سامسونگ استراتژی خود را در طراحی گوشی های سال 2020 تغییر میدهد

2
۶۴,۱۴۰

طراحی گوشی های سامسونگ | کمپانی سامسونگ به تازگی گوشی های گلکسی A71 و گلکسی A51 را معرفی کرده است و این گوشی ها از طراحی جدیدی برخوردار میباشند که انتظار میرود تمام گوشی های آینده ی سامسونگ (بدون در نظر گرفتن) از این مدل طراحی برخوردار باشند. بسیاری از مردم با این استراتژی مخالف هستند چرا که باعث میشود که تفاوت بین گوشی های پرچمدار و میان رده کاهش یابد، اما در واقع این حرکت سامسونگ بسیار هوشمندانه می‌باشد.

طراحی گوشی های سامسونگ

طراحی گوشی های سامسونگ

 

دکمه هوم گوشی های سامسونگ نقطه ی عطف طراحی محصولات این کمپانی بود

 

بیایید نگاهی به طراحی گوشی های سامسونگ در چهار سال گذشته بیندازیم. سامسونگ با عرضه ی گوشی های جذابی مانند گلکسی S6 و گلکسی نوت 5 فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و در اوج موفقیت بود. اما با وجود اینکه تبلیغات بازاریابی سامسونگ بسیار قوی بود، گوشی های میان رده و پایین رده ی این کمپانی با استقبال چندان خوبی مواجه نشدند.

نکته ی قابل توجه این است که در آن زمان فروش بالای گوشی های سامسونگ بیشتر از اینکه به مشخصات فنی پر زرق و برق مربوط باشد، به “برند” این غول تکنولوژی کره ای مربوط می شد. گوشی های ارزان قیمت این کمپانی هم به لحاظ مشخصات فنی اصلاً چنگی به دل نمی‌زدند اما با این وجود سامسونگ استراتژی بازاریابی بسیار ویژه ای را اتخاذ کرده بود. به عبارت بهتر در آن زمان سامسونگ به لحاظ محبوبیت در میان کاربران، با فاصله از سایر کمپانی های اندرویدی جلوتر بود.

طراحی گوشی های سامسونگ

سامسونگ همواره سعی کرده است که با سرمایه گذاری های گسترده در زمینه ی بازاریابی، مردم را به سمت خرید گوشی های خود ترغیب کند. اما نکته ی مهم دیگر این است که چهار سال پیش گوشی های سامسونگ از یک طراحی منحصر به فرد برخوردار بودند که باعث می شد این گوشی ها از سایر گوشی های بازار متمایز شوند؛ دکمه ی پاور و دوربین اصلی در وسط قاب پشتی به امضای سامسونگ در طراحی محصولات این کمپانی تبدیل شده بودند.

سامسونگ با به راه انداختن تبلیغات فراوان توانست که به خوبی طراحی منحصر به فرد گوشی های خود را در اذهان عمومی جا بیندازد به طوری که هم گوشی های بالارده و هم گوشی های ارزان قیمت این کمپانی با فروش خوبی همراه شدند.

 

در سه سال گذشته شاهد آشفتگی در طراحی گوشی های هوشمند بودیم

 

در سال 2017 کمپانی سامسونگ گوشی گلکسی S8 را با یک طراحی انقلابی و نوآورانه عرضه کرد چرا که این گوشی اولین پرچمدار این کمپانی بود که از دکمه ی هوم بی بهره بود. از طرفی این گوشی نقطه ی شروع آشفتگی در طراحی گوشی های سامسونگ بود.

در سال 2017 سامسونگ طراحی جدید و بدون حاشیه را برای گوشی های پرچمدار و طراحی قدیمی خود را برای گوشی های میان رده و پایین رده استفاده کرد. این استراتژی چندان هم بد نبود اما به اندازه ی استراتژی قبلی سامسونگ کارآمد نبود.

در سال 2018 سامسونگ سعی کرد که با یک سری تغییرات کوچک طراحی پرچمداران خود را تغییر دهد و همچنین با تغییر طراحی دوربین، سری S و سری نوت را از یکدیگر متمایز کند.

از همان سال این غول تکنولوژی کره ای سعی کرد که طراحی بدون حاشیه را برای گوشی های میان رده ی خود نیز استفاده کند و دکمه ی پاور را از گوشی های ارزان قیمت خود حذف کرد. همچنین این کمپانی طراحی قاب پشتی گوشی های خود را نیز تغییر داد و دیگر در گوشی های سامسونگ شاهد آن طراحی همیشگی و خاص نبودیم.

