گوگل باز هم امنیت Play Store خود را ارتقا داد: Play Protect در دسترس همگان.

9
۱۰,۷۳۷

مبحث امنیت یکی از اصلی ترین مباحت دنیا در دهه اَخیر میباشد. در واقع میتوان جنگ اصلی بین کمپانی هایِ فعال در حوزه سیستم عامل گوشی هایِ هوشمند را، همین جنگ امنیت به نوعی خواند، چون هر کمپانی که بتواند امنیت بیشتری برایِ کاربرانش فراهم کند، قطعاً مورد اعتمادتر خواهد بود.

گوگل به جرأت در طی سال هایِ اَخیر تلاش هایِ بسیار زیادی برایِ امن تر ساختن سیستم عامل محبوب خود کرده است. یکی از این اقدامات که مستقیماً بر رویِ کاربران نهایی تأثیر میگذارد، اَمن سازی فروشگاه نرم افزاری گوگل یا همان پلی استور میباشد. گوگل پیش از این نیز با برنامه هایِ حساب شده ای بر رویِ نرم افزارهایِ پلی استور نظارت میکرد، اما اَکنون باز هم این امنیت ارتقا یافته است.

چندی پیش برخی از کاربران با نصب نسخه بتایِ پلی استور گوگل خبر از ویژگی جدیدی دادند، که به نظر میرسد اَکنون به صورت کامل در اختیار خیل عظیمی از کاربران گوشی هایِ اَندرویدی قرار گرفته است. این قابلیت که Google Play Protect نامیده میشود، یک برنامه و برندی جدید برایِ محافظت از دستگاه شما در برابر خطرات احتمالی و بد افزارها میباشد.

گوگل پیش از این قابلیت مذکور را در همایش سالیانه Google I/O معرفی کرده بود و اَکنون این قابلیت به صورت بسیار گسترده در اختیار کاربرانی قرار گرفته است که آخرین نسخه از پلی استور گوگل را دریافت کرده اند. همانطور که اشاره شد، این قابلیت یک وظیفه بسیار ساده دارد و آن چیزی نیست جز حفاظت از گوشی هوشمند شما در برابر نرم افزارهایِ خطرناک یا به اصطلاح بد افزارها.

در واقع تا پیش از این قابلیت مذکور با نام Verify Apps شناخته میشد و کاربردی بسیار محدود داشت، اما اَکنون به صورت بسیار حرفه ای تری بازطراحی شده و در تنظیمات Google گوشی هوشمند شما یک بخش را به خود اختصاص داده است. از طریق این بخش به راحتی میتوانید دسترسی هایِ این قابلیت امنیتی جدید و نحوه عملکرد آنرا مشاهده کرده و تغییر دهید.

برایِ این کار کافیست که بر رویِ آخرین نسخه رسمی از پلی استور گوگل ( نسخه 8.0.26 ) باشید. حال میتوانید با مراجعه به تنظیمات ( Settings ) گوشی هوشمند خود و وارد شدن به تنظیمات Google، گزینه Security را انتخاب کرده و در صفحه باز شده با انتخاب گزینه آخر ( Verify Apps ) به تنظیمات Play Protect برسید.

در این بخش به سادگی میتوانید تمامی برنامه هایِ نصب شده بر رویِ گوشی خود که تا به این لحظه بررسی شده اند را مشاهده کرده و تنظیمات Play Protect را تغییر دهید. اگر بروزرسانی جدید پلی استور را دریافت نکردید یا هنوز چنین بخشی در گوشی خود ندارید اصلاً نگران نباشید، چون گوگل به زودی این قابلیت را برایِ بیشتر گوشی هایِ اَندرویدی منتشر خواهد کرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

9 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان ببخشید که مطالب به موضوع ربط ندار
    امروز و پس از سه سال و هشت ماه گوشی سونی اکسپریا sp رو کنار گذاشته ویک گوشی سونی اکسپریا x سفید رنگ گرفتم در مورد sp باید بگم که هنوز پس ازاین مدت نسبتا طولانی گوشی کاملا سالم و هیچ مشکل سخت افزاری ندارد واز این گوشی راضی بودم و تنها ایراد همون مشکل عدم پاسخویی صفحه در حالت افقی بر روی میز است که از همون اول با sp همراه بوده است و با این ایراد کنار آمدم و در مورد x باید بگم در این چند روز که خریدم واقعا کوشی خوبی است دوربین صفحه نمایش و صدا موسیقی بسیار خوب

    پاسخ

    H-13 گفته:
    ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۵۷

    مبارکت باشه داداش

    پاسخ

  2. سیاست سونی در گوشی های هوشمند چیه؟ پیشرفت و تکامل یا کنار کشیدن از بازار؟
    چرا سونی نرم‌افزار و سخت‌افزار هاشو واگذار یا تعطیل می کنه؟!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here