گوگل، آمازون و نتفلیکس، آماده ارائه محتوای 21:9 برای گوشی های سونی

    5
    ۳,۰۶۳

    در حالی که صفحه نمایش 16:9 به عنوان یک استاندارد در تلویزیون ها مورد قبول قرار گرفته، اما در گوشی های هوشمند به تازگی این استاندارد منسوخ شده و صفحه نمایش های عریض تر محبوبیت بیشتری نزد مشتریان بدست آورده اند. این محبوبیت تا جایی پیش رفته که سونی در آخرین گوشی های خود از استاندارد 21:9 نیز استفاده کرده است.

    همیشه اولین بودن، در کنار تمام مزایایی که دارد، میتواند آزار دهنده هم باشد. در ابتدای امر وقتی سونی از صفحه نمایش 21:9 در گوشی های خود استفاده کرد، یک نگرانی عظیم از بابت کمبود محتوا با این استاندارد به وجود آمد. البته سونی که خود یک تولید کننده بزرگ محتوای رسانه ای است، از این بابت نگران نبوده و کاربران خود را هم از نگرانی درآورده است. چرا که در همین گام نخست، گوگل، آمازون و نتفلیکس را همراه کرده تا محتوای مطابق با استاندارد 21:9 را به کاربران گوشی های اکسپریا 1، اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس ارائه کند.

    در حال حاضر دو سوم ویدئوهای نتفلیکس با استاندارد 21:9 فیلم برداری شده اما به علت فقدان سخت افزار مطابق با این استاندارد، این ویدئوها با استاندارد 18:9 نمایش داده میشوند. حالا نتفلیکس با ایجاد اشتراک های خاص اجازه میدهد تا کاربران گوشی های سونی از ویدئوهای با استاندارد 21:9 در کیفیت اصلی بهره ببرند. این موضوع برای آمازون و گوگل پلی نیز صدق میکند که از این پس به کاربران گوشی های جدید سونی، محتوای فوق عریض با استاندارد 21:9 را ارائه خواهند کرد.

    به نظر میرسد استاندارد 21:9 به زودی به جایگاه قابل قبولی در نزد تولید کنندگان و مصرف کنندگان گوشی های هوشمند دست پیدا کند. هم اکنون چند نمونه بازی اندرویدی نیز در نسخه های جدید خود سازگاری با استاندارد 21:9 را فراهم کردند که میتواند قدم مثبتی برای فراگیر شدن این استاندارد در گوشی های هوشمند باشد.

    [تعداد: 0    میانگین: 0/5]

    5 دیدگاه ها

    1. استانداردترین نسبت های تصویری دنیا ۱۶٫۹ و ۲۱٫۹ هستن که دنیا داره بر اساس این نسبت تصویرها پیش میره چه در بخش گیم و چه در بخش سینما و فیلمسازی. پس دیریازود تمام شرکتها رو میارن به ۲۱٫۹

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here