گوشی های سامسونگ گلکسی S21 و +S21 با طراحی جدید معرفی شدند

0
۱۱,۸۲۶

همانطور که شایعات از قبل منتشر شده بودند ، شرکت کره ای سامسونگ بلاخره گوشی های گلکسی S21 و +S21 را معرفی کرد و جالب است بدانید که این محصولات قرار است نسبت به نسخه پرچمداران سال قبل خود 50 یورو ارزانتر باشند اما از طرفی بدون آداپتور شارژر (به جز نسخه های ارائه شده در کشور چین) و هندزفری سیمی به بازار عرضه خواهند شد.

گوشی سامسونگ Galaxy S21 این بار میزبان یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +FHD و اندازه ای در حدود 6.2 اینچ بوده که از نرخ فریم تطبیق پذیر از 48 تا 120 هرتز را نیز دارا می باشد. نسخه پلاس این محصول هم مانند برادر کوچکتر خودش از همین مشخصات اما در اندازه بزرگتر 6.7 اینچی بهره می برد. عجیب است که چرا رزولوشن این دو گوشی نسبت به نمونه های سال گذشته که +1440p بوده اند کمتر شده است.

با اینکه هر دو گوشی به آخرین نسخه از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس Victus مجهز شده اند ، اما پنل پشتی این دو محصول به متریال Glasstic مجهز شده است که پیشتر شاهد استفاده از آن در گوشی گلکسی نوت 20 و سری A گوشی های سامسونگ بوده ایم که انتقاد خریداران را به همراه داشته است.

گوشی های سامسونگ گلکسی S21 و +S21 با طراحی جدید معرفی شدند

درست مانند نسخه بزرگتر ، یعنی گلکسی S21 Ultra ، هر دو گوشی جدید سامسونگ به تازه ترین فناوری تشخیص اثر انگشت شرکت کوالکام یعنی سنسور Ultrasonic مجهز شده اند که 1.7 برابر ناحیه بیشتری را پوشش داده و سرعت بیشتری هم دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز از نوع 10 مگاپیکسلی می باشد و بر خلاف سایر شایعات ، این دوربین درون یک حفره نمایشگر قرار گرفته است و زیر نمایشگر پنهان نشده است.

در بخش دوربین های پشتی ما به جای ارتقاء واحد ها ، شاهد بهبود پیدا کردن چیپست دوربین ها هستیم. جایی که شما می توانید به صورت همزمان یک پیش نمایش زنده از هر سه دوربین گوشی همراه با هم را در اختیار داشته باشید. دوربین سنسور اصلی گوشی 12 مگاپیکسلی بوده و از سنسوری با اندازه بزرگ هر پیکسل 1.8 میکرومتر و قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel به همراه لرزشگیر اپتیکال OIS بهره می برد ، درست مانند محصولات سال گذشته این شرکت. جالب است بدانید که سنسور زاویه گسترده این گوشی باز هم از نوع 12 مگاپیکسلی با زاویه 120 درجه بوده اما بر خلاف نسخه آلترا ، به لرزشگیر اپتیکال مجهز نشده است.

در نهایت به سنسور 64 مگاپیکسلی دوکاره این گوشی می رسیم. جایی که می توانید هم به قابلیت بزرگنمایی سه برابر بدون افت کیفیت (به همراه فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال OIS) و هم قابلیت بزرگنمایی فضایی تا 30 برابر دسترسی داشته باشید. در حالت ویدئو و درست مانند سال گذشته ، این سنسور می تواند ویدئو هایی با کیفیت 8K در حالت 24 فریم بر ثانیه را ثبت نماید.

ظرفیت باتری برای نسخه عادی همچنان 4 هزار میلی آمپر باقی مانده است که برای محصولات سال گذشته نیز این ظرفیت کافی نبود. البته در نسخه پلاس شاهد استفاده از ظرفیت باتری 4800 میلی آمپری هستیم اما هر دو مدل از این گوشی ها از شارژر سریع 25 واتی با سیم و شارژ 15 واتی بی سیم پشتیبانی می کنند.

در بخش پردازنده سخت افزاری شاهد استفاده از دو چیپست اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 هستیم که بسته به نواحی مختلف دنیا ، خریداران یکی از این دو چیپست را درون گوشی های خود پیدا خواهند کرد. البته به رغم سال گذشته ، این بار خبری از نسخه فقط 4G این گوشی ها نیست و خبر خوب اینکه ، اکثر بخش های سخت افزاری پردازنده اگزینوس 2100 ، به وسیله شرکت ARM طراحی شده است که ارتباط نزدیک این پردازنده با مدل کوالکام اسنپدراگون 888 را نشان می دهد.

تنها برتری نسخه پلاس نسبت به نسخه عادی ، پشتیبانی آن از کانال ارتباطی Ultra Wide Band است. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا انتقال اطلاعاتش از طریق گوشی به گوشی با سرعت بالاتری انجام شوند.

گوشی های سامسونگ گلکسی S21 و +S21 با طراحی جدید معرفی شدند

هر دو گوشی گلکسی S21 و گلکسی +S21 دارای حافظه رم 8 گیگابایتی هستند که این تنها کانفیگ موجود و قابل خریداری است. به انتخاب مشتریان ، حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی در دسترس خواهد بود اما دیگر خبری از درگاه microSD نیست و طرفداران باید با این حافظه کنار بیایند.

گوشی های سامسونگ گلکسی S21 و +S21 با طراحی جدید معرفی شدند

گوشی سامسونگ گلکسی S21 و +S21 با قیمت های 850 یورو / 770 فرانک و 1050 یورو / 950 فرانک روانه بازار خواهند شد. پیش خرید گوشی ها از هم اکنون آغاز شده و تا 29 ژانویه (10 بهمن) ادامه خواهد داشت. اگر قبل از این تاریخ سفارش خود را ثبت کنید ، سامسونگ به عنوان هدیه یک عدد هندزفری Galaxy Buds Live و ترکر Samsung SmartTag را به رایگان به شما تقدیم خواهد کرد.

نظر شما درباره گوشی های جدید سامسونگ چیست؟ آیا شاهد یک پیشرفت هستیم یا پسرفت؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here