شرکت تایوانی TSMC ساخت کارخانه تولید تراشه در خاک ژاپن را تایید کرد

1
۳۰,۲۸۸

در اوایل این هفته ، TSMC کمپانی تایوانی و بزرگترین تولید کننده تراشه های صنعت نیمه هادی تایید کرد که در حال ساخت اولین کارخانه تولید تراشه خود در ژاپن برای گسترش تولیدتن خارج از کشور است و این در حالی است که انتظار می رود تولیدات کارخانه آنها در آریزونا آمریکا در سه ماهه اول سال 2024 آغاز شود.

بر اساس گزارش NikkeiAsia ، بزرگترین سازنده قراردادی تراشه جهان در حال حاضر در زمینه تعیین امکان تاسیسات تراشه در ژاپن کار می کند. اگر در جریان این خبر نیستید باید بگوییم که ، ما قبلا در مورد شایعات / گزارشات از برنامه های این شرکت برای کارخانه تولید تراشه در منطقه ژاپن نیز گزارشاتی را منتشر کرده بودیم ، اکنون ، این خبر با تایید آقای مارک لیو (Mark Liu) رئیس شرکت TSMC به طور رسمی تایید شده است که

“ما اکنون در حال انجام مراحل و مراقبت های لازم هستیم تا بتوانیم یک فناوری ویژه در ژاپن داشته باشیم. افشای تصمیم هنوز زود است زیرا این تصمیم بر اساس نیاز مشتری ، ارزیابی کارایی عملیاتی و اقتصاد و هزینه ها خواهد بود.”

علاوه بر این ، لیو همچنین تایید كرد كه كارخانه 12 میلیارد دلاری آمریكایی كه در آریزونای آمریكا در حال ساخت است ، تولید انبوه آن در سال 2024 آغاز می شود. فعالیت های این کارخانه در حدود سه ماهه اول سال 2024 آغاز می شود و اولین گروه مهندسان آن در ایالات متحده استخدام می شوند که کارکنان این مرکز نیز در ماه آوریل برای آموزش های لازم وارد تایوان شده بودند. مارک لیو افزود که

“ما تا آنجا که می توانیم به فشرده سازی برنامه خود ادامه خواهیم داد.”

این تاسیسات قادر به تولید تراشه های نیمه هادی ها بر اساس فرآیند 5 نانومتری شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان است. این فرآیند پیشرفته در محصولات مختلف الکترونیکی مصرفی مانند تلفن های هوشمند و سایر موارد وجود دارد. نمونه قابل توجه نیز مربوط به کمپانی اپل و تراشه A14 Bionic آن برای سری آیفون 12 است.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

  1. در عجبم که اونهمه قدرت تولید تراشه توشیبا و رنساس و… کجاست؟ چرا باید کشوری که بعد از ژاپن و آمریکا تولید قطعات الکترونیک رو شروع کرده حالا بیاد براشون کارخونه بسازه؟ هرچی بیشتر پیش میریم بیشتر مطمئن میشم توقف تولید قطعات نابخردانه ترین تصمیم بود برای این کشورها و کشورهای اروپایی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here