گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

1
۲۷,۰۹۶

برخلاف سایر سازندگان، گوگل بازار را با عرضه مدل های مختلف تلفن های همراه از برند پیکسل اشباع نمی‌کند. دوگانه Pixel 7 که به تازگی رونمایی شده است، مجموع گوشی‌های جدید را برای سال 2022 به تنها سه گوشی می‌رساند (مدل دیگر 6a است). این تعداد گوشی حتی از محصولات عرضه شده توسط اپل در یک سال نیز کمتر است.

مانند سال گذشته دو مدل وجود دارد. یک تلفن عادی کوچکتر و یک مدل Pro بزرگتر. مدل کوچکتر ارزان تر است (600 دلار) و خوب، کوچکتر نیز می باشد. Pro دارای نمایشگر و دوربین بهتری است (تله فوتو اختصاصی)، اما شما برای آن هزینه اضافی می پردازید (900 دلار). تقریباً مثل این است که می توانست یک مدل پلاس بین این دو وجود داشته باشد، اما امسال خبری از این قضیه نیست.

گوگل پیکسل 7 پرو

Pixel 7 Pro بهترین گوشی گوگل برای 12 ماه آینده یا بیشتر است و دارای ویژگی های یک پرچمدار واقعی است: صفحه نمایش واضح و با نرخ تازه سازی بالا، سنسور دوربین بزرگ، ترکیب لنز عریض/فوق عریض/تله، ظاهر متمایز، ویژگی های امنیتی و وعده پشتیبانی طولانی نرم افزاری.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

با این اوصاف، تفاوت‌ها با Pro سال گذشته چندان زیاد نیست. مدل جدید از چیپست جدید Tensor G2 و دوربین تله فوتو اصلاح شده استفاده می کند.

در ساخت این تراشه از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده شده که مورد پسند نیست، اما همچنان نسبت به نود 5 نانومتری مورد استفاده برای تراشه اصلی بهبود یافته است. CPU از 2 هسته Cortex-X1، و 2 هسته A78 و 4 هسته A55 به همراه به روز رسانی در سرعت کلاک استفاده می کند. پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 است که نوید افزایش کارایی و بازدهی را نسبت به G78 برای بخش گرافیک و همچنین افزایش 35 درصدی برای کارهای یادگیری ماشینی می دهد (چیزی که اپلیکیشن Pixel Camera به شدت از آن استفاده می کند). همچنین یک هسته جدید Tensor و مودم جدید برای این مدل در نظر گرفته شده است.

واحد پردازش Tensor نسل بعدی قادر است وظایف یادگیری ماشین را 60 درصد سریعتر و 20 درصد کارآمدتر اجرا کند. این دستگاه مسئول ویژگی‌هایی مانند Photo Unblur است که مختص Pixel 7 و 7 Pro است. از هوش مصنوعی پیشرفته Google برای حذف تاری و نویز عکس‌های قدیمی که سال‌ها پیش با هر تلفن قدیمی گرفته شده‌اند، استفاده می‌کند. این ویژگی برای بهبود دوربین های خود گوشی های پیکسل 7 نیز کار می کند.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

مانند سال گذشته، این گوشی با 12 گیگابایت رم عرضه می شود و می توانید بین 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه یکی را انتخاب کنید. اسلات microSD وجود ندارد، البته چیزی که دریافت می کنید یک اسلات نانو سیم کارت و یک eSIM برای خط دوم است.

ماژول اصلی همچنان از یک سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.31 اینچی (1.2 میکرومتر) با گزینه ترکیب پیکسل چهار به یک استفاده می کند. لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.85 و میدان دید 82 درجه نیز روی این سنسور قرار گرفته است. اگر می‌خواهید صحنه بیشتری را ثبت کنید، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض (1.25 میکرومتر) با 125.8 درجه FoV وجود دارد. یکی از ارتقاهای امسال این است که لنز فوق عریض دارای فوکوس خودکار است که به آن امکان می دهد عکس های ماکرو بگیرد.

دوربین اصلی دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) و همچنین تثبیت کننده الکترونیکی است و می تواند ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویژگی «بهبود گفتار» را اکنون می توان در حالت 4K/60fps نیز فعال کرد. این گوشی می‌تواند ویدیوی ۱۰ بیتی HDR ضبط کند و گوگل با سازندگان برنامه‌هایی مانند اسنپ‌چت و تیک‌تاک همکاری کرده است تا ویدیوهای با کیفیت بالاتر را نیز برای آن‌ها فعال کند. برنامه دوربین از مهارت های یادگیری ماشین چیپست Tensor G2 برای ایجاد تاری سینمایی یا تثبیت فیلم های دستی حتی بیشتر استفاده می کند. دوربین سلفی این گوشی نیز سنسوری 10.8 مگاپیکسلی دارد که رزولوشن آن نسبت به مدل سال قبل که 11.1 مگاپیکسل بود کمتر است.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

دوربین تله فوتو اکنون لنز طولانی‌تری با بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری دارد. دسترسی بیشتر به قیمت یک سنسور کمی کوچکتر است (0.7 میکرومتر پیکسل به جای 0.8 میکرومتر)، اما همچنان وضوح 48 مگاپیکسلی دارد و به آن اجازه می دهد تا با جادوی خاص پیکسل به صورت دیجیتالی بیشتر زوم کند.

