گوش به زنگ باشید: این پیام میتواند کلیه اطلاعات گوشی اَندرویدی شما را پاک کند !

22
۱۳,۰۲۳

mazar-android-bot

این روزها دیگر شنیدن خبرهایِ مربوط به بدافزارها و اثرات مخربی که بر رویِ سیستم عامل هایِ مختلف میگذارند به نقل محافل خبری تبدیل شده است. دو پلتفرم بسیار محبوب اَندروید و iOS از این اثرات مخرب در اَمان نیستند و تقریباً هر چند وقت یک بار خبری مبنی بر بدافزاری منتشر میشود که میتواند آثار جبران ناپذیری برای کاربران در پی داشته باشد.

در آخرین خبری که از یک منبع موثق خبری به دست ما رسیده است، بداَفزار جدیدی کشف شده است که با یک پیام کوتاه یا پیام چند رسانه ای میتواند گوشی قربانی را به کامِ پاکسازی کامل اطلاعاتش بکشاند. متن این پیام بصورت خودکار به یک برنامه متصل است که اگر در گوشی شما نصب شود، به کسانی که این بد افزار را طراحی کرده اند این اجازه را خواهد داد که همه گونه دسترسی به گوشی فرد قربانی داشته باشند.

آنها میتوانند از شماره شما برای افراد دیگر پیام بفرستند، با شماره ای تماس بگیرند، پیام های شما را بخوانند وحتی کد های دریافتی شما از سامانه های بانکی را نیز داشته باشند و از آنها سوء استفاده کنند و حتی هر گونه اطلاعاتی رو از گوشی شما پاک نموده و گوشی شما را تخلیه کنند، و این به هیچ وجه خوب نیست.

متن پیام به این صورت است: « شما از شماره ای مشخص با کد کشور و پیش شماره سرویس دهنده  پیامی چند رسانه ای دریافت کرده اید، برای مشاهده این پیام این لینک را باز کنید = http:www.mmsforyou [.] Net /mms.apk ». اگر چنین پیامی در گوشی خود دیدید، بدون مکث و معطلی آن را پاک کرده و لینک را باز نکنید.

همانطور که مشاهده میکنید، لینک مربوط به یک برنامه میشود، که در اول نیز به آن اشاره کردیم. این برنامه به صورت یک ربات طراحی شده است و پیش از این در ماه نوامبر برای انجام کار دیگری توسعه داده شده بود. این برنامه به صورت برنامه ای معمولی نصب میشود و پس از نصب اجرا شده و درخواست اتصال به یک سرور را میدهد.

پس از مدتی از طرف برنامه پیامی برای شما ارسال شده و از شما بابت نصب تشکر میکند، که در واقع با این تشکر موقعیت جغرافیایی شما به سرورهایِ هکر فرستاده میشود. مورد عجیب تر این است که این برنامه در دیوایس هایی که در حال کارکردن به زبان روسی هستند نصب نمیشود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

22 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان ببخشید بی ربطه آقا یون میشه یه چند بازی دیتا دار مشتی معرفی کنید تو سبک ماشین یا چیزای دیگه آسفالت ۸، ریل ریسینگ ۳٫ gt racing 2. NEED FOR SPEED MOST WANTED. need for Speed nolitms. به غیر از اينا میشه یه چند دیگه معرفی کنید مرسی حجمشم مهم نیست

    پاسخ

    Ss گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۱۳

    فقط Gta san anders :))))

    پاسخ

    Mh گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۱۸

    اینم ریختم بازی کردم پاک کردم گانگستر وگاس رو هم ریختم پاک کردم همه ی نید فور اسپید ها رو هم بازی کردم گرافیک برام مهمه یه بازی گرافیکی معرفی کنید مرسی

    پاسخ

    ArminAbdi گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۳۶

    Need for Speed Shift

    پاسخ

  2. یه ویروسی به نام engris تو گوشیم نصب شده گوشیمم ایکسپریا وی آندروید ۴.۳ داغون کرده گوشیمو هرکی با این ویروس اشنایی داره راه حل حذفشو بگه خواهشا میخوام حذفش کنم گوشی خاموش میشه

    پاسخ

    Ali: گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۰۵

    فلش کن گوشی رو کلا ویروس از بین میره

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۵۰

    میتونی از سیف مود وارد شی بعد ریست فکتوری انجام بدی اگه نمیخوای عکس و فیلم و… حافطه داخلیت پاک‌ بشه
    اگرم گوشیت به نت و پلی استور وصله با کامپیوتر و شیلتر شکن برو پلی استور و انتی ویروس avast رو دانلود کن و مدل گوشیرو انتخاب کن وقتی گوشی به نت وصل بشه خودش خودکار دان میشه و نصبم میشه فقط باید از منوی اعلانات روی ایکون بزنی و و بعد خودش اسکن میکنه(این مورد زمانی انجام میشه گوشیت وقتی تو لاک اسکرینه خاموش نشه)
    اگه اشتباه نکنم بعد از چند ثانیه که میای تو گوشی باید خاموش بشه
    ولی راحت ترین کار سیف موده

    پاسخ

    Asghar گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۲۳

    ممنون از جوابتون ولی فکر کنم اطلاعاتت از این ویروس خیلی کمه همه این کارهارو انجام دادم نشدچند با ریست فکتوری کردم نشد آنتی ویروسها اصلا به هیچ دردی نمیخورن با فلش هم ازبین نمیره مگراینکه ۳ یا ۴بارفول وایپ فلش بزنی اونم رام گوشیو ندارم اینترنتم درست حسابی ندارم بزنم دانلود شه

    پاسخ

    Hg گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۲

    گوشی رو روت کن با انتی ویروس dr.web گوشی رو اسکن کن تا ویروسا رو شناسایی و پاک کنه اگه بعضی از ویروسا پاک نشدن برنامه titanium backup رو دانلود کن و ویروسا رو حذف نصب بکن پاک میشه !

  3. من چند ساعت پیش روی گوشیم یدونه تم نصب کردم و زدم فعال بشه یک دفعه برنامه themes کرش کرد گوشی قفل کرد و ری استارت شد دیگه هم بالا نمیاد باید فلش بشه!!!! بخاطر یک تم ناچیز کلی قایل مهمم پرید!!!! نمیدونم علتش چی بود ! این تم رو چند روز پیش از همین سایت هم گرفته بودم!

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۴۱

    مشکل داشت برا خیلی ها اینجوری شد

    پاسخ

    mehr گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۴۰

    اتفاقا من هم همون تمی که شما میگی رو نصب کردم. ازش استفاده کردم ولی این مشکل سما رو نداشتم.!
    حالا واقعا چرا اینجوری شد گوشی های شما؟!
    من روی اکسپریا زد نصب کردم

    پاسخ

    بهرام م گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۰۷

    درسته و تم مشکل داشت و همین بلا رو سر منم آورد

    پاسخ

    MR.ROBOT گفته:
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۵۱

    کدوم تم؟
    اسم رو بگيد تا بقیه استفاده نکنند

    پاسخ

    هونامے گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۱۲

    این بلا سر منم اومد. مجبور شدم فلش کنم. اسم تم Sunset
    اینم لینک تم http://go.xperian.ir/4483

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here