بحث داغ: محبوبیت هر بخش از تولیدات دوربین های فول فریم بدون آینه سونی چقدر است؟

1
۱۴,۱۳۹

در این مقاله قرار است خطوط معروف دوربین بدون آینه فول فریم سونی را بررسی کنیم و بینیم که چگونه این بخش محبوبیت خود را در میان هوادارن بدست آورده است.

این داستان بخشی از گزارش Tilt-Shift KEH است ، جایی که این شرکت داده های انحصاری و بینش منحصر به فرد از آخرین روند خرید ، فروش و فروش زنجیره ای دوربین ها را به اشتراک می گذارد.

شیب فروش

ریشه های پیدایش دوربین های آلفای سونی با تولید کننده دیگری که شرکت مینولتا (Minolta) نام دارد آغاز شد. سونی در سال 2006 عملیات عکاسی کونیکا مینولتا را بدست آورد و با این خرید ، سونی تبدیل شد به آنچه که امروزه از لنز های A-Mount می شناسیم.

A-Mount در خط DSLR های سونی مورد استفاده قرار گرفت ، در حالی که Mount جدید ، E-Mount ، برای دوربین های بدون آینه ساخته شد. سنسور برش خورده NEX-3 و NEX-5 ، هر دو در ماه مه 2010 به بازار عرضه شدند ، اولین دوربین های بدون آینه سونی بودند که از ستاپ جدید استفاده می کردند و برای ساخت اولین بدنه های فول فریم خود سه سال دیگر به توسعه نیاز داشتند. جایی که قرار است انقلابی در صنعت ایجاد شود.

سونی با دوربین های a7 و a7R به طور همزمان و در اکتبر 2013 وارد میدان شد ، و a7S شش ماه بعد در آوریل 2014 معرفی شد. این سه خط به ستون فقرات استراتژی فول فریم سونی تبدیل شدند – a7 مدل اصلی برای استفاده عمومی ، a7R مدل با وضوح بالا برای عکاسان منظره و پرتره و a7S مدل حساسیت بالا برای استفاده در نور کم و فیلمبرداری است.

چند سال بعد ، در سال 2017 ، سونی خط a9 را برای عملکرد بالا معرفی کرد که هدف آن عکاسان ورزشی و خبرنگاران عکاسی بود. اخیرا ، در سال 2020 ، خط ورودی سطح a7C معرفی شد که دارای بدنه جمع و جورتر و ویژگی های دوستانه vlogger است. و سرانجام ، در ژانویه سال 2021 ، a1 منتشر شد و به پرچمدار دوربین های آلفا تبدیل شد.

در توسعه این خطوط دوربین های بدون آینه تمام فریم ، سونی موفقیت فوق العاده ای کسب کرده است و آنها سهم بزرگی از بازار را از دو شرکت ژاپنی کانن و نیکون بدست آوردند ، که دورتر از خطوط DSLR خود حرکت می کردند و به طور کامل در جهان دوربین های بدون آینه غرق شده بودند.

چهار مورد از شش خط دوربین آلفا با تغییرات مختلف در طول سالها به روز شده اند که شامل a7 II ، a7 III ، a7R II ، a7R III ، a7R IV ، a7S II ، a7S III و a9 II هستند.

اکنون که نزدیک به 8 سال از انتشار اولین نسل دوربین های فول فریم بدون آینه آلفا می گذرد ، بیایید ببینیم که این خطوط چگونه در فروش مقایسه می شوند و کدام یک از آنها ارزش خود را به مرور بهتر حفظ کرده اند.

پیش به سوی بالا

آنچه ما در اختیار داریم ، داده های زیادی برای سری a7 ، a7R ، a7S و a9 است ، بنابراین ما امروز بر روی آنها تمرکز خواهیم کرد.

بیایید ابتدا به واحدهای فروخته شده توسط خط در طول زمان نگاهی بیندازیم.

