سونی تولید 100 درصدی محصولاتش با ربات ها را برای کاهش هزینه ها آغاز کرد

5
۳۱,۰۰۸

شرکت ژاپنی سونی پیش بینی می کند که ربات ها خط تولید تلویزیون ، تلفن های هوشمند و دوربین های این کمپانی را به دست خواهند گرفت زیرا مجامع سرگرمی توجه خود را به سمت خدمات فروش محصولات الکترونیکی مصرفی معطوف خواهند کرد.

کیمیو مکی (Kimio Maki) ، رئیس مشاغل الکترونیکی سونی ، گفت: تسریع اتوماسیون کارخانه با تمرکز بیشتر بر فروش آنلاین و تجزیه و تحلیل داده ها برای کاهش هزینه های تولید همراه است. وی افزود که این امر همچنین به کاهش نقص محصول کمک می کند.

“من فکر نمی کنم که اتوماسیون به تنهایی با استفاده از روبات شایستگی کافی را به همراه داشته باشد. نکته اصلی استفاده از دیجیتال سازی برای پیوند دادن فروش و تولید است. ”

وی گفت که انتظار می رود نصب خطوط تولید بدون سرنشین تا 70 درصد در هزینه های ساخت در کارخانه اصلی تلویزیون سونی در مالزی تا سال مالی 2023 ، در مقایسه با 2018 کاهش یابد. این گروه همچنین آرزو دارد که در آینده از رباتیک در تولید تلفن های هوشمند و دوربین ها استفاده کند ، هرچند برخی از کارگران کارخانه ها همچنان شغل خود را حفظ خواهند کرد.

در بخش بازاریابی ، داده های فروش با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می شود تا میزان تولید به طور موثرتری تعیین شود.

فشار دیجیتالی شدن برای بهره وری هزینه در حالی صورت می گیرد که استراتژی سونی در لوازم الکترونیکی مصرفی محور است. این گروه ضرر های بخش تولید تلویزیون خود را که بیش از یک دهه طول کشید ، با انتقال به محصولات کم تنوع تر اما با رده بالاتر موفق شد به پایان رساند و عملکرد ثابتی را در پیش بگیرد.

سونی تولید 100 درصدی محصولاتش با ربات ها را برای کاهش هزینه ها آغاز کرد

به دور از فروش ساده سخت افزارهایی نظیر تلویزیونهای Bravia و تلفن های هوشمند Xperia ، ماکی وظیفه دارد خدمات جالبی را ارائه دهد که باعث می شود مصرف کنندگان به محصولات سونی علاقه مند شده بازگردند و درآمد منظمی را برای سامورایی ها ایجاد کنند.

در حالی که آقای مکی به این مورد اشاره می کند که این شرکت فروش سخت افزار و خدمات به مصرف کنندگان را ادامه می دهد ، بخش قابل توجهی از هدف رشد آنها از محصولات برای استفاده حرفه ای مانند نمایشگرهای کریستال LED برای تولید ویدیوی مجازی و فناوری ردیابی توپ برای صنعت سرگرمی ورزشی حاصل خواهد شد. در بلند مدت ، سونی همچنین می خواهد فضای سرگرمی اتومبیل ها را نیز مورد هدف قرار دهد.

این تغییر همچنین باعث بهبود سودآوری مشاغل الکترونیکی و پزشکی سونی شده است ، در حالی که حاشیه سود عملیاتی آنها در سال مالی منتهی به مارس به 7.2 درصد افزایش یافت که در مقایسه با 3.3 درصد در سال 2018 رقم قابل توجهی است. مکی به سرمایه گذاران گفته است که می خواهد این رقم تا 10 درصد سود افزایش پیدا کند.

مدت هاست که منتقدان به دلیل ضعف سونی در خدمات و پلتفرم های دیجیتال سونی انگشت خود را به سوی این کمپانی دراز کرده اند و سوال اصلی آنها این است که چرا سازنده Walkman با وجود داشتن یک مجموعه سرگرمی غنی شامل بازی ها ، موسیقی ، فیلم ها و انیمیشن ها ، در برابر آیپاد اپل و تبلت کتاب خوان کیندل آمازون شکست خورده است.

چالش دیگر ساختار سلسله مراتبی سونی است که باعث شده کار بخش های مختلف این مجموعه برای همکاری در یک اکوسیستم که محصولات مختلف را با هم ادغام می کند ، دشوار باشد.

