شنیده ها حکایت از آن دارد سیستم عامل هونگ‌منگ (آرک) هواوی بسیار سریعتر از اندروید است!

1
۱۹,۸۸۱

در هفته های اخیر که تحریم تجاری هواوی توسط ایالات متحده در جریان است، شرکت هواوی هم ترجیح می‌دهد همه تخم مرغ هایش را در یک سبد قرار ندهد! گوگل در حال مذاکره با دولت ایالات متحده است تا امکان استفاده از سیستم عامل اندروید به روال سابق برای هواوی فراهم باشد.

غول فناوری چینی ظاهراً مذاکراتی جهت حل مشکل با آمریکا را آغاز نکرده است، در عین حال خبرها حکایت از تلاش هواوی برای جایگزینی سیستم عامل خود به نام هونگ منگ یا آرک، بجای‌ سیستم عامل اندروید است، چینی ها ثبت این نام تجاری را در چند کشور آغاز کرده اند.

هواوی با همکاری شرکایش مانند شرکت فناوری Tencent، سیستم عامل تازه خود را بر روی گوشی های هوشمند ساخت شرکت های مختلف مانند اوپو و ویوو آزمایش کرده است تا عملکرد آنرا در مقایسه با اندروید گوگل مقایسه کند.

ظاهراً نتایج آزمایش ها تا کنون موفقیت آمیز بوده است، طبق همین خبرها و شنیده ها عملکرد سیستم عامل آرک ۶۰ درصد سریع‌تر از اندروید بوده است! فعلاً شرکت هواوی فرصت ۹۰ روزه ای در اختیار داشته تا بتواند به روزرسانی دستگاه های موجود خود را به اندروید ۹ انجام دهد، تاکنون ۸۰ میلیون دستگاه به نسخه ۹ مجهز شده اند که هواوی قصد دارد آنرا به ۱۰۰ میلیون دستگاه افزایش دهد.

هواوی در حال انتشار دومین نسخه بتا از رابط کاربری EMUI9.1 خود برای دستگاه های بیشتری است، همچنین این شرکت در حال تلاش و همکاری با توسعه دهندگان اپلیکشن ها جهت راه اندازی App Gallery بعنوان جایگزین گوگل پلی استور است.

طبق گفته هواوی تولید گوشی های هوشمند این شرکت با ظرفیت سابق ادامه دارد اما هدف گذاری خود را جهت پیشی گرفتن از سامسونگ به تعویق خواهد انداخت. سیستم عامل جدید هواوی احتمالا سال آینده همزمان با معرفی اسمارت فون های سری P40 و یا همراه سری میت که اواخر امسال معرفی می‌شود رسماً منتشر شود. وبسایت GSMArena گزارش داده است که هواوی یک میلیون دستگاه تلفن هوشمند با سیستم عامل جدیدش ساخته است اما هنوز ناشناخته هستند.

[تعداد: 5    میانگین: 3.4/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here