هر چقدر که گوشی های هوشمند در سال های اخیر رونق گرفتند، در مقابل تبلت ها با استقبال کمی در بازار رو به رو شدند. سونی موبایل یکی از اولین شرکت هایی بود که به بازار تبلت وارد شد اما در سال 2015 با معرفی آخرین تبلت خود یعنی تبلت اکسپریا Z4 خود را از این بازار خارج کرد. بدون تردید مهمترین عاملی که سونی را از این بازار دور کرد، آینده ای بود که در انتظار تبلت ها نشسته بود.
بر کسی پوشیده نیست که امروز دیگر مثل چند سال قبل تب خرید تبلت در بین مردم وجود ندارد. استقبال از تبلت ها به شدت کم شده و گویا قرار است از این کمتر هم بشود. نتایج تحقیقات نشان میدهد رکود بازار تبلت ها که چند سالی آغاز شده، تا سال 2023 میلادی ادامه خواهد داشت.
این تحقیقات نشان میدهد تقاضا برای تبلت های بزرگتر از 9 اینچ در سال های آینده بیشتر خواهد شد. نسبت فروش تبلت های بزرگتر از 9 اینچ در مقایسه با کوچکتر از 9 اینچ رشد خواهد داشت اما از نظر کمی آمار فروش تبلت ها در مقایسه به امروز در مسیر نزولی پیش خواهد رفت.
کاهش فروش تبلت ها در سال 2020 به اوج خود خواهد رسید و پس از آن از سال 2021 تا 2023 این روند نزولی سرعت کمتری خواهد داشت. البته پیش بینی میشود در این بین تبلت های اپل کمترین تاثیر را از رکود بازار بدست آوردند اما استقبال از تبلت های اندرویدی کاهش زیادی خواهد داشت.