امروزه با توجه به اینترنتی شدن تمام کارها و زیاد شدن مشغله های فکری افراد ، افراد برای این که بتوانند روند کارهای کاری های خود را سرعت ببخشند ، سعی می کنند حتی برای کوچکترین کار خود را به سراغ مووبایل و اینترنت بروند. یکی از کارهایی که می توان به وسیله آن وقت کمتری صرف کرد رزرو تاکسی است .

در این راستا اپلیکیشنی تحت عنوان اسنپ فعالیت خود را از سال 1393 در تهران شروع کرد. مالکیت این اپلیکیشن متعلق به گروه اینترنت ایران می باشد. به کمک این اپلیکیشن می توان خیلی راحت و در هر زمن تاکسی خود را برای هر مقصدی رزرو کرد و نگران دیر رسیدن به مقصد نبود . اسنپ اولین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی در ایران بود . برای همین توانیست در بدو فعالیت خود به موفقیت های فراوانی دست یابد. اسنپ فعالیت خود را از تهران شروع کرد و کم کم این سامانه را در شهر های دیگر هم راه اندازی کرد.

با ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ ، مسافران مبدا و مقصد سفر خود را مشخص می کنند ، بعد از انتخاب گرینه های سفر و مشاهده هزینه تاکسی خود را رزرو می کنند. مسافران می توانند لوکیشن راننده را در اپ مشاهده کنند و این که می توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا یا آنلاین پرداخت کنند. با توجه به این که اموفقیت اسنپ در همان ابتدای کار ، افرادی که دارای آژانس های تاکسی تلفنی بودند ، اقدام به طراحی اپلیکیشن شبیه اسنپ کردند .
بعضی از این اپلیکیشن ها در ابتدای راه با شکست مواجه شدند ولی تعدادی دیکر توانستند به موفقیت برسند و ار رقیبان اسنپ محسوب شوند.
یکی ازاپلیکیشن های تاکسی آنلاین طراحی اپلیکیشن تپسی بود که با وجود رقیب سرسختی مثل اسنپ توانست کاربران زیادی را به طرف خود بکشاند . آژانس های تاکسی رانی و تاکسی تلفنی هم با مشاهده موفقیت تپسی به این موضوع ایمان آوردند که می توانند استارتاپ خود را راه اندازی کنند.


قیمت طراحی اپلیکیشن تاکسی یکی از موضوعاتی بود که برای کسانی که می خواستند استارتاپ تاکسی آنلاین را راه اندازی کنند بسیار مهم بود . عوامل بسیار مهمی در قیمت طراحی اپ تاکسی موثر است که یکی از آن ها امکاناتی است که اپ تاکسی شما آن را داراست . هرچه این امکانات پیشرفته تر باشد بر قیمت طراحی اپ افزوده می شود.