Kazuo Hirai از سال 2012 پس از چهار سال مالی بسیار بد برای کمپانی سونی، کنترل مدیریت این کمپانی را بدست گرفت. در این دوارن که او مدیریت سونی را بدست داشته است، این کمپانی توانسته است بهترین سود را در کل تاریخ خود تجربه نماید. در این میان، Kenichiro Yoshida نقشی بسیار اساسی در کسب این موفقیت ها را داشته است.

در سال دوم مدیریت هیرای، او وضعیت خود را وضعیت مناسبی نمی دید. سال گذشته ی این اتفاق، سونی برای درخواست سرمایه های خود را به سرمایه داران خود اعلام کرد. اما بازسازی اساسی تر شکل گرفته در این زمینه، به ویژه در صنعت تلوزیون های سونی اندکی با تاخیر همراه شد و این کمپانی در حال حاضر در حال بازگشت به دوران اوج خود در این زمینه می باشد.

در همین زمان، Hirai به استعداد Yoshida پی برد. پس از آن، Yoshida با ایده های ناب خود به مدیرعامل سونی کمک می کرد و در بحث های این کمپانی، استراتژی های خود را مطرح می کرد.

در پاییز سال 2013، Hirai در یک هتل کارمندان ارشد خود را جمع کرد و با اعلام این خبر که قصد دارد Yoshida به عنوان مدیر بخش استراتژی سونی انتخاب کند، همه را سورپرایز کرد. پس از آن بود که احیای سونی دوباره آغاز شد و این کمپانی مجدداً پیروزی را پیش روی خود می دید. سر انجام باعث شد تا برنامه ریزی های آتی سونی به وسیله ی Yoshida انجام شود و تصمیم گیری های نهایی به وسیله ی Hirai به نتیجه برسد.

صنعت تولید تلوزیون سونی در سال های دورتر به کمتر از ده میلیون واحد کاهش فروش داشته است. اما پس از آن در مدت سه سال این کمپانی موفق شد تا بازگشت قدرتمندی به این صنعت داشته باشد. همچنین، سونی برای جذب سرمایه ی بیشتر برای فعالیت های خود، برند وایو صنعت تولید لپ تاپ های خود و صنعت تولید باتری خود را به کمپانی های دیگر فروخت.

Hirai در مدت 20 سال گذشته نشان داده است که توانایی بالایی در رویارویی با مشکلات داشته است. همچنین، او سونی را به سمتی هدایت کرد تا این کمپانی بتواند دید بهتری در برابر ضعف های خود داشته باشد و با پذیرش آن ها سعی در برطرف کردن آن ها داشته باشد. مدیران سابق سونی بیشتر به کاریزمای خود مشهور هستند. این شامل اشخاصی چون Masaru Ibuka و Akio Morita و البته Norio Oga بوده است. اما مدیر جدید سونی نشان داده است که با توانایی خود می تواند این کمپانی را از بدترین وضعیت، به بترین وضعیت حرکت دهد.

منبع: