گوشی های آیفون 2019 دوربین سلفی و اصلی با کیفیت تری خواهند داشت

1
۳,۶۱۲

در گزارشی که روز پنجشنبه در رابطه با شرکت اپل منتشر شد به تغییراتی که در سال 2019 و نسل جدید گوشی های آیفون از آنها انتظار داریم اشاره شده بود. مینگ چی کو تحلیل گر قدیمی شرکت اپل که در موسسه امنیتی TF International Securities مشغول به کار است و یه عنوان شخصی که شایعات مرتبط به محصولات Mac را گزارش می کند، در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که گوشی های جدید آیفون از دوربین های سلفی ای بهره می برند که رزولوشن آنها بالاتر از گوشی های قبلی این شرکت خواهد بود.

گوشی های فعلی آیفون که در بازار عرضه می شوند دارای دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی هستند. با این حال رزولوشن اهمیت چندانی در این گوشی ها ندارد، به لطف قابلیت HDR هوشمند گوشی آیفون XR شرکت اپل من واقعا تصاویر سلفی که در حین بررسی این گوشی از خودم می گرفتم را بسیار دوست داشتم. می توانیم انتظار داشته باشیم که در گوشی های جدید شرکت اپل این رزولوشن به رقم 12 مگاپیکسل ارتقا پیدا کند و همین رزولوشن برای دوربین پشتی نیز در نظر گرفته می شود.

در بحث اضافه کردن پیکسل های بیشتر به تصاویر، شرکت اپل شاید اقدام به تعویض لنز های فعلی دوربین با لنز های سریع تر بگیرد (مثلا یکی از این لنز ها دارای دریچه دیافراگم گسترده تری باشد). که همین امر باعث می شود تا تصاویر سلفی در شرایط نوری نامناسب کیفیت بهتری داشته باشند. همچنین امکان دارد که شرکت اپل تصمیم بگیرد تا لنز های دوربین سلفی را با پوشش مشکی رنگ ترکیب کند تا همین امر باعث شود درون ناچ بالای صفحه گوشی این لنز ها کمتر خودنمایی کنند و به طوری که الان و در گوشی های فعلی آیفون هستند به نمایش در نیایند.

در این گزارش همچنین به این مورد اشاره شده است که تمامی گوشی های آیفون سال 2019 در بخش دوربین پشتی دچار ارتقا کیفیت خواهند شد. از جانشین گوشی آیفون XR می توان انتظار اضافه کردن دوربین دومی برای بزرگنمایی به همراه عکاسی با لنز فوق عریض را داشت. آقای کو همچنین پیش بینی می کند که دوربین اصلی قرار گرفته در پشت دستگاه (لنز عریض) دارای پیکسل های بیشتری خواهد بود تا در شرایط نوری نامناسب کارایی بهتری داشته باشد.

همچنین برای مدل های پیشرفته تر و جانشینان گوشی های آیفون XS و XS Max نیز، اقای کو به این مورد اشاره می کند که احتمالا این مدل ها دارای دوربین سه گانه خواهند بود و یکی از لنز های آنها شاید یک لنز فوق عریض باشد. اضافه کردن لنز فوق عریض به دوربین گوشی ها از نیمه دوم سال گذشته بسیار شدت پیدا کرده و به یک روند عادی تبدیل شده است.

قطعا شرکت اپل کارایی فعلی مربوط به شرایط نوری ضعیف را در دوربین های جدیدش با الهام از گوشی هایی مثل پیکسل 3 و هواوی P30 Pro کنار گذاشته و این در حالی است که حتی گوشی های سازندگان چینی نیز امکاناتی بهتر از گوشی های آیفون در زمینه عکاسی در شرایط نوری ضعیف به مشتریان خود ارائه می دهد. منتظریم ببینیم که راهکار شرکت اپل برای این شرایط چیست و این شرکت چگونه قرار است جایگزینی برای دوربین گوشی های خود پیدا کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here