طراحی گوشی های سامسونگ

در سال جاری سامسونگ تصمیم گرفت که به طراحی گوشی های خود سر و سامان دهد اما به خوبی نتوانست ایده های خود را پیاده سازی کند. سری A این کمپانی اکنون از طراحی یکپارچه ای برخوردار میباشند اما نکته ی منفی این است که نمونه های مشابه این گوشی ها را میتوان به کرات در محصولات سایر کمپانی ها دید.

از طرفی گوشی های پریمیوم این کمپانی به نمایشگر های Infinity-O مجهز شده اند که از یک حفره برای قرارگیری دوربین سلفی برخوردار میباشند. ناگفته نماند که امسال نیز محل قرارگیری دوربین سلفی و دوربین اصلی در سری گلکسی S و گلکسی نوت متفاوت است. تفاوت طراحی گوشی های پرچمدار و میان رده ی این شرکت هیچ کمکی به افزایش فروش آنها نکرده است.

 

استراتژی طراحی سامسونگ در سال 2020 شرایط را تغییر خواهد داد

 

به نظر میرسد که سامسونگ برای طراحی گوشی های خود در سال 2020 برنامه های خوبی در نظر دارد. گفته میشود که طراحی گوشی های گلکسی A71 و گلکسی A51 در پرچمداران این کمپانی نیز تکرار خواهد شد. این یعنی به زودی تمام گوشی های سامسونگ از نمایشگر حفره دار و ماژول دوربین اصلی مستطیلی برخوردار خواهند شد. به عبارت بهتر این زبان طراحی نسخه مدرن زبان طراحی گوشی های چهار سال پیش سامسونگ است.

البته ممکن است که این طراحی برای بسیاری از مردم جالب نباشد اما به هر حال این طراحی با استاندارهای جدید دنیای تلفن های هوشمند مطابقت دارد و امکان دارد که به زودی تبدیل به امضای سامسونگ در طراحی محصولاتش شود. همچنین ممکن است که بسیاری از کمپانی اندرویدی از طراحی گوشی های سامسونگ الگو بگیرند و نمونه های مشابهی را برای کاربران عرضه کنند.

ماژول دوربین مستطیلی به سامسونگ این امکان را میدهد که بدون اینکه طراحی کلی قاب پشتی را عوض کند، دوربین های جدیدی به سیستم دوربین گوشی های خود اضافه کند و همچنین دیگر مجبور نیست که از باتری های کوچک در محصولات خود استفاده کند. علاوه بر این سامسونگ می‌تواند تا وقتی که دوربین های سلفی زیر نمایشگر به بلوغ برسند از نمایشگرهای حفره دار استفاده کند.

طراحی گوشی های سامسونگ

سامسونگ به سختی تلاش میکند که دوباره به دوران اوج خود بازگردد و تغییر استراتژی در طراحی محصولات این کمپانی نیز مهر تأییدی بر این ادعا است. در مارکتی که به شدت اشباع شده است و رقابت بین کمپانی های تولید کننده بسیار زیاد شده است، بهترین کار ممکن این است که محصولات خود را به لحاظ طراحی از سایر محصولات بازار متمایز کنید و به کمک بازاریابی قوی بر روی آنها مانور دهید.

لازم به ذکر است که این استراتژی جدید به سامسونگ این امکان را میدهد که به شکل بهتری با اپل رقابت کند چرا که محصولات این کمپانی نیز از طراحی منحصر به فردی بهره می برند. همچنین این کمپانی کره ای در برابر هواوی نیز حرف هایی برای گفتن خواهد داشت چرا که این غول تکنولوژی چینی همواره محصولات خود را با طراحی های زیبا و مدرن، سخت افزار قدرتمند و قیمت مناسب عرضه کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: Phone Arena

[تعداد: 2    میانگین: 1/5]

2 دیدگاه ها

  1. تازه تازه سامسونگ داره دیسپلی با اندازه ۲۰:۹ چیزی تو مایه های اکسپریا ۱٫٫ سونی ابداع میکنه بعد از چند سال تازه کمپانی ها متوجه میشن داستان چیه.. بعد اون موقع فن های سامسونگ به اکسپریا ۱ میگفتن کنترل تلویزیون یا حتی خود دوسداران سونی اکسپریا مسخرش کردن.. طراحی xz3 با آمار ارقام دگزومارک اون سال شد بهترین طراحی سال که خیلیا مسخرش کردن.. خدایا روا مدار که تازه بدوران رسیده ها معتبر شوند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here