شیائومی به دنبال افزایش کارمندان بخش تحقیق و توسعه خود در ژاپن

1
۱۴,۶۸۸

شرکت شیائومی که اکنون با کنار رفتن کمپانی هواوی به بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در چین و هندوستان تبدیل شده است ، به دنبال این است تا تعداد کارمندان بخش تحقیق و توسعه خودش را (R&D) در کشور ژاپن به دو برابر برساند. این شرکت چینی می خواهد تا در تمامی کشور ها و مناطقی که احساس رقابت می کند یک بخش ایجاد کرده و از عقب رانده شدن هواوی به واسطه تحریم های ایالات متحده به نفع خودش استفاده کند.

این غول فناوری چینی در اوایل این هفته اعلام کرد ، شرکت شیائومی یک سال است که وارد بازار کشور ژاپن شده است. علاوه بر این ، شیائومی حتی قصد دارد به دفاتر جدید در ژاپن نقل مکان کند تا تعداد کارمندان خود را در این منطقه دو برابر کند. در حال حاضر ، شیائومی چهارمین تولیدکننده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان است ، اما طبق گزارش NikkeiAsia قصد دارد سال آینده از نظر تولید جهانی از اپل و هواوی پیشی بگیرد.

بنابراین ، این شرکت بر بازار ژاپن تمرکز کرده است ، که فکر می کند پتانسیل رشد را دارد. آنها در این برنامه حتی قصد دارند بیش از 15 دستگاه لوازم الکترونیکی مصرفی و سایر ابزارها را نیز در زادگاه سامورایی ها عرضه کنند که می تواند در سال ورودشان با تلفن های همراه به این کشور همسان شود. در حال حاضر ، شیائومی تعداد دقیق مهندسانی را که کارکنانش در این مراکز تحقیق و توسعه هستند اعلام نکرده است. لازم به ذکر است که ، رقیب چینی شیائومی یعنی هواوی از قبل از آنها وارد بازار ژاپن شده است ، اگرچه پس از مشخص شدن تاثیر تحریم های ایالات متحده که زنجیره تامین هواوی را مختل کرده است ، در حال حاضر این شرکت پستی بلندی های مختلفی را پشت سر می گذارد.

شیائومی به دنبال افزایش کارمندان بخش تحقیق و توسعه خود در ژاپن

در سال 2019 ، هواوی تنها 5 درصد از بازار ژاپن را در اختیار داشت که فضای زیادی را برای سرمایه گذاری سایر غول های فناوری چینی در اختیار آنها قرار می داد. از زمان ورود به ژاپن ، شیائومی محصولاتی مانند گوشی های مقرون به صرفه ، پلو پز و حتی دستگاه های تصفیه هوا را برای ژاپنی ها ارائه داده است. این شرکت حتی در سپتامبر 2020 اولین گوشی مجهز به 5G خود را روانه بازار ژاپن کرد. همزمان با گسترش ظرفیت تولید این شرکت ، در صورت عدم موفقیت هواوی که در شرایط سختی نیز قرار دارد ، شیائومی می تواند از این موقعیت استفاده کرده و جای رقیب دیرینه چینی خودش را بگیرد.

مشخص نیست که موضع شرکت با اصالت سونی در این زمینه چیست و آنها چه واکنشی به این مسئله نشان می دهند ، آیا سونی طراحی گوشی های خودش را به خاطر ورود چینی ها به خاک کشورش تغییر داده است و خیلی زود رو به تکنولوژی های ترند بازار مانند نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز آورده است یا خیر؟ باید منتظر باشیم تا ببینیم سونی امسال چه محصولاتی را عرضه خواهد کرد و این محصولات چقدر نسبت به مدل های قبلی تغییر کرده اند.

نظر شما چیست؟ شیائومی می تواند تاثیری در روند سونی بگذارد؟

[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

یک دیدگاه

  1. متاسفانه جواب اینست: بازار ژاپن هم کم کم به تصرف چینیها در می آید. زمانی بود که ژاپنیها کالای گران و بیکیفیت داخلی را بجای کالای با کیفیت و ارزان خارجی انتخاب میکردند ولی نسلهای جدید ژاپن معتقد به این فرهنگ نیستند و زیاد هم ملی گرایی را جدی نمیگیرند.
    البته اگر در ژاپن هم فردی ملی گرا مثل دونالد ترامپ به قدرت میرسید وضع طور دیگری میشد و چینیها خواب بازار ژاپن را میدیدند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here