گوشی پرچمدار کامپکت سونی Xperia 5 IV معرفی شد

3
۵۷,۷۶۸

گوشی سونی Xperia 5 IV رسما معرفی شد و همراه با آن ، سری گوشی های سال 2022 این کمپانی ژاپنی نیز تکمیل شد. سونی اندازه کوچک سری Xperia 5 را در نسخه جدید حفظ کرده ، اما برخی از ویژگی‌ های برادر بزرگترش یعنی مدل اکسپریا وان مارک IV و قیمت بیشتر را به آن اضافه کرده است.

از لحاظ فیزیکی ، Xperia 5 IV تقریبا به اندازه Xperia 5 III است. مدل IV حتی 1 میلی متر کوتاه تر و باریک تر است ، اما مدل جدید اکنون 4 گرم سنگین تر شده است. نمایشگر اولد 6.1 اینچی با رزولوشن 1080 در 2520 پیکسل با نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز آماده به کار بوده و اکنون صفحه نمایش 50 درصد روشن تر از قبل خواهد بود.

علیرغم اندازه بدون تغییر ، سونی توانسته تا یک باتری با ظرفیت 10 درصد بزرگ ‌تر را به مدل جدید اضافه کرده و حجم باتری گوشی Xperia 5 IV را به 5000 میلی ‌آمپر ساعت برساند که این رقم همتراز با دو گوشی Xperia 1 IV و Xperia 10 IV می باشد. این قضیه باید به دستگاه کمک کند تا شارژدهی بهتری نسبت به مدل قبلی داشته باشد.

گوشی سونی Xperia 5 IV معرفی شد

در مورد شارژ سونی تضمین داده است که گوشی Xperia 5 IV با شارژ 30 دقیقه‌ ای با شارژر های PD از نوع 0 واتی می‌تواند تا 50 درصد شارژ شود. این شرکت همچنین ادعا می کند که این گوشی تا 3 سال سلامت باتری خود را حفظ خواهد کرد.

با این حال ، باید شارژر و حتی کابل USB را خودتان به صورت جداگانه تهیه کنید ، زیرا سونی تمام پلاستیک ‌ها را از جعبه نسخه های خرده فروشی بسیار جمع و جور گوشی حذف کرده است. نکته مثبت این است که Xperia 5 IV برای اولین بار در کل سری 5 دارای پشیبانی از حالت شارژ بی سیم است.

استفاده سونی از سیستم دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی به امری عادی بدل شده و گوشی Xperia 5 IV نیز از این قاعده مستثنی نیست. سیستم دوربین سه‌ گانه 12 مگاپیکسلی متشکل از سنسوری با اندازه 16 میلی ‌متری اولترا واید 1/2.5 اینچی ، 24 میلی ‌متری عریض با اندازه 1/1.7 اینچی با پیکسل‌های 1.8 میلی ‌متری و تله ‌فوتوی 60 میلی‌ متری با اندازه 1/3.5 اینچی بر روی بدنه پشتی دستگاه وجود دارد. با اینکه در این مدل خبری از لنز پریسکوپی متغیر با زوم 3 برابری و 4.4 برابری نیست ، در عوض شما بزرگنمایی بدون افت کیفیت 2.5 برابری را امسال و در این مدل دریافت خواهید کرد.

گوشی سونی Xperia 5 IV معرفی شد

هر سه لنز دارای فوکوس خودکار هستند. در حالی که لنز واید و تله فوتو هر دو دارای تثبیت کننده نوری نیز می باشند. هر سه حسگر دارای بازخوانی سریع 120 فریم در ثانیه هستند و به لطف افزودن آنالیز فاصله با هوش مصنوعی ، سونی فوکوس خودکار چشمی و ردیابی بی‌ درنگ خود را از مجموعه دوربین های سری آلفا به دوربین ‌های اصلی گوشی Xperia 5 IV آورده است.

دوربین سلفی به سنسور بزرگتر 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.9 اینچی همانند مدل بزرگتر Xperia 1 IV با لنز 24 میلی‌متری و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 با فوکوس ثابت ارتقا یافته است.

گوشی سونی Xperia 5 IV معرفی شد

در زیر بدنه دستگاه ، سیستم روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. همچنین یک نسخه مجهز به حافظه داخلی 256 گیگابایتی برای خرید نیز وجود دارد. یک اسلات کارت microSD برای گسترش بیشتر این حافظه و همراه با جک هدفون 3.5 میلی متری بر روی قسمت بالایی بدنه نیز وجود دارد. سونی آخرین سازنده تلفن های همراه است که این ویژگی ها را برای گوشی های هوشمند پرچمدار خود حفظ کرده است.

بلندگو های استریو Full-Stage جدید ، و همچنین برخی جادوهای صوتی در زیر بدنه دستگاه از جمله فناوری های Dolby Atmos ، Hi-Res Audio ، DSEE Ultimate و 360 Reality Audio در بخش صدا وجود دارند.

گوشی سونی Xperia 5 IV مجهز به گواهینامه IP68 بوده و در نتیجه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. همچنین دو طرف این تلفن همراه با شیشه گوریلا گلس ویکتوس محافظت شده است.

گوشی سونی Xperia 5 IV معرفی شد

مدل Xperia 5 IV در اواسط ماه سپتامبر با قیمت 1049 یورو در اروپا و 999 دلار در ایالات متحده عرضه می شود. سه انتخاب رنگ برای این مدل وجود دارد که شامل رنگ های سبز ، مشکی و سفید اکرو می شود.

نظر شما درباره محصول پرچمدار و کامپکت جدید شرکت سونی چیست؟

[تعداد: 5    میانگین: 4.8/5]

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here