طراحي لوگو يك مهارت كاربردي و مهم در دنياي امروز است كه در هر كسب و كار و استارت آپي در يك برهه زماني به آن نياز پيدا مي كند. امروزه لوگو يك جلوه بصري مهم شناخته مي شود كه مي تواند در جذب مخاطب و شناساندن يك شركت و يك مجموعه به مخاطبان هدف خود در جامعه، بسيار موثر و دقيق عمل كند. اما تمام اين مزايا و موارد به طراحي آن بستگي دارد كه بايد با در نظر گرفتن ويژگي هاي مختلفي انجام شود.براي آگاهي از قيمت طراحي لوگو به سايت آرمكده مراجعه كنيد.لوگو چيست؟لوگو ها، آرم هايي هستند كه به نمايندگي از يك سازمان يا شركت معين از طريق يك تصوير بصري، قابل درك و تشخيص مي باشند. يك آرم معمولاً شامل نمادها ، متن هاي اختصاري يا هر دو است. آرم ها اغلب توسط يك گرافيست با مشورت يك شركت و كارشناسان بازاريابي ساخته مي شوند.به طور كلي در مورد انواع اين آرم ها مي توان گفت سه دسته آرم وجود دارد كه معمولا و غالبا به صورت تركيبي استفاده مي شوند. اين سه دسته عبارتند از:
- Ideographs: تصاوير با فرم آزاد كه مي توانند كاملاً انتزاعي باشند.
- picographs: تصاوير نمادين و نمايشي.
- logotype: نمايش هاي متني ساده ، مانند حروف اول يك شركت.
تصوير شماره يكويژگي هاي يك لوگو خوب كدام اند؟به طور كلي در مورد ويژگي هاي يك آرم و لوگو خوب مي توان به چهار اصل مهم اشاره نمود كه عبارتند از:
- بايد مناسب با مخاطب باشد: هميشه بهترين آرم ها، جالب ترين آنها نيستند بلكه آرم هايي موفق هستند كه بتوانند با مخاطبان هدف سازگار تر بوده و جذاب تر باشند.
- آرم ها بايد به راحتي خواندني باشند: در مورد اين ويژگي مي توان گفت آرم هايي كه بتوانند به راحتي رمزگشايي شده و منظور خود را به مخاطب برسانند، مي توانند موفق تر باشند.
- نشان واره ها بايد متمايز باشند: در واقع آرم ها، نماد هاي بصري هستند كه يكي از مهمترين ويژگي هاي آنها، بايد متمايز بودن شان باشد. چرا كه هر نماد بايد حداقل در يك منطقه بتواند خود را به وسيله يك آرم يا نماد از ديگران متمايز سازد.
- آرم ها بايد مقياس پذير باشند: در واقع در اين رابطه بايد گفت آرم ها بايد بتوانند مقياس ها و اندازه هاي متفاوتي داشته باشند و به راحتي متناسب با كاربرد هاي مختلفشان، مورد استفاده قرار گيرند.