صفحه نمایش 6.71 اینچی AMOLED در پیکسل 7 پرو باعث می شود که در کنار برادر عادی خود قرار بگیرد. نه تنها به دلیل اندازه آن، بلکه به دلیل اینکه یک پنل QHD+ LTPO با نرخ نوسازی متغیر 10-120 هرتز است. کناره های نمایشگر به اندازه سال گذشته خمیده نیستند، اگرچه هنوز توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود.

یک حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش نیز در این گوشی وجود دارد که سریع و ایمن است. از طرف دیگر، می‌توانید از «بازگشایی با چهره» راحت‌تر استفاده کنید.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

چند مورد دیگر باقی مانده است که باید به آنها اشاره کرد، مانند باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که ظرفیتی مشابه سال گذشته دارد. از شارژ سریع (در اصطلاح Pixel سریع)، شارژ بی سیم و معکوس پشتیبانی می کند.

این گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. اگرچه یک میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما تقریباً یک میلی‌متر عریض‌تر از مدل سال گذشته است (حدس می‌زنیم این بهایی است که برای صفحه‌نمایش صاف‌تر باید بپردازیم). بدنه فلزی این گوشی از 100% آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

گوگل پیکسل 7

پیکسل 7 نسبت به مدل پرو ارزان‌تر است و به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر است. البته به کوچکی مدل ارزان‌تر 6a نیست، اما به کوچکی پیکسل‌های پرچمدار است. مانند مدل پرو در این گوشی هم از تراشه Tensor G2 استفاده شده است.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

گوگل حافظه رم را 8 گیگابایت نگه داشته است و شما می توانید بین 128 و 256 گیگابایت حافظه یکی را انتخاب کنید. مانند مدل‌های قبلی، پیکسل 7 و 7 پرو تضمین می‌شوند که 3 به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل (تا نسخه 16 را دریافت کنند) و 5 سال وصله‌های امنیتی را دریافت کنند.

مدل 7 به دلیل صفحه نمایش 6.3 اینچی (از 6.4 اینچ پایین تر) کمی کوچکتر از مدل 6 است. ابعاد فیزیکی این گوشی 155.6 در 73.2 در 8.7 میلی‌متر و 197 گرم است، در مقایسه با 158.6 در 74.8 در 8.9 میلی‌متر و 207 گرم برای نسل قبلی. این مدل از آیفون 14 و گلکسی S22 کمی بزرگتر است.

این صفحه نمایش همچنان یک پنل AMOLED تخت با رزولوشن FHD+ است، اما حداکثر روشنایی آن 25 درصد بیشتر از صفحه نمایش پیکسل 6 است. اگرچه این پنل جدید هنوز تنها دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز است. ما دوست داشتیم امسال 120 هرتز را ببینیم، حتی بدون LTPO، اما قیمت این گوشی نسبت به گلکسی اس 22 و آیفون 14 (که صفحه نمایش 60 هرتزی دارد) ارزان تر است.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

ساختار باریک تر پیکسل 7 همچنین به این معنی است که باتری کوچک تری دارد، 4355 میلی آمپر ساعت (از 4614 میلی آمپر ساعت مدل قبلی). با این حال، سخت افزار کارآمدتر به این معنی است که حالت Extreme Battery Saver می تواند 72 ساعت (از 48 ساعت در مدل قبلی) دوام بیاورد. بدون فعال کردن این حالت، نهایتا 31 ساعت یا بیشتر استفاده منظم را با یکبار شارژ در این گوشی بدست خواهید آورد.

مانند پرو، پیکسل 7 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (1/1.31 اینچ 1.2 میکرومتر) استفاده می کند. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی نیز به آن ملحق شده است. برای بزرگنمایی، گوشی به حسگر اصلی با وضوح نسبتاً بالا و پردازش تصویر Super Res Zoom گوگل (که به لطف قدرت پردازش اضافی موجود در چیپست G2 ارتقا یافته است) متکی است.

در بخش دوربین سلفی، این سنسور دارای وضوح بالاتر، 10.8 مگاپیکسلی (از 8 مگاپیکسل سال گذشته) و همچنین میدان دید وسیع تری دارد – 92.8 درجه (از 84 درجه). اگرچه لنز هنوز فوکوس ثابتی دارد. همین امر در مورد Pro که از همان ماژول دوربین استفاده می کند نیز صدق می کند.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو معرفی شدند

قیمت و زمان پیش خرید

قیمت Google Pixel 7 از 600 دلار / 650 یورو / 600 پوند برای یک دستگاه 128 گیگابایتی شروع می شود، Pixel 7 Pro از 900 دلار / 900 یورو / 850 پوند (دوباره با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی) برای خرید در دسترس است. پیش‌سفارش‌ها از امروز شروع می‌شود، فروش آزاد یک هفته از هم اکنون و در سیزدهم اکتبر (21 مهر) آغاز خواهد شد. پیش خرید این تلفن های همراه مزایای خاص خودش را نیز دارد. 7 Pro با پیکسل واچ رایگان (نسخه LTE) ارسال می شود، در حالی که پیش‌سفارش Pixel 7 یک جفت Pixel Buds Pro رایگان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نظر شما درباره این تلفن های همراه جدید گوگل چیست؟ آیا آنها را رقیبی برای محصولات سامسونگ، شیائومی و آیفون می بینید؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here