کارخانه کوماموتو TSMC مشکل کمبود تراشه سونی را حل خواهد کرد

0
۴۳,۴۱۳

سونی یکی از شرکت هایی است که به واسطه کمبود جهانی در صنعت نیمه هادی ها دچار مشکلاتی شده است. این شرکت با چالش ‌هایی روبرو است که به حل آنها نیازمند است تا موجودی مناسبی از کنسول ‌های پلی ‌استیشن 5 را ارائه کند و نسل جدید کنسول‌ های خود را به پیش ببرد. این شرکت اخیرا با بزرگترین تراشه ساز تایوانی یعنی TSMC همکاری کرده است و ظاهرا کارخانه ژاپنی اطمینان لازم را برای غلبه بر برخی مشکلات را به سونی داده است.

تروشی شیمیزو، رئیس Sony Semiconductor Solutions ، یکی از شرکت های تابعه سونی Semiconductor ، می گوید که تاسیس کارخانه TSMC در کوماموتو “اطمینان از پایان دادن به کمبود تراشه را افزایش می دهد”. در بحبوحه کمبود طولانی مدت تراشه های نیمه هادی ، سونی در حال گسترش کانال های خرید خود است. مدیر اجرایی به رسانه ژاپنی کیودو نیوز گفت که این شرکت امیدوار است فروش خود را افزایش دهد. با این حال ، خرید نیمه هادی موضوعی است که در شرایط فعلی کمبود ظرفیت تولید قابل مطالعه است. این شرکت تاسیس کارخانه جدید TSMC در کشور ژاپن را یک پیشرفت بزرگ می داند.

سونی معتقد است که انتقال TSMC به ژاپن به استعداد های محلی نیز کمک خواهد کرد

وی همچنین بیان می کند که همکاری با TSMC نیز تاثیر مثبتی بر پرورش متخصصان نیمه هادی دارد. به گفته آقای شیمیزو ، صنعت نیمه هادی داخلی ژاپن در چند سال گذشته در رکود بوده است و به همین دلیل تحقیق و توسعه در این راه در حد فعالیت های دانشگاهی کوچک شده است. کشور ژاپن در نهایت شاهد کمبود استعداد های بعدی در این زمینه خاص است. با این حال ، همکاری اخیر با TSMC ممکن است به احیای استعداد های ژاپنی در صنعت نیمه هادی نیز کمک کند.

برای یادآوری ، ژاپن نیروی مهمی در توسعه الکترونیک بود. با این حال ، در سال های اخیر ، شرکت های ژاپنی ارتباط خود را با مهندسان بزرگ از دست داده اند. با بازگشت به سونی ، این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از قوی ترین تولیدکنندگان در کشور شناخته می شود. یکی از قوی ترین بازوهای این شرکت ، بخش پلی استیشن است. این شرکت برای افزایش فروش و رسیدن به اهداف خود نیاز به تولید واحد های پلی استیشن 5 بیشتری دارد. با این حال ، حتی با وجود بحران مداوم ، این شرکت مقدار مناسبی از کنسول ها را به فروش رسانده است. مشارکت با TSMC ممکن است وضعیت را بیشتر بهبود بخشد. تاسیس TSMC در ژاپن بخشی از ایده بزرگ این شرکت برای گسترش امکانات اصلی سونی است.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here