مکی استدلال کرد که این مورد در حال تغییر است ، زیرا سونی تجارت الکترونیک خود را به یک شرکت تابعه جداگانه تبدیل کرده و تجارت صوتی ، تصویری ، تلفن های همراه ، دوربین ها و پزشکی را در ماه آوریل در یک سازمان واحد ادغام کرده است.

“با گردهمایی در یک نهاد واحد و ساختار حاکمیتی ، اکنون می توانیم برای ایجاد چیز های جدید همکاری ارگانیک داشته باشیم. این نه تنها در ساخت محصولات بلکه در خرید ، تولید ، توسعه محصول و فروش نیز صدق می کند.”

امیدواریم سونی با این روند بتواند ضرر و زیان بخش های مختلف را جبران کرده، سرعت تولید محصولات (مانند تلفن همراه) را کاهش داده و زمان عرضه و تقاضا را نیز کم کند. البته باید توجه داشت که استفاده از سیستم رباتیک در ساخت و تولید محصولات الکترونیکی به معنی از کار بیکار شدن عده بسیاری است که هیچ حرفی را نیز نگفته باقی نزاشته و این مورد از ضرر های مدرنیزه و اتوماتیکه شدن بخش تولید است.

نظر شما درباره این حرکت سونی چیست؟ آیا سونی در پشت پرده در حال هدف قرار دادن شرکت های آمریکایی و چینی است؟

[تعداد: 5    میانگین: 5/5]

5 دیدگاه ها

  1. سونی الان اگه بخاد بهترین گوشی هارو میتونه تولید کنه همونطوری که سری Z رو اولین بار عرضه کرد و بهترین و با کیفیت ترین گوشی هارو تولید کرد اما خودش نمیخاد همین الانشم گوشی های سامسونگ و اپل هم کیفیت ضد آب بودنِ گوشی های سونی رو ندارن، سونی الان با فروش تکنولوژی و قطعات به سایر شرکت ها درآمد خوبی داره و عرصه رو برای سایر شرکت ها باز گذاشته که اونا خودنمایی کنن و از طریق فروش تکنولوژی و قطعات به اونا پول دربیاره.
    از طرفی هم به علائق و سلیقه های مشتری ها و طرفدارانش زیاد اهمیت نمیده و میاد تو یه زمینه ای خودشو نشون میده و بعد میکشه کنار مثل تلویزیون و موبایل که یه دفعه میاد محصولات با کیفیت و نوآورانه ای تولید میکنه و بعد دیگه ادامه نمیده و معلوم هم نیست سیاستش چیه. یه روز از بازار خاورمیانه میره یه روز از بازار آمریکا میره تو هند و چین هم که چندان فعالیتی نداره و فقط تو اروپا یکم فعالیت دارن که اونم در مقایسه با رقباش خیلی ضعیفه.
    بعد میگن ضرر میدیم.
    الان شیائومی گوشی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی یا سامسونگ گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه کردن اما سونی تازه داره گوشی ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی تولید میکنه اونم با چه قیمت گرون و پشتیبانی نرم افزاری با مدت کم و مشتری کم، مثلا همین گوشی Xperia Pro که از لحاظ کیفیت عالیه ولی دوربینش ۱۲ مگاپیکسله خوب مگه چند نفر حرفه ای میان ۲۵۰۰ دلار به این گوشی میدن که فقط دوتا آپدیت اندروید بگیرن.
    واضحه که خودشون تمایل ندارن تو این عرصه رقابتی وارد بشن وگرنه هم تکنولوژیشو دارن هم بهترین امکانات رو دارن.

    پاسخ

  2. ”سرعت تولید محصولات(مانند تلفن همراه) راکاهش داده ” لطفا اصلاح کنید. سونی باید زود تر از اینا به فکر می افتاد هر چند هنوزم واسه ابر کمپانی سونی با این پیشینه و پشتیبانی محکم مالی دیر نشده. به امید موفقیت این برند معتبروبا اصالت
    Just Sony

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ساعت: ۱۸:۲۹

    جمله درسته دوست من. الان از زمان تقاضا تا عرضه خیلی طول میکشه و ۶ ماه شده و اگر این زمان کاهش پیدا کنه اوکی خواهد شد.

    پاسخ

  3. سرعت تولید بالا بره، یعنی تعداد تولید هم بالا میره و شاهد این خواهیم بود که سونی دوباره بخش موبایلش به بازارهای از دست رفته برمیگرده چون میتونه ساپورت کنه بازارو

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here