه و نمایشگر ۶٫۷اینچی داشته باشه و دوربین عالی و ضداب بودن و oledو بدنه شیشه ای همانندxperia10mark2داشته باشه چه شود
    جالبه اسنپدراگون ۶۹۰از رفرش ریت ۱۲۰فریم در ثانیه هم ساپورت میکنه
    امیدوارم حداقل رفرش ریت ۹۰داشته باشه
    احتمالاxperia10 mark2 plusپردازنده ۷۵۰Gداشته باشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here