گوگل در مراسم I/O از قابلیت های جدید دستیار هوشمند خود رونمایی کرد

2
۵,۲۱۱


گوگل در مراسم I/O خود از قابلیت های جدید دستیار هوشمند خود در زمینه مدیریت خانه رونمایی کرد که این پلتفرم با امکانات محدودی برای سیستم عامل iOS نیز عرضه خواهد شد. اما در سیستم عامل اندروید شما می توانید با استفاده از آن، چیزهای موردنیاز خود را خریداری کنید و علاوه بر انگلیسی، به زبان های دیگر نیز با او صحبت کنید.

از تابستان امسال گوگل پشتیبانی از زبان های فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و ژاپنی را به دستیار خود می افزاید و تا پایان سال میلادی هم پشتیبانی از زبان های ایتالیایی، اسپانیایی و کره ای به آن افزوده خواهد شد. بر اساس اعلام گوگل، دستیار صوتی این کمپانی در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر دارد و بدون شک تا پایان سال میلادی و با عرضه ی زبان های جدید پشتیبانی شده، تعداد کاربران آن بیش از پیش افزایش خواهند یافت. دستیار گوگل همچنین، شما را در خرید و سفارش غذا همانند Google Home یاری خواهد کرد و شما می توانید به سادگی با اثر انگشت خود هزینه ی خرید خود را بپردازید.

امروز همچنین، گوگل از پلتفرم AI رونمایی کرد که با استفاده از آن، دیگر اپلیکیشن ها نیز با دستیار گوگل هماهنگ خواهند شد. همچنین، سرویس های Google Home نیز برای دستیار هوشمند گوگل موجود خواهند بود.

در صورتی که علاقه ای به گفتگوی صوتی با دستیار گوگل ندارید، می توانید پیام خود را برای او تایپ کنید. زمانی که اپلیکیشن آن را باز کنید، یک دکمه ی کیبرد مشاهده می کنید که می توانید با لمس آن و با استفاده از کیبرد نمایش داده شده، پیام های خود را به دستیار خود برسانید.

گوگل همچنین قصد رقابت بیش از پیش با دیگر دستیارهای صوتی چون الکسا و بیکسبی را دارد. این کمپانی از Google Lens خود رونمایی کرده است که با استفاده از آن می توانید جستجوی عکس را به صورت برعکس انجام دهید. به این شکل که می توانید با گرفتن دوربین دستگاه خود بروی سوژه، از آن بخواهید که تشخیص دهد آن سوژه چه چیزی است. بر اساس گفته ی سانداری پیچای، مدیرعامل گوگل، شما همچنین می توانید برای متصل شدن به شبکه ی Wi-Fi، به صورت خودکار، نام و پسورد روتر خود را وارد کنید تا این عملیات همیشه به صورت اتوماتیک انجام شود.


گوگل همچنین، دستیار هوشمند خود را به پشتیبانی بیشتر از مکان های شما و اپلیکیشن گوگل مپس مجهز کرده است. زمانی که شما یک محل را انتخاب کنید، اطلاعات کامل آن محل به صورت مستقیم از پلتفرم Maps دریافت خواهند شد. دوربین این گوشی هم می توانند در سفرهای خارجی به کشورهایی که زبان آن ها برای شما ناآشنا است، کمک کننده باشد. برای نمونه، با استفاده از این قابلیت می توانید ترجمه ی متن های نمایش داده شده به دوربین را بروی صفحه نمایش خود در لحظه مشاهده کنید. البته هنوز این پلتفرم به صورت گسترده و برای زبان های مختلف عرضه نشده است.

گوگل از پروژه های پیشین خود درس های بزرگی گرفته است و دستیار هوشمند خود را هوشمندتر از همیشه عرضه کرده است. بدون شک این قابلیت های جدید باید رقیبانی چون آمازون، سامسونگ و اپل را نگران کند.

” با استفاده از گوگل لنز، گوشی هوشمند شما تنها چیزی را شما می بینید، نمی بیند؛ بلکه آن را درک می کند و به شما در انجام آن کمک می کند. “

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

2 دیدگاه ها

  1. سلام جناب معراجی و پایدار
    لطفا بفرمایید سری سوم عکس های مسابقه نوروزی و نهایتا ۱۰ عکس برتر رو کی قرار میدید؟
    واقعا من و سایر دوستان ممنون میشیم
    تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here