بحث داغ: 4 تکنولوژی موبایلی که مدیاتک را به مهره ای برتر از رقبا تبدیل می کند

1
۳۶,۱۱۷

مدیاتک ، تراشه ساز تایوانی مدت زمان زیادی است که در عرصه تولید تراشه های موبایلی فعالیت می کند. مدیاتک درست از عصر تلفن های اولیه که زمانی بر صنعت تلفن های همراه حکمرانی می کردند ، جزو بازیکنان اصلی بوده است. اکنون ، ما در عصر گوشی های هوشمند هستیم و MediaTek پیشرو بازار است. گزارشات اخیر نشان می دهد که در سه ماهه دوم سال جاری ، سهم MediaTek در بازار جهانی پردازنده های تلفن هوشمند AP/SoC به 43 درصد رسیده است که بالاترین سطح جدید است. علاوه بر این ، مدیاتک برای چهار فصل متوالی برترین تراشه ساز دنیا بوده است.

چه پردازنده دایمنسیتی ، 5G و چه فناوری های فرعی مانند AI ، بازی ، دوربین و غیره ، این شرکت در صنعت تولید تراشه های نیمه هادی پیشرو است. بنابراین ، چه چیزی در مورد فناوری MediaTek خوب است؟ بیایید نگاهی به آخرین دستاورد ها و روند های توسعه فناوری مدیاتک بر اساس پلتفرم تلفن همراه Dimensity 5G در زمینه های مختلف بیندازیم. این شامل نسل جدیدی از پهنای باند 5G است که از استاندارد 3GPP R16 ، برنامه های هوش مصنوعی با کارایی بالا ، بازی های تلفن همراه و معماری باز Dimensity 5G پشتیبانی می کند. این ها چهار زمینه برتر هستند که مدیاتک را از رقبا جلو می اندازند.

بحث داغ: 4 تکنولوژی موبایلی که مدیاتک را به مهره ای برتر از رقبا تبدیل می کند

1. نسل پنجم ارتباطات سیار

مدیاتک یک شبه به وضعیت فعلی 5G خود نرسید ، آنها این فناوری را توسعه داده اند. به همین ترتیب ، صنعت 5G سال هاست که در حال پیشرفت است. با وجود تجاری سازی گسترده این شبکه ، هنوز نیاز به پیشرفت هایی در آن وجود دارد.

در ژوئیه سال گذشته ، دومین نسخه استاندارد 3GPP 5G نسخه 16 (5G R16) به طور رسمی منتشر شد. این قابلیت تجمیع فرکانس قوی تر ، مصرف انرژی کمتر ارتباطی ، تجربه بهتر در سناریو های راه آهن سریع السیر و اتصال شبکه تلفن همراه با ثبات تر را فراهم می کند.

نسل جدید باند پایه M80 5G مدیاتک از استاندارد 3GPP 5G R16 پشتیبانی می کند. این دستگاه نه تنها از فناوری های کلیدی 5G مانند تجمع چند اپراتور uplink و downlink و super uplink پشتیبانی می کند ، بلکه فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی UltraSave و فناوری دو سیم کارت را نیز ارتقا می دهد.

بطور خاص ، پهنای باند MediaTek M80 5G می تواند با تجمیع چند اپراتور ، با نرخ رشد در سطح وسیع بیش از 50 درصد به پایین ، به سرعت دانلود تا 7 گیگابیت بر ثانیه برسد. تکنولوژی super uplink آنها می تواند در سناریو های ضعیف سیگنال بیش از 300 درصد سرعت بگیرد و حالت راه آهن با سرعت بالا حتی می تواند از 500 کیلومتر تجاوز کند. اتصال بسیار پایدار است و فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی را 20 درصد کاهش می دهد.

بحث داغ: 4 تکنولوژی موبایلی که مدیاتک را به مهره ای برتر از رقبا تبدیل می کند

بر خلاف سایر راه حل های پهنای باند 5G ، ماهیت انتقال تکراری آشکار است. ما ابتدا افزونه و سپس ادغام را داریم. ابتدا NSA تک حالته و NSA/SA دو حالته ، ابتدا کارت دوگانه 5G+4G و سپس کارت دوگانه 5G+5G وجود دارد. این بدان معناست که محصولات اولیه به سرعت به فراموشی سپرده می شوند. با این حال ، راه حل های قبلی مدیاتک از آخرین استاندارد ها پشتیبانی می کند. حتی نسل قبلی ، M70 5G باند پایه ، با ویژگی های پیشرفته مانند یکپارچگی ، تجمیع دو اپراتور ، کارت دوگانه 5G ، حالت دوگانه NSA/SA ، دو VoNR و غیره ، هنوز می تواند نیازهای اصلی را به طور کامل برآورده کند.

2. برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یک عنصر ضروری در این عصر است ، به ویژه در سیستم عامل های تلفن همراه. کاربرد هوش مصنوعی در چند رسانه ای اصلی است. مدیاتک هوش مصنوعی را زود راه اندازی کرد و پردازنده های سری Dimensity واحد های هوش مصنوعی APU را مستقیما ادغام کردند. از طریق استفاده انعطاف پذیر از عملیات صحیح و floating-point ، بازده انرژی بالا به موتور تشخیص چهره AI و تصاویر با دامنه دینامیکی بالا AI ، از جمله کاهش نویز AI ، دست پیدا می کند. برنامه های دیگر شامل دوربین AI و برنامه های ویدئویی مانند عمق میدان ، شاتر AI و تراز سفیدی AI است. همچنین ردیابی اشیاء AI ، محو شدن هوش مصنوعی چند نفره و بهبود کیفیت تصویر رسانه های جریان AI از جمله این فناوری ها محسوب می شود.

