فروش پایین تر از انتظار آیفون 12 مینی اپل را ناامید کرده است

0
۱۲,۷۹۸

با اینکه عرضه طبیعی گوشی های سری آیفون 12 اپل با تاخیر همراه بود ، اما به طور کلی استقبال از این محصولات بسیار مثبت بوده است و اپل فروش خوبی را از این دیوایس ها تجربه می کند. در همین حال ، کمپانی تحلیلگر CIRP ادعا می کند که اپل از فروش کلی گوشی آیفون 12 مینی ناامید شده است.

بنابر اطلاعات بدست آمده از این کمپانی ، گوشی جدید و 5.4 اینچی شرکت اپل تنها 6 درصد از فروش کل آیفون ها را در ماه های اکتبر و نوامبر به خود اختصاص داده بود. یکی از تحلیلگران به نام مایک لوین (Mike Levin) ، که هم موسس کمپانی CIRP نیز هست ، اعتقاد دارد که این اتفاق به خاطر قیمت گذاری آیفون XR به مبلغ 499 دلار و آیفون 11 به مبلغ 599 دلار رخ داده است. این گوشی های هوشمند بیشتر از بقیه محصولات آیفون ، نظر خریداران را به خود جلب می کنند.

آقای مارک لوین می گوید: “آیفون 12 مینی جدید تنها با 6 درصد فروش در این دوره احتمالا اپل را ناامید کرده است.”

“این دیوایس اکثر ویژگی های مشابه سایر مدل های آیفون 12 را در خود جای داده است و در یک فرم فاکتور کوچکتر با قیمت 699 دلار به فروش می رسد. سهم این محصول از بازار دقیقا بالاتر از آیفون XR بوده که در سال 2018 به بازار عرضه شد و اکنون 499 دلار قیمت دارد ، آیفون 11 یک ساله نیز که اکنون 599 دلار فروخته می شود و آیفون SE نسل 2 نیز در آوریل سال 2020 با 399 دلار به فروش می رسید. به نظر می رسد که قیمت بالاتر آیفون 12 مینی در مقایسه با این سه مدل ، از جذابیت کلی این محصول کاسته و همین باعث شده تا نظر خریداران نسبت به این دیوایس تغییر کند.”

فروش کلی سری جدید آیفون 12 اپل

فروش پایین تر از انتظار آیفون 12 مینی اپل را ناامید کرده است

به طور کلی ، خانواده جدید آیفون 12 اپل 76 درصد از کل فروش گوشی های این شرکت را بین ماه های اکتبر تا نوامبر به خود اختصاص داده است. از کل خط تولید گوشی های آیفون ، محصول 6.1 اینچی آیفون 12 سهم بیشتری و در حدود 27 درصد از بازار کشور آمریکا را به دست آورده است. دو گوشی دیگر این کمپانی یعنی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس نیز در همین محدوده زمانی 20 درصد از کل فروش بازار کشور آمریکا را به دست آورده اند.

فروش پایین تر از انتظار آیفون 12 مینی اپل را ناامید کرده است

این آمار از زمان عرضه سری آیفون 11 بیشتر بوده چرا که در کل سال 2019 تنها 69 درصد از فروش گوشی های آیفون شرکت اپل مربوط به سری خانواده آیفون 11 بود.

“در مقایسه با عرضه سال گذشته مدل های آیفون 11 ، که 69 درصد از فروش در کل دوره پس از عرضه را به خود اختصاص داده بود ، چهار مدل آیفون 12 با 76 درصد فروش ، حتی عملکرد بهتری داشتند. با این حال ، با فروش به طور مساوی بین آیفون 12 ، 12 پرو و 12 پرو مکس ، پیشروی مشخصی در بین مدل های جدید وجود نداشت. در مقابل ، در سال 2019 ، آیفون 11 توانست با آمار 39 درصدی فروش باورنکردنی داشته باشد ، آیفون 11 پرو و پرو مکس نیز در همین بازهر زمانی تنها 30 درصد از فروش کلی را با هم سهیم شده بودند.”

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here