سلاح سری سونی: کارخانه تمام اتوماتیک پلی استیشن با قدرت تولید هر 30 ثانیه یک کنسول

3
۲۹,۵۳۵

توکیو ژاپن – از سال 1994 تا هم اکنون شرکت سونی به وسیله کنسول های پلی استیشن موفق شده است تا بیش از صد ها میلیون طرفدار را در سر تا سر جهان جمع کند. اما تنها تعداد کمی از این طرفداران می دانند که کنسول های تولید شده این شرکت در کارخانه ای نزدیک به خلیج توکیو ساخته می شوند.

در حومه Kisarazu، برج های بزرگ و سفیدی وجود دارند که ساختمانی که بر فراز منظره ای دیگر از حومه شهر واقع شده اند بر روی آن قرار گرفته است. هنگامی که داخل این کارخانه می شوید، بازدید کنندگان محو تماشای ده ها ربات می شوند که با سرعت هر چه تمام تر و بدون سر و صدا به کار سر هم کردن کنسول پلی استیشن 4 می پردازند.

تنها چند کارگر در این کارخانه وجود دارد که وظایف انسانی را انجام می دهد، دو نفر از این کارگران مادربرد ها را بر روی خط تولید قرار می دهند و دو نفر دیگرشان کنسول تولید شده را بسته بندی می کنند.

اما اصل ماجرا و کلیه مراحل اسمبل کردن کنسول توسط ربات های هوشمند انجام می شود، این ربات ها نیز ساخته “صنایع الکترونیکی میتسوبیشی” هستند. این خط تولید 31.4 متری در سال 2018 به مرحله اجرایی رسید و از آن زمان تا کنون، ربات های این کارخانه هر 30 ثانیه یک کنسول تولید می کنند.

کارخانه Kisarazu توسط کارخانجات جهانی سونی (Sony Global Manufacturing & Operations) اداره می شود که به اصطلاح به آن SGMO نیز می گویند. این گروه رابطه تنگاتنگی با SIE یا همان واحد سرگرمی های تعاملی سونی دارد تا آخرین تکنولوژی ها را به خانه های ما بیاورد.

یکی از دستاورد های پر افتخار برای این دنیا، استفاده از روبات ها برای اتصال سیم، نوار و سایر قطعات انعطاف پذیر به کنسول ها است. 26 تا از این 32 رباط در کارخانه Kisarazu این وظیفه مهم را بر عهده دارند.

سلاح سری سونی: کارخانه تمام اتوماتیک پلی استیشن با قدرت تولید هر 30 ثانیه یک کنسول

به طور مثال، اتصال کابل منعطف فلت به یک کارت الکترونیکی نیازمند یک بازوی رباتیک است تا کابل را نگاه داشته و ربات دیگر آن را بپیچد. پس از این نیاز است که کابل در یک جهت خاص به کارت مورد نظر متصل شود که برای این کار لازم است تا فشار مناسبی به این کابل وارد شود، تمام این مراحل برای انسان کار ساده ای است اما برای ربات ها به شدت پیچیده و سخت.

یکی از مهندسان که به تازگی از این کارخانه بازدید کرده می گوید: “به طور قطع می توان ابراز کرد که هیچ کارخانه رباتیک دیگری در دنیا وجود ندارد که توانسته باشد ربات ها را این چنین به کار بگیرد”. همه مراحل از ابتدا تا بخش بسته بندی به صورت اتوماتیک انجام می شود. ترکیب قدرت رباتیک و هوش انسان این گونه به کار گرفته شده است تا محصول نهایی عالی و فاقد مشکل باشد.

آقای “هیرویوکی کوزاکابه”، رئیس بخش معماران خط تولید این کارخانه در SGMO می گوید: “من خطوط تولید سودآوری ایجاد کردم.”

اصل تمرکز بر تولید در واقع از زمان ساخت اولین کنسول پلی استیشن سونی یعنی پلی استیشن 1 در سال 1994 در ژاپن آعاز می شود. “تیهو برو” طراح نسخه اورجینال این کنسول است و موفق شد کنسول بازی بسازد که به راحتی می توان آن را به صورت انبوه تولید کرد.

این فرد تمام مهندسان را در کارخانه تولیدی Kisarazu وادار کرد تا به بهترین نحو ممکن این روند ساخت کنسول را بهبود ببخشند. سپس فناوری تولید بهینه شده به تولید کنندگان پیمانکار منتقل شد.

زمانی که کنسول به آخر خط فروشش در بازار می رسد، این مدل ناگزیر قربانی کاهش قیمت فروش به دلیل رقابت خواهد شد. اما خطوط تولید به لطف پیشرفت های مداوم، می توانند سود آوری را حفظ کنند.

کنسول پلی استیشن 4 در ماه نوامبر سال 2013 عرضه شد، در دوره 7 ساله این کنسول موفق شد تا بیش از 100 میلیون واحد از آن به فروش برسد و سرویس اشتراک آنلاین PSN نیز اکنون 41.5 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

سلاح سری سونی: کارخانه تمام اتوماتیک پلی استیشن با قدرت تولید هر 30 ثانیه یک کنسول

10 تریلیون ین (93 میلیارد دلار) در فروش و 1 تریلیون ین سود حاصل از PS4 حاکی از اصلاحات ساختاری در نظر گرفته توسط “کازو هیرای” است که از سال 2012 تا 2018 به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت سونی خدمت کرده است. این کنسول اکنون مرکز سونی جدید را تشکیل می دهد که در کنار آن به بخش های فیلم و سینما، موسیقی و سایر محتوای قابل تولید توسط این شرکت ژاپنی قرار می گیرد.

آقای “کن کوتاراگی” را می توان پدر کنسول پلی استیشن به شمار آورد، کسی که این کنسول را به درجه ای که اکنون است رسانده و آن را موفق تر از هر صنعت دیگری کرده است. 25 سال بعد و عرضه کنسول های متوالی باعث شده است تا راه و روش های این فرد همچنان به بهترین نحو ممکن ادامه داشته باشد.

هر چند که هیچ تضمینی برای موفقیت در آینده نیست. با اینکه پلی استیشن 2 در سال 2000 موفق شد تا پر فروش ترین کنسول تاریخ باشد، اما پلی استیشن 3 که سال 2006 عرضه شد به خاطر قیمت گذاری اشتباه سونی بازار را به رقیبش یعنی مایکروسافت و کنسول ایکس باکس 360 واگذار کرد. بر خلاف گذشته، دهه بعدی برای سونی گروپ به پلی استیشن 5 بستگی دارد و همه چیز با عرضه این کنسول در تعطیلات سال 2020 رقم خواهد خورد.

[تعداد: 7    میانگین: 4.4/5]

3 دیدگاه ها

  1. سلام جناب سیمین فر عزیز
    سایت فون ارنا گوشی
    xperia1m2
    بررسی کرده و امتیاز عالی
    ۸٫۷از ان خودش کرده
    این امتیاز جز معدود و بیشترین امتیازی بوده که بین گوشی های سونی کسب شده

    • خیلی هم عالی. دیگه نقد رو زیرنویس کردیم امکان درج مجدد وجود نداره. ایشالا گوشی های بعدی سونی

      • ممنون،انشا…روزی برسه خود شما و همکاران محترم سایت گوشی های سری اینده سونی بررسی کنید
        موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here