گوگل غوغا میکند: در اَندروید O آپدیت درایور چیپ گرافیکی از طریق گوگل پلی انجام خواهد شد.

10
۸,۵۸۹

این روزها همه جا صحبت از نسخه بعدی اَندروید که اَکنون آنرا با نام اَندروید O میشناسیم میباشد. گوگل بر طبق سنت پیشین در مراسم سالیانه Google I/O پرده از جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود برداشت، که در آینده ای نزدیک به صورت رسمی نامگذاری و در پاییز امسال در اولین قدم برایِ گوشی هایِ اختصاصی گوگل عرضه خواهد شد و پس از چندی، کمپانی هایِ بزرگ دنیا آنرا برایِ گوشی هایِ منتخب خود منتشر خواهند کرد.

تا به این لحظه ویژگی هایِ اساسی اَندروید O را تا حدودی میشناسیم، اما هنوز جزئیات این نسخه جدید بر ما پوشیده است. چندی پیش در مراسم پرسش و پاسخی که میان اصحاب رسانه و سردمداران کمپانی گوگل برگزار شد، مهندسین طراح نسخه جدید سیستم عامل اَندروید به نکته جدیدی اشاره کردند که شاید در آینده تحولات عظیمی در گوشی هایِ اَندرویدی ایجاد کند.

در پرسش و پاسخ هایِ اَخیر، یکی از مهندسین گوگل اذعان کرد که به زودی و در نسخه جدید اَندروید کاربران میتوانند درایور چیپ هایِ گرافیکی را از طریق پلی استور انجام دهند. اینطور که مشخص است این ویژگی تنها برایِ گوشی هایی که به اَندروید O مجهز میشوند در دسترس خواهد بود، اما هنوز مشخص نیست چه کمپانی هایی و چه چیپست هایی از این ویژگی بهره خواهند برد یا علاقه به مشارکت در این طرح خواهند داشت.

این سوال دقیقاً در جایی مطرح شد که در میان پرسش و پاسخ خبرنگاران، خبرنگاری از تیم توسعه دهنده اَندروید سوال کرد که اگر بخواهید یک مورد بسیار مهم که در مراسم سالیانه Google I/O از قلم افتاده است را خاطر نشان کنید، چه خواهد بود؛ مهندس ارشد گوگل در پاسخ صراحتاً گفت چیزی که تیم ما بر رویِ آن بسیار کار کرده اند و متأسفانه از آن صحبتی نشد؛ موضوع بروزرسانی درایور چیپ هایِ گرافیکی گوشی هایِ هوشمند.

هنوز ساز و کار این موضوع به درستی مشخص نشده است و در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما چیزی که بدیهی است، به نظر میرسد این موضوع مربوط به پروژه Treble و ماژولار شدن سیستم عامل اَندروید مربوط باشد. اما این موضوع 2 بحث اساسی به وجود می آورد که قصد داریم به صورت دقیق آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

اگر این موضوع بر اساس پروژه Treble پایه گذاری شود، همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، حتی گوشی هایی که به اَندروید O ارتقا پیدا میکنند با توجه به سخت افزار قدیمی نمیتوانند از این ویژگی بهره مند شوند. اما اگر بخواهیم این موضوع را بر اساس واقعیت هایِ دیگر پایه گذاری کنیم، شاید بتوان گوشی هایِ قدیمی را نیز در لیست این بروزرسانی ها قرار داد، که بهترین حالت میباشد.

موضوع دیگری که گوگل به صورت غیر مستقیم به آن اشاره کرد، مربوط به گوشی هایِ ماژولار میباشد، که قطعاً تا اواخر سال 2017 یا ابتدایِ سال 2018 با پیشرفت هایِ زیادی روبرو خواهند شد و شاید بتوانیم نمونه هایِ نهایی این محصولات را زمانی در سال 2018 در بازارهایِ جهانی ببینیم.

علی ایحال این موضوع تا مدتی دیگر روشن خواهد شد و پیش بینی میشود ساز و کار این پروژه به صورتی باشد که کاربران گوشی هایِ نسل جدید بتوانند از آنها بهره ببرند. موضوع دیگری که هنوز بر ما پوشیده است این است که آیا کمپانی ها به همکاری با گوگل خواهند پرداخت یا همچون چیپست هایِ اسنپدراگون 800 و 801 که از نعمت دریافت اَندروید نوقا محروم شده اند، گوشی هایِ هوشمند زیادی مجدداً از این نعمت بی بهره خواهند ماند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

10 دیدگاه ها

  1. اندروید ۷ واسه XA کی میاد

    پاسخ

    Dariush r گفته:
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۴

    ما که پوسیدیم برا ایکس هم نیومد

    پاسخ

    ..ashkan گفته:
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۲

    برا ایکس که خیلی وقته اومده اندروید۷

    پاسخ

  2. دوستان نسخه ازامایشی رو دانلود کردین.
    نسخه ازمایشی اصلا برای اینکه عیباش شناسایی بشه و برطرف کننش.
    البته هنوز سامسونگ تو اندروید هفتش مونده.هنوز گوشیایش تو اندورید ۷ مشکل دارند.

    پاسخ

  3. آقای معراجی سونی قراره تو ifa 2 گوشی جدید با سیستم فوکوس جدید full pixel co… معرفی کنه
    تو بحث فنی این سیستم جدید مثل dual pixel دوربینفاز کل پیکسل ها برای فوکوس بهتر و دقیقتر کمک میگیره،احتمال استفاده از dualpixel تو گوشی سونی هست؟چون فوکوس dualpixel فوق العادست،

    پاسخ

  4. تکنولوژی هم دیگه تکراری و خسته کننده شده!
    من که مدت هاست کشیدم کنار تا یک انقلاب جدیدی صورت بگیره!
    در حال حاضر همه چی در حال آپدیت شدنه! چیز ناب و خاصی عرضه نمی شه!

    پاسخ

  5. چقد طول میکشه تا بیاااد:-( ولی خیلی برام سواله چرا شرکتا اینقد واسه عرضه اندروید نوقا کند عمل میکنن

    پاسخ

    mmmop گفته:
    ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۴

    چون نوقا مشكل زياد داره. ۹۰ درصد كسايي كه آپديت ميكنن به نوقا ناراضي هستن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here