بررسی ماندگاری باتری گوشی سونی اکسپریا وان مارک 2

3
۲۵,۲۱۲

پیشتر ویدیو نقد و بررسی گوشی جدید و پرچمدار 2020 شرکت سونی یعنی اکسپریا وان مارک 2 را برای شما قرار داده بودیم و در همان ویدیو اعلام کردیم که فعلا، بررسی باتری این گوشی تکمیل نشده است چرا که سونی نیز اعلام کرده بود این فریمور نصب شده روی گوشی هنوز در فاز بتا بوده و بهتر است تا زمان آماده شدن نسخه Stable این فریمور صب کنید. اکنون ما نتیجه این تست ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

عدد نهایی که از بررسی وضعیت باتری این گوشی بدست آوردیم بسیار بهتر از نسل های قبلی بود اما آنقدر که باید هم تفاوت عظیمی نداشت. در اندازه گیری هایی که انجام دادیم، باتری گوشی در استفاده از مرورگر وب و از طریق شبکه وای فای توانست 10 ساعت دوام بیاورد که این عدد برای گوشی اکسپریا 1 در حدود 9 ساعت بود. در مقام مقایسه و در قسمت پخش ویدیو این عدد برای گوشی پرچمدار 2020 شرکت سونی به 12 ساعت و نیم می رسد که نسبت به گوشی سال گذشته، 1 ساعت و 30 دقیقه بیشتر است. هر چند که این اعداد با توجه به صفحه نمایش 60 هرتزی این گوشی با استاندارد امروزی گوشی های هوشمند یکسان نیست اما از بهبود های صورت گرفته راضی هستیم.

در اندازه گیری های ما همچنین مشخص شد که زمان مکالمه با گوشی افزایش پیدا کرده است، در این گوشی شاهد شارژر دهی 31 ساعته در بحث مکالمه هستیم که این مورد برای نسل قبلی این گوشی 25 ساعت بود. می توان گفت که مدت زمان استندبای باتری گوشی با استاندارد امروزی گوشی های دیگر همخوانی دارد و در نهایت همه تست ها، می توان عدد میانگین 83 را برای گوشی اکسپریا 1 مارک 2 در نظر گرفت.

اکسپریا وان مارک 2 از شارژر USB Power Delivery با ظرفیت 21 وات پشتیبانی می کند اما شارژر موجود در جعبه گوشی از نوع 18 واتی است. می توان گفت که این مدل شارژر چندان قدرتمند نیست و در نهایت می تواند گوشی را در عرض 1 ساعت و 51 دقیقه شارژ کند. نسخه تجاری بهتر از این شارژر قادر است یک گوشی را در یک ساعت به صورت کامل شارژ کند و نسخه های حرفه ای تر زیر 40 دقیقه.

بررسی ماندگاری باتری گوشی سونی اکسپریا وان مارک 2

با درصد شارژ صفر شروع کردیم و در عرض نیم ساعت به عدد 46 درصد از ظرفیت شارژ باتری رسیدیم. این رقم در سایر گوشی ها با باتری چهار هزار میلی آمپری و شارژر های 18 آمپری نیز کم و بیش مشابه است. برای مقایسه باید بگوییم که گوشی Xperia 1 II از گوشی موتورولا اج پلاس سریع تر شارژ می شود.

با استفاده از شارژر های سایر شرکت ها که ظرفیتی 65 واتی دارد ما توانستیم در عرض نیم ساعت باتری را تا 53 درصد شارژ کنیم و گوشی در یک ساعت و 44 دقیقه کاملا شارژ شد. می توان گفت که تفاوت تنها اندک است. بنابرین عدم وجود شارژر 21 واتی در جعبه گوشی زیاد به چشم نمی آید.

گوشی جدید سونی از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند، ویژگی که آخرین بار در گوشی اکسپریا XZ3 وجود داشت و سپس از گوشی اکسپریا وان به هر دلیلی حذف شد. گوشی سونی در این بخش از فناوری شارژ Qi پشتیبانی می کند که می توان گوشی را با سرعت 11 وات شارژ کرد.

شرکت سونی خودش شارژر WCH20 را ساخته است که پیشتر در گوشی XZ2 دیده بودیم و سرعت شارژ 9 واتی داشت. این شارژ اندکی قدیمی و کم سرعت است و نیازی نیست اشاره کنیم که قیمت بالایی هم دارد. بهترین انتخاب می تواند استفاده از محصولات شرکت های ثالث باشد.

مثل همیشه، گوشی اکسپریا وان مارک 2 به همراه ویژگی Sony’s Battery care عرضه می شود. این قابلیت زمانی که گوشی شما به درصد شارژ 90 می رسد سرعت شارژر را تا حد ممکن پایین می آورد تا آسیبی در استفاده طولانی به باتری وارد نشود. این بخش از روی رفتار شما و الگوی شارژتان تقلید کرده و فرایند شارژ باتری را درست زمانی که می خواهید از تلفن استفاده کنید متوقف می کند.

بررسی ماندگاری باتری گوشی سونی اکسپریا وان مارک 2

این قابلیت برای شارژ کردن گوشی در طول شب بکار می آید که مناسب کار کردن با گوشی در شب است. بدیهی است که شما می توانید خودتان هم زمان مشخصی برای این کار مشخص کنید. سونی می گوید به لطف این فناوری خاص در گوشی جدیدش، باتری گوشی اکسپریا وان مارک 2 تا هشتاد درصد نسبت به نمونه ها دیگر موجود در بازار دو برابر عمر بیشتری را برای باتری گوشی به ارمغان می آورد.

قابلیت جدید امسال این گوشی که بخشی از امکانات Game Enhancer محسوب می شود، H.S. power control است. زمانی که این بخش را فعال کنید، اگر گیمر باشید و گوشی را به شارژر متصل کنید، این بخش فعال شده و به جای اینکه باتری گوشی را شارژ کند، مستقیما گوشی شما را روشن نگاه می دارد. این ایده برای جلوگیری از داغ شدن باتری و افت عمر آن در گوشی به کار رفته است.

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

3 دیدگاه ها

  1. یه سوال
    من می خوام بدونم که چجوری میشه فهمید گوشیای سونی فست هست یا نه
    مثلا تو سامسونگ شارژر که وصل میشه می نویسه

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۴:۱۶

    گوشی های ۲۰۱۹ به بعد سونی معمولا فست هستن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here