بحث داغ: محبوبیت هر بخش از تولیدات دوربین های فول فریم بدون آینه سونی چقدر است؟

همانطور که مشاهده می کنید ، خطوط a7 و a7R بسیار جلوتر از دوربین های a7S و a9 هستند. خط پایه a7 از 6 سال در رتبه بندی پرفروش ترین بدنه دوربین بدون آینه تمام فریم سونی در جایگاه نخست قرار گرفته است.

در سال 2017 و 2018 ، به لطف محبوبیت گسترده a7R III ، خط با وضوح بالا در جایگاه نخست قرار گرفت.

اما اگر به درآمد خالص سونی نگاه کنیم ، داستان کمی متفاوت خواهد بود.

بحث داغ: محبوبیت هر بخش از تولیدات دوربین های فول فریم بدون آینه سونی چقدر است؟

خطوط a7R و a9 به لطف قیمت برچسب های بالاتر ، در واقع سهم بیشتری از فروش را به ارمغان می آورند ، حتی اگر تعداد کمتری نیز به فروش برسد. خیلی تعجب آور نیست ، با توجه به اینکه جهش زیادی بین خط اصلی a7 و a7R ، a7S و a9 وجود دارد.

در مرحله بعدی ، بیایید بررسی کنیم که چگونه خطوط مختلف از نظر قیمت متوسط ​​خرید روی هم قرار می گیرند.

بحث داغ: محبوبیت هر بخش از تولیدات دوربین های فول فریم بدون آینه سونی چقدر است؟

در اینجا ، می بینیم که خطوط a7 ، a7R و a7S کاملا ثابت هستند ، در حالی که از زمان عرضه اولین مدل در سال 2017 ، سری a9 کمی فروکش کرده است. و اگر به متوسط ​​قیمت های فروش هر کدام از دوربین ها نگاه کنیم ، الگوی مشابهی را مشاهده خواهیم کرد.

به طور کلی ، اکثر خطوط دارای مقادیر ثابت در بازار دست دوم هستند ، به استثنای a9 ، که از قیمت برچسب اصلی خود نیز قیمت کمتری داشته است. این منطقی است – همانطور که ویژگی های بیشتری از a9 و a9 II (مانند سیستم پیشرفته فوکوس و ویژگی های ویدئویی) به مدل های a7 III ، a7R III & IV و a7S III راه یافته اند ، خط a9 کمی توسط خط ارزان تر a7 به حاشیه رفته است.

اما ارزش همیشه شاخص خوبی برای مطلوبیت نیست. برای این منظور ، بیایید به زمان متوسط موجودی دوربین های سونی در فروشگاه نگاهی بیندازیم.

همانطور که در اینجا می بینیم ، مغایرت هایی در این بخش وجود دارد و این بیشتر به دلیل محبوبیت مدل های منفرد در این خطوط دوربین در طول زمان است.

برای سال اول نسل اول ، a7S نسبت به دو خط دیگر زمان کمتری را در قفسه های فروشگاه سپری کرد ، به این معنی که به طور متوسط ​​، فروش آن سریعتر از a7 و a7R است.

اما با بیرون آمدن دوربین های بیشتر ، روند فروش محصولات سونی تغییر کرد.

تا سال 2019 ، خط a7S به طور کامل فروش داشت و دلیلش عدم ارائه محصول جدیدی از سوی شرکت سونی بود ، تا اینکه a7S III پس از تاخیرهای طولانی در تابستان سال 2020 به بازار آمد. در حال حاضر ، سری a9 کم فروش ترین محصول سونی است ، زیرا احتمالا a1 از تمام جهات بهتر از این سری عمل کرده است.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که خط a7 سونی به دلیل قیمت مناسب تر و کارایی های خوبی که برای همه اقشار داشته ، بیشتر از هر مدل دیگر سونی در قفسه فروشگاه ها حضور داشته و سود خوبی را نصیب این شرکت کرده است. باید دید در آینده سونی محصولی مشابه را وارد بازار خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر سونی پادشاه بلامنازع صنعت دوربین های بدون آینه در تمام دنیاست.

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here