مدیاتک همچنین فاش کرد که معماری APU نسل بعدی عملکرد بهتر و برنامه های گسترده تری خواهد داشت. همچنین به طور خاص عملکرد مصرف انرژی بهتری را دنبال خواهد کرد. مدیاتک تاکید کرد که در سناریو های کاربردی با فرکانس بالا مانند عکاسی ، ویدئو ، رسانه های پخش و بازی ، در مقایسه با حداکثر قدرت محاسباتی AI ، عملکرد هوش مصنوعی موثر بر وات یک شاخص کلیدی برای اطمینان و بهبود تجربه پایدار کاربران در دراز مدت است.

بحث داغ: 4 تکنولوژی موبایلی که مدیاتک را به مهره ای برتر از رقبا تبدیل می کند

از نظر نرم افزاری ، MediaTek دارای NeuroPilot SDK است که از چارچوب های اصلی پشتیبانی می کند و لایه نرم افزار را بهینه می کند. این می تواند به توسعه دهندگان هوش مصنوعی کمک کند تا خطوط چند پلتفرمی و بین محصولات را به راحتی پیاده سازی کنند.

3. بازی

با مهاجرت فناوری بازی از بازی های سرتاسری به بازی های موبایلی ، عملکرد پلتفرم های موبایل و محتوای بازی نیز باید به طور مداوم ارتقا یابد تا تجربه بازی بهتری را به ارمغان بیاورد. مدیاتک به تازگی راه حل SDK ری تریسینگ (بازتاب نور بر سطح) تلفن همراه را بر اساس افزونه Vulkan راه اندازی کرده و با ARM و Tencent Games همکاری کرده است تا اولین نمایش فناوری ری تریسینگ به صورت ریل تایم در تلفن همراه را به دست آورد. این فصل جدیدی را در کیفیت تصویر بازی های تلفن همراه به وجود می آورد.

این راه حل راهی برای ایجاد توابع ray tracing ، از جمله ردیابی مسیر ، سایه های مبتنی بر ray tracing صفحه ، بازتاب های متعدد و بازتاب های دلخواه سطح ارائه می دهد. همچنین با استاندارد های گرافیکی صنعت تعریف شده توسط Khronos سازگار است. این باعث می شود بازی های رایانه ای به راحتی به سیستم عامل های تلفن همراه منتقل شوند.

بحث داغ: 4 تکنولوژی موبایلی که مدیاتک را به مهره ای برتر از رقبا تبدیل می کند

البته نمی توان از موتور بازی MediaTek HyperEngine غافل شد. موتور بازی سازی که از بدو تولد در سال 2019 ، به نسخه 3.0 تکامل یافته است. دارای چهار بخش اصلی شامل موتور برنامه ریزی هوشمند ، موتور شبکه ، موتور کنترل و موتور کیفیت تصویر است. علاوه بر این ، این موتور بازی سازی دارای راه حل تاخیر صدا ، راه حل صرفه جویی در انرژی Wi-Fi 6 و راه حل شارژ هوشمند است. سایر ویژگی ها شامل راه حل چند لمسی با تاخیر کم ، App Game PQ 2.0 و یک سری فناوری های کاربردی است. همه اینها تجربه بازی را تا حد زیادی افزایش می دهد. مدیاتک همچنین فاش کرد که نسل جدیدی از HyperEngine 5.0 را در سال 2022 با ویژگی های جدید تر معرفی می کند.

4. معماری باز دایمنسیتی 5G

معماری باز مدیاتک Dimensity 5G منابع باز را ارائه می دهد و تولید کنندگان ترمینال می توانند ویژگی های کلیدی را سفارشی کنند. این ویژگی ها شامل تجربه چندرسانه ای ، بهینه سازی دقیق هوش مصنوعی ، موتور پردازش دوربین و غیره است. این چارچوب در اواسط امسال پیشنهاد شد و در نیمه دوم سال به سرعت در سطح جهانی اجرا می شود.

به عنوان مثال ، بر اساس پلتفرم تلفن همراه Dimensity 1200 ، مدیاتک با وان پلاس ، شیائومی ، Vivo ، Realme و سایر تولیدکنندگان ترمینال همکاری عمیقی دارد. OnePlus Nord 2 از Dimensity 1200-AI استفاده می کند. این یک تراشه سفارشی است که از طریق معماری باز Dimensity 5G توسعه یافته است.

بحث داغ: 4 تکنولوژی موبایلی که مدیاتک را به مهره ای برتر از رقبا تبدیل می کند

سایر سیستم عامل های سفارشی مانند Dimensity 1200-Ultra (Xiaomi Mi 11T) و Dimensity 1200-Vivo (Vivo X70/X70 Pro) به طور کامل پتانسیل خود را نشان داده اند. آنها تجربه متفاوتی را ایجاد می کنند و سفارشی سازی عملکرد آنها را عمیق تر می کند. این به نقطه فروش مهمی برای این تلفن های هوشمند پرچمدار تبدیل می شود. در آینده ، همکاری های مشابه بیشتری وجود خواهد داشت و این راه حل های سفارشی دارای پسوند های مشابه خواهند بود.

به طور خلاصه

از برنامه های کاربردی روزانه گرفته تا عملکردهای پیشرفته تر ، عملکرد فوق العاده تلفن های هوشمند از نظر عملکرد بالا ، مصرف انرژی کم ، ارتباطات ، عکاسی ، چند رسانه ای ، بازی ها و غیره ، همگی از ارتقاء مداوم فناوری و نوآوری پلتفرم تلفن همراه بهره مند می شوند. مدیاتک Dimensity به عنوان پیشرو ترین پلتفرم موبایل 5G در جهان نوآوری و رهبری را در 5G ، AI و بازی ها نشان داده و پیشرفت و تحول کل صنعت تلفن همراه را ارتقا داده است.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here