باشگاه منچستر سیتی ، قهرمان فوتبال انگلیس ، از همکاری جهانی با شرکت ژاپنی سونی برای توسعه تجربیات جدید طرفداران دیجیتال خبر داده است.
این تیم لیگ برتر یک سیستم مبتنی بر اثبات مفهومی (PoC) با سونی انجام خواهد داد که از فناوری های این شرکت و پایگاه هواداران منچستر سیتی برای توسعه اشکال جدیدی از محتوای دیجیتال استفاده می کند.
PoC به دنبال استفاده از فناوری های پیشرفته آنالیز و سنجش تصویر سونی و همچنین سیستم های ردیابی عملکرد الکترونیکی توسعه یافته توسط شرکت سونی یعنی فناوری Hawk-Eye Innovations خواهد بود تا طرفداران ورزش را از هر نقطهای در جهان جذب خود کند.
دنیای رو به رشد متاورس در مرکز این همکاری قرار دارد ، هر دو طرفین این همکاری به دنبال ایجاد یک جامعه جهانی هواداران آنلاین که در آن طرفداران می توانند با سیتی و یکدیگر در متاورس تعامل داشته باشند هستند و در نهایت یک نسخه مجازی از ورزشگاه اتحاد بنا خواهد شد.
این باشگاه همچنین اولین شریک ورزشی سونی در این فضا خواهد بود که بر تجربیات مختلف طرفداران دیجیتالی این شرکت در موسیقی و صنایع سرگرمی گسترده تر استوار است.
نوریا تار (Nuria Tarre) ، مدیر بازاریابی و تجربه هواداران در گروه فوتبال مچستر سیتی ، گفت:
“در منچستر سیتی ، ما شجره ای قوی از پذیرش مداوم جدیدترین فناوری ها برای ارتقای عملکرد خود با تمرکز ویژه بر روی کشف راه هایی برای تعامل و سرگرم کردن با هواداران جهانی خود داریم”.
این همکاری با سونی سیتی را در مرحله توسعه یک پروژه هیجان انگیز قرار می دهد که تجربه های همه جانبه ای برای طرفداران دنیای مجازی ایجاد می کند که قبلا هرگز در فوتبال دیده نشده بود. مقامات باشگاه منچستر سیتی بر این باورند که با بهره برداری از پروژه ورزشگاه مجازی اتحاد ، بزودی می توان چندین برابر ظرفیت واقعی این ورزشگاه ، در فضای متاورسی تماشاگر وجود داشته باشد. این موضوع هواداران را در هر کجای دنیا قادر می سازد تا بدون سفر به شهر منچستر ، به تماشای زنده بازی های این تیم بنشینند.
کاربران متاورس از طریق هدست واقعیت مجازی می توانند تجربه متفاوتی از این جهان مجازی در اختیار داشته باشند. توسعه دهندگانی که در زمینه فوتبال و واقعیت مجازی کار می کنند بر این باورند که این فناوری در حال حاضر امکان تکرار مسابقه را در نسخه دیجیتالی ، شبیه به بازی های ویدیویی فیفا فراهم می کند. اما به نظر می آید در آینده امکانات بیشتری در اختیار تماشاگران قرار میگیرد.
“ما مشتاقانه منتظر راه اندازی این همکاری و گرد هم آوردن فناوری های پیشرو در صنعت سونی با شبکه جهانی هواداران منچستر سیتی هستیم”.
توشیموتو میتومو (Toshimoto Mitomo) ، مسئول پلتفرم مالکیت معنوی و کسب و کار در سونی ، اضافه کرد:
“از طریق این PoC ، سونی از منچستر سیتی برای افزایش ارزش محتوا و تعامل با طرفدارانش در سراسر جهان حمایت خواهد کرد. هدف سونی ایجاد یک پلتفرم تعامل آنلاین با هواداران است که باشگاه و هواداران جهانی آن را به هم نزدیک تر می کند و تعهد ما را به تجارت سرگرمی ورزشی و حمایت از شرکای خود در جستجوی فرصت های جدید نشان میدهد”.
نظر شما درباره این همکاری ویژه چیست؟
عجب حرکت جالبی.