گوگل پروژه Treble را معرفی می کند؛ یک سورس ماژولار برای اندروید با هدف تسریع آپدیت ها.

4
۵,۵۱۴


مشکل اینجا است که آپدیت نسخه اندروید در تمامی دستگاه های اندروید به غیر از Nexus و Pixel ها بسیار کند است. از ابتدای به وجود آمدن اندروید این مسئله وجود داشته است و هیچ راه حلی برای رفع این مشکل آن ارائه نشده است.

اما گوگل فکر می کند که می تواند کمک کند؛ حداقل تا حدودی، با اضافه کردن یک پایه ماژولار به سیستم عاملش، که این کار از اندروید O که امسال منتشر می شود، آغاز خواهد شد. تا اینجای کار، این ها مراحل مورد نیاز برای یک آپدیت اندروید بر روی یک اسمارت فون (غیر از اسمارت فون های گوگل) است تا به دست شما برسد:

همانطور که می بینید این فرایند بسیار پیچیده است. اما با اجرای این پروژه به اندروید یک سطح جدید به نام “Vendor Interface” اضافه خواهد شد. هدف VI جدا سازی تغییرات شرکت سازنده از فریمورک سیستم عامل اندروید است.

VI بین فریمورک اندروید و تغییرات شرکت سازنده قرار می گیرد و VI با Vendor Test Suite (VTS) اعتبار سنجی خواهد شد که مشابه Compatibility Test Suite (CTS) است که گوگل از آن برای تست API برنامه ها استفاده می کند. VTS از سازگاری VI اطمینان حاصل می کند.

نفع هایی که در استفاده از این پروژه هست در تصویر بالا کاملا مشخص است. قبلاً تغییرات هر شرکت نیاز به تنظیم دوباره برای نسخه جدید فریمورک سیستم عامل اندروید داشت، در حالی که اکنون دیگر این گونه نخواهد بود. این ویژگی پتانسیل افزایش سرعت آپدیت اندروید برای کاربران را دارد، اما نه آنقدر زیاد. شرکت سازنده اسمارت فون شما، باز هم قابلیت های خودش را با اندروید ارائه خواهد کرد و بعضی از آن ها نیاز به بازنویسی کد دارد. از این زاویه دید، چیزی تغییر نمی کند. تغییر فقط در مرحله های قبل از آن یعنی مرحله اعمال تغییرات سازنده چیپست در کد است؛ این به این معنا است که قبل از این که سازنده ی گوشی هوشمند وارد عمل شود نیازی به اعمال تغییر توسط سازنده ی چیپست دستگاه نیست.

پروژه Treble هم اکنون در اولین پیش نمایش اندروید O وجود دارد و در تمام اسمارت فون هایی که اندروید O به طور پیش فرض بر روی آن ها نصب شده نیز قرار خواهد داشت.

در کنار تمام این ها، گوگل اذعان داشته که در حال کار با شرکای تولید کننده چیپست و اسمارت فون خود است تا بخشی از تغییرات کد آن ها را، مانند قابلیت های مخصوص شبکه های خاص در کشور های مختلف را به کد پروژه ی متن باز اندروید اضافه کند. این به این معنا است که سازندگان آن کد (سونی و کوالکام) نیازی به تغییر آن برای هر نسخه جدید از اندروید نخواهند داشت.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

4 دیدگاه ها

  1. دوستان گلکسی اس۸ نمره ۸۸ گرفت در dxo وبنظر میاد هیچ تغییری با اس۷ نداشته حتی با سنسور جدید نظرتون چیه؟

    پاسخ

    Amir Esmail گفته:
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۰

    اچ تی سی u11 هم امتیاز ۹۰ رو گرفت!
    همچنان منتظر xz premium هستیم

    پاسخ

    amirtna گفته:
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۹

    xz premium هنوز تست نشده؟!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here