گوگل در صدد کاهش حجم بروزرسانی نرم افزارها تا 90 درصد میباشد.

4
۴,۷۷۰

google_play_app_updates-31

برایِ هر کاربر سیستم عامل اَندروید، پلی استور گوگل تنها مکان اَمن برایِ بروزرسانی هایِ نرم افزاری میباشد. پلی استور میلیاردها کاربر اَندروید را در زمینه بروزرسانی نرم افزارهایِ سیستمی و بازی ها یاری میکند و روز به روز تعداد نرم افزارها، بازی ها و حتی کتاب هایِ الکترونیکی در این مجموعه رو به افزایش است.

گوگل پیش از این به دلیل صرفه جویی در دیتایِ کاربران برایِ بروزرسانی برنامه ها، طرحی را برایِ فشرده سازی بروزرسانی برنامه هایِ فروشگاه اختصاصی خود تدارک دیده بود، که بر اساس آن توسعه دهندگان میتوانستند تنها بخشی از برنامه یا بازی که حاوی بروزرسانی است را به جایِ کُل بسته مذکور برایِ کاربران قرار دهند.

حال امروز گوگل اعلام کرده است که با فراهم شدن بسترهایِ مورد نیاز، موفق شده است حجم بروزرسانی برنامه ها و بازی ها را باز هم کاهش دهد و از این به بعد توسعه دهندگام میتوانند حجم بروزرسانی بازی ها و برنامه هایِ خود را تا 90 درصد نیز کاهش دهند تا در مصرف دیتایِ کاربران صرفه جویی انجام شود.

گوگل در سال 2016 اولین سیستم کاهش حجم بروزرسانی را برایِ برنامه ها و بازی هایِ پلی استور معرفی کرده بود، که قادر بود تا 47 درصد حجم بروزرسانی را کاهش دهد. با روشی که امروز توسط گوگل معرفی شده است، به صورت میانگین توسعه دهندگان میتوانند این کاهش حجم را از 65 درصد تا 90 درصد بر رویِ بروزرسانی هایِ خود انجام دهند، که حرکت بسیار عظیمی رو به جلو میباشد.

البته این کار به همین سادگی هم نیست و مهندسین گوگل با تلاش هایِ بی وقفه و شبانه روزی خود توانسته اند به چنین دستاورد مهمی برسند، چون یک فایل APK از زیر شاخه هایِ متعددی بهره میبرد که در صورت باز شدن باید دوباره به همان شکل بسته شود. در صورتی که این کار در شرایطی غیر حرفه ای صورت گیرد بسته بروزرسانی نصب نخواهد شد، چون بستن فایل APK بسیار مشکل میباشد.

اما با سیستمی که گوگل امروز معرفی کرد دیگر جایِ هیچگونه نگرانی ای وجود ندارد و توسعه دهندگان میتوانند به سادگی بخشی از بروزرسانی خود را با کاهش حجمی 65 تا 90 درصدی بر رویِ فروشگاه نرم افزاری گوگل بارگذاری کنند و کاربران نهایی نیز بدون مشکل این بروزرسانی را دریافت و بر رویِ نرم افزار یا بازی مذکور که رویِ گوشی هوشمند خود نصب دارند اِعمال کنند.

این روش مزایایِ بسیار زیادی دارد، که قطعاً کاهش حجم بروزرسانی نهایی که به دست کاربر میرسد اصلی ترین نکته آن میباشد، اما باید بگوییم که این روش نقاط ضعفی هم دارد. گوگل میگوید برایِ اینکه این بروزرسانی ها به صورت درست بر رویِ بسته نصب شده بر رویِ گوشی کاربر اِعمال شود مدت زمان بیشتری نسبت به قبل نیاز است، که البته این مدت زمان زیاد نیست و بخاطر منفعت بسیار زیادی که دارد میتوان به سادگی از آن چشم پوشی کرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here