اوپو از لنزی با فرمت رنگی RGBW و بزرگنمایی 85-200 میلی متری رونمایی کرد

0
۳۸,۵۴۴

اوپو امروز رویدادی را برگزار کرد و آخرین پیشرفت های عکاسی گوشی های هوشمند خود را نشان داد که اواخر امسال در دستگاه های خود این شرکت شاهد استفاده از آنها خواهیم بود.

این رویداد که توسط سیمون لیو (Simon Liu) ، مدیر تصویربرداری Oppo هدایت می شد ، با معرفی یک سنسور جدید ، لنز زوم متغیر ، لنز و لرزشگیر جدید سنسور و بهبود الگوریتم برای کنترل پیکسل ها بر روی دوربین های نمایشگر نسل بعدی به پایان رسید.

سنسور RGBW جدید

سنسور RGBW اوپو به تازگی پیکسل های سفید را به آرایه قرمز ، سبز و آبی اضافه کرده و از ترکیب شناخته شده پیکسلی 4 در 1 برای تصاویر نهایی استفاده می کند.

اوپو ادعا می کند که حذف هر فیلتر رنگی دیگر باعث می شود 60 درصد نور بیشتری به سمت سنسور روانه شده و 35 درصد کاهش نویز نسبت به سنسور های معمولی را شاهد باشیم که در نتیجه آن ، به بهبود کیفیت تصویر نهایی خواهیم رسید.

این شرکت همچنین ادعا می کند که از فناوری DTI (جداسازی عمیق تراشه) برای جداسازی پیکسل های جمع کننده نور از یکدیگر برای کاهش برخورد پیکسلی پیکسل های مشابه و بهبود کیفیت تصویر استفاده می کند.

از طرف دیگر ، ترکیب پیکسلی 4 در 1 ، عملکرد رنگی سنسور را بهبود می بخشد و از الگوهای moire جلوگیری می کند.

سنسور جدید از سه ماهه چهارم امسال به گوشی های اوپو می آید ، اما هنوز مشخص نشده است که در چه اندازه یا رزولوشن است.

اوپو از لنزی با فرمت رنگی RGBW و بزرگنمایی 85-200 میلی متری رونمایی کرد

زوم اپتیکال 85-200 میلی متری OPPO

ماژول دوربین با زوم اپتیکال مداوم جالب ترین اعلامیه اوپو در این مراسم معرفی بود. این ماژول دارای عناصر متحرک لنز است که امکان بزرگنمایی نوری مداوم بین 85 تا 200 میلی متر را فراهم می کند.

این ماژول دارای سنسور مقاومت مغناطیسی تونل (TMR) است که به لنزهای داخلی اجازه می دهد تا دقیق و با ثبات حرکت کنند. عناصر لنز ترکیبی از شیشه و پلاستیک با دو لنز شیشه ای کروی بسیار نازک هستند. سپس یک موتور شفت هدایت کننده وجود دارد که حرکت بین لنز ها را انجام می دهد.

این راه حل از مسائلی مانند ناهماهنگی بالاس رنگی و سیاه و سفید بین دوربین ها در سیستم چند لنزی جلوگیری می کند.

این شرکت هنوز مشخص نکرده است که چه زمانی باید انتظار بزرگنمایی اپتیکال مداوم در یک دستگاه تولیدی را داشت. سپس مسئله احتمالی اندازه وجود دارد ، چنین ماژولی برای یک تلفن همراه هوشمند بسیار بزرگ خواهد بود ، که احتمالا به این معنی است که باید با یک سنسور نسبتا کوچک جفت شود و یک دیافراگم نسبتا کوتاه داشته باشد. فعلا همه این موارد به صورت احتمالی و در مرحله فرضی قرار دارد.

لرزشگیر پنج محوره اوپو

سیستم تثبیت کننده نوری جدید (OIS) شرکت Oppo با ترکیب لنز و تثبیت کننده سنسور کار می کند. هنگامی که حرکات دست کاربر نسبتا کم است ، سیستم از مکانیزم لنز برای تغییر افقی (X) و عمودی (Y) استفاده می کند. هنگامی که این حرکات از سوی کاربر شدید تر می شود ، تغییر سنسور به منظور مبارزه با تغییر حالت افقی (X) و عمودی (Y) و همچنین غلت زدن سنسور و گوشی انجام می شود.

انتظار می رود OIS پنج محوره Oppo از سه ماهه اول سال 2022 تولید شود.

الگوریتم های خود توسعه داده شده OPPO برای دوربین های زیر صفحه نمایش

سرانجام آقای لیو در مورد الگوریتم جدیدی برای کنترل پیکسل ها بر روی دوربین های زیر صفحه نمایش نسل بعدی Oppo نیز صحبت کرد.

الگوریتم جدید با تراکم پیکسلی 400ppi بر روی دوربین زیر نمایشگر کار می کند. همراه با سیم کشی شفاف و سیم کشی مدار پیکسل ، Oppo وعده می دهد رنگ و روشنایی را بسیار بهتر از راه حل های موجود توسط سایر کمپانی ها (شیائومی ، سامسونگ ، ZTE و …) کنترل کند.

نظر شما در مورد فناوری های تصویر برداری اوپو چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here