ضرر میلیون دلاری مارک زاکربرگ: شرکت های بزرگ دیگر تبلیغ نمی کنند

0
۲۰,۵۹۲

شرکت های بزرگ و برخی از مهم ترین کمپانی های دنیا که تبلیغاتشان در سراسر فضای اینترنت زیاد به چشم می خورد تصمیم گرفتند تا در این چند روز اخیر این تبلیغات را از فیس بوک و اینستاگرام دو شرکت تحت نظر مارک زاکربرگ حذف کنند. Unilever یکی از شرکت های تبلیغاتی بزرگ دنیا می گوید که تبلیغاتش را تا پایان سال 2020 از روی این دو پتلفرم حذف خواهد کرد. شرکتی که تولید کننده صابون Dove، چای لیپتون، بستنی های بایرز و خوشبو کننده های بدن Axe و خیلی از محصولات شناخته شده بزرگ در دنیاست. دیروز شرکت کوکاکولا که نیازی به معرفی ندارد اعلام کرد که با تحریم برند های داکرز و لویس همراه شده و در 30 روز گذشته هیچ تبلیغی روی این شبکه های اجتماعی انجام نداده است. در واقع این برند تا 33 درصد تبلیغات خود را کاهش داده است.

یکی از تبلیغ های Verizon در فیس بوک در کنار یک فیلم ضد انزوا توهین آمیز ارسال شده توسط QAnon قرار داده شده

ضرر میلیون دلاری مارک زاکربرگ: شرکت های بزرگ دیگر تبلیغ نمی کنند

با منصرف شدن این شرکت ها از تبلیغ روی شبکه های اجتماعی زاکربرگ، درآمد فیس بوک پایین تر از انتظارات خواهد آمد و در حال حاضر همین این موضوع بر قیمت سهام آن تأثیر گذاشته است. دیروز بود که سهام این شرکت 8.3 درصد کاهش پیدا کرد و ارزش کمپانی به 56 میلیارد دلار رسید. شخص آقای مارک زاکربرگ از این اتفاق 7 میلیارد دلار ضرر کرد.

کمپانی های که در بالا به آنها اشاره کردیم علیه فیسبوک و ارسال پست های توهین آمیزش اعتراض کرده اند. به طور مثال، روز پنجشنبه، اتحادیه ضد افترا، نامه ای سرگشاده منتشر كرد كه نشان می دهد كه ADL

“چگونه تبلیغاتی را برای Verizon پیدا كرده كه در كنار ویدئویی از گروه توطئه آمیز QAnon دیده شده است كه به سخنرانی های نفرت انگیز و ضد تبعیض آمیز می پردازد و هشدار می دهد كه آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) است. برنامه ریزی برای ایجاد جنگ داخلی با اردوگاه های کار اجباری و تابوت های آماده و ادعا اینکه آمریکایی ها در مناطق نظامی در حال حاضر قرنطینه می شوند.” در این نامه همچنین آمده است که “42 درصد از کاربران روزانه فیسبوک، آزار و اذیت در این پلتفرم را تجربه کرده اند.”

طبق اعلام کمپانی تحلیلگر Pathmatics، بزرگترین اپراتور پیشرو در آمریکا، از 22 تا 20 ژوئن 1.46 میلیون دلار در تبلیغات فیس بوک هزینه کرده است. Verizon در همین مدت نزدیک به 407،000 دلار در تبلیغات اینستاگرام هزینه کرده است. رئیس دفتر رسانه ای Verizon، جان نیتی گفت:

“ما سیاست های تولید محتوای محتاطی داریم و وقتی تخلفی صورت می گیرد، به افرادی کم تحمل تبدیل می شویم، ما اقدام می کنیم. ما تبلیغات خود را متوقف می کنیم تا فیس بوک بتواند راه حل قابل قبولی را ایجاد کند که ما را راحت کند و با روند کار ما سازگار باشد. درست مانند رفتاری که با YouTube و سایر شرکا داریم.”

ضرر میلیون دلاری مارک زاکربرگ: شرکت های بزرگ دیگر تبلیغ نمی کنند

وال استریت ژورنال امروز گزارش می دهد که معاون ریاست تجارت جهانی فیس بوک، کارولین ایورسون، هفته گذشته یادداشتی را برای تبلیغ کنندگان در این پلتفرم نوشت. Everson نوشت که فیس بوک “تغییر سیاست ها را به فشار درآمد وابسته نمی کند” و این که “سیاست های مبتنی بر اصول را به جای منافع تجاری تنظیم می کند.” وی همچنین اظهار داشت که در مدت زمانی شش ماهه که در ماه مارس به پایان رسید ، 89٪ از پست های حذف شده توسط فیس بوک به دلیل نقض خط مشی های خود در برابر پیام های توهین آمیز قبل از اینکه هرکسی از این پلتفرم فرصتی برای خواندن آنها داشته باشد به طور خودکار انجام می شود. وی همچنین گفت ، “نفرت یک ویژگی توهین آمیز برای هر جامعه ای است و در همه پلتفرم ها نیز منعکس می شود. ما با قدرت به کارمان در این راه ادامه خواهیم داد.”

باری لولنتال، مدیر اجرایی آژانس تبلیغاتی مدیا کیچن می گوید که، بسیاری از مراجعین وی قصد تحریم فیس بوک و اینستاگرام را در ماه آینده را دارند. وی گفت: “این کار نشان می دهد که شرکت ها پیش از این یک کمپانی باشند یک شهروند خوب هستند.”

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here