سیستم عامل اندروید 13 با بهبود ویژگی Material You معرفی شد

0
۳۵,۱۶۹

گوگل چشم انداز خود را برای به روزرسانی اصلی امسال اندروید ترسیم کرده است و به نظر می رسد بسیاری از ابتکارات این شرکت در بخش شخصی سازی و حفظ حریم خصوصی را که این غول جستجو با اندروید 12 سال گذشته معرفی کرده بود ادامه خواهد داد. طرح های رنگی قابل تنظیم Material You اکنون به عنوان تم های از پیش تعیین شده در دسترس خواهند بود. همچنین این سیستم برای پوشش آیکن برنامه های شخص ثالث و پخش کننده رسانه نیز گسترش می یابد. همچنین ویژگی های امنیتی جدیدی از جمله منوی اختصاصی Privacy and Security در این نسخه از اندروید وجود دارد.

اعلامیه‌ های امروز که همزمان با کنفرانس سالانه توسعه‌ دهندگان Google I/O غول جست‌وجو منتشر شده است ، نشان می ‌دهد که این شرکت چشم ‌انداز کلی خود را برای به‌ روزرسانی بزرگ امسال اندروید ارائه می‌ کند. غول جستجو امروز دومین بتای عمومی اندروید 13 را همزمان با اعلامیه ها منتشر خواهد کرد.

پس از ارائه ویژگی تم ‌های قابل تنظیم Material You در سال گذشته ، اندروید می ‌تواند طرح رنگی خود را با تصویر زمینه تلفن شما مطابقت دهد. امسال ، کنترل‌ های رسانه نیز بازنگری مشابهی به سبک Material You دریافت می کنند و می ‌توانند رنگ‌ ها را از کاور آرت آلبوم موسیقی در حال پخش استخراج کنند. یکی دیگر از ویژگی ‌های جدید برای کسانی که نمی ‌خواهند یا نیازی به تم گوشی‌ شان ندارند که دقیقا با والپیپر گوشی شان مطابقت داشته باشد ، مجموعه ‌ای از طرح ‌های رنگی از پیش تعیین شده اختیاری است.

سیستم عامل اندروید 13 با بهبود ویژگی Material You معرفی شد

گزینه‌ های تم Material You نیز به آیکن برنامه های شخص ثالث می ‌آیند. سامیر سامات (Sameer Samat) ، معاون مدیریت محصول گوگل ، توضیح می ‌دهد:

“این یک بخش گمشده برای ما در آخرین نسخه بود. به نظر می‌رسد که همه چیز در رابط کاربری سیستم به جز آیکن ها ، با Material You برخورد خوبی دارد. برای ما ، همیشه به نظرمان یک جای کار ناتمام بود.”

گزینه‌های جدید تم نماد برنامه ابتدا به دستگاه‌های پیکسل می‌آیند و فقط با برنامه‌های پشتیبانی‌شده کار می‌کنند.

پشتیبانی RCS Google Messages (قابلیت های پیام رسانی مانند تلگرام و واتس اپ به جای حالت قدیمی SMS و MMS) نیز در اواخر سال جاری با راه ‌اندازی بتا رمز گذاری سرتاسری برای چت ‌های گروهی ، یک ویژگی که در حال حاضر فقط در چت ‌های RCS یک به یک در Google Messages در دسترس است ، بهبود زیادی خواهد یافت. غول جستجو می ‌گوید این استاندارد که قصد دارد جانشین پروتکل‌ های قدیمی SMS و MMS باشد ، اکنون برای بیش از 500 میلیون کاربر Google Messages در سراسر جهان در دسترس است.

اندروید 13 همچنین محدودیت ‌های بیشتری را برای داده ‌های شخصی و ویژگی ‌های گوشی به‌ طور پیش ‌فرض اعمال می ‌کند. به زودی ، برنامه‌ ها باید در وهله اول حتی برای ارسال اعلان ‌ها مجوز بخواهند و همچنین انتخابگر عکس جدیدی وجود دارد که به شما امکان می‌ دهد عکس‌ ها و ویدیو هایی را که یک برنامه می ‌تواند به آن دسترسی داشته باشد محدود کنید و دیگر نیازی نیست یک برنامه به تمام تصاویر یا ویدیو های گالری گوشی شما دسترسی داشته باشد. مجوز های جدید همچنین برنامه ‌ها را به دسترسی به فایل ‌های “عکس ‌ها و ویدیو ها” یا “موسیقی و صدا” به جای همه انواع فایل ‌ها محدود می ‌کند.

سیستم عامل اندروید 13 با بهبود ویژگی Material You معرفی شد

یک صفحه تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی جدید در اواخر امسال به این سیستم عامل اضافه می شود تا همه اطلاعات مهم حریم خصوصی داده های شما را در یک مکان جمع آوری کند. این بخش طراحی شده است تا کاربران اندروید را تشویق کند تا به مشکلات امنیتی که ممکن است پیش بیاید رسیدگی کنند.

به غیر از خود گوشی ‌های اندرویدی ، گوگل نیز بر کاری که در ارتباط با سایر دستگاه ‌ها انجام می ‌دهد تاکید دارد. این شرکت قصد دارد پاییز امسال پشتیبانی جفت‌ سازی سریع را برای استاندارد خانه هوشمند Matter اضافه کند تا استفاده سریع و آسان از تلفن اندروید برای افزودن دستگاه‌ های خانه هوشمند پشتیبانی‌ شده به شبکه شما را آسان کند. پشتیبانی از استاندارد جدید بلوتوث کم مصرف LE Audio نیز در اندروید 13 در راه است.

در انتها اندروید 13 به کاربران امکان می دهد زبان های سیستم را بر اساس هر برنامه تنظیم کنند ، ویژگی که آقای سمات می گوید برای کاربران چند زبانه که در موقعیت های مختلف به زبان های مختلف تکیه می کنند مفید است.

“اگر از یک برنامه رسانه اجتماعی استفاده می کنید ، ممکن است از یک زبان استفاده کنید. اما اگر برنامه بانکداری را باز می کنید ، ممکن است از زبان دیگری استفاده کنید.”

نظر شما درباره سیستم عامل اندروید 13 چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here