کمبود مواد سازنده تلفن های همراه در نهایت باعث گرانی این دیوایس ها خواهد شد

1
۲۰,۶۵۸

اوضاع در بازار گوشی های هوشمند اکنون به گونه ای است که تعداد بیشتری دستگاه با ویژگی های بسیار زیاد به مردم عرضه می شوند و به نظر می رسد که همه چیز بدون مشکل است و بازار تلفن های همراه با کمترین ضرر از همه گیری جان سالم به در برده است. از طرف دیگر ، برخی از شرکت ها وضعیتی ترسناک را در ماه های بعدی متصور می شوند که آن هم به دلیل کمبود قطعات و عدم توانایی حل سریع مشکلات اتفاق افتاده است.

کمبود اجزا برای شرکت های سازنده تلفن همراه به این معنی است که آنها اکنون باید قیمت ها را افزایش دهند و تقصیر همه چیز را به گردن کمبود قطعات بیاندازند. اما حقیقت چیست و چه کسانی می خواهند قیمت تلفن های همراه را افزایش دهند؟ شاید شرکت ها از این شرایط برای حل وظایف کاملا عملی مربوط به فروش و سود خود استفاده می کنند و برای مخاطبان بیشمار تلفن های همراه ، این قضایا باعث شده تا مردم تصور کنند که از همان ابتدای کار نیز ، شرکت های سازنده تلفن همراه با کمبود قطعه دست و پنجه نرم می کرده اند و اکنون حق دارند تا قیمت تلفن همراه جدیدشان را افزایش دهند.

رئیس شرکت چینی Realme در آخرین مصاحبه ش اطلاع رسانی کرد که کمبود سیستم های روی تراشه ، باتری و تراشه باعث ایجاد اختلال در زنجیره تامین تاسیس شده و قیمت دستگاه های تلفن همراه ممکن است در نیمه دوم سال جاری نیز دچار نوسان شود و این در حالی است که نسبت عرضه و تقاضا در نهایت وابسته به سیاست قیمت گذاری کل صنعت گوشی های هوشمند می باشد.

گوشی های هوشمند در آینده گرانتر خواهند بود

کمبود مواد سازنده تلفن های همراه در نهایت باعث گرانی این دیوایس ها خواهد شد

آقای لی جون (Lei Jun) ، مدیر عامل شرکت شیائومی ، به همکاران خود اطلاع داده است که در شرایط فعلی و کمبود و کاهش تولید تراشه ها ، سهام شرکت ها در حال از دست رفتن است و بنابراین پیش بینی او نسبت به آینده بدبینانه است. از منظر او این کمبود دو سال ادامه خواهد داشت و مصرف کنندگان کمبود قطعات الکترونیک و افزایش قیمت را به دنبال این قضیه به طور حتم احساس خواهند کرد.

ظاهرا ، مدیران ارشد شرکت های مختلف در حال حاضر ما را برای این واقعیت آماده می کنند که افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است و هر کسی که می خواهد یک گوشی هوشمند جدید بخرد ، باید سریع تصمیم به خرید بگیرد ، زیرا در آینده تلفن های همراه بدون شک گران خواهند شد.

لازم به ذکر است که در ماه فوریه ، شرکت کره ای سامسونگ 24 میلیون دستگاه تلفن همراه را در بازار عرضه و به فروش رساند و سهم این شرکت از بازار در این ماه 23.1 درصد بود. همین میزان عرضه و تقاضا اجازه داد تا این شرکت به رتبه اول در رتبه بندی تامین کنندگان پیشرو تلفن های هوشمند بازگردد. اگر چه فاصله سامسونگ با شرکتی که در رتبه دوم فروش ایستاده است چندان زیاد نیست اما برای مقایسه ، در ماه ژانویه سال جاری ، سهم سامسونگ برابر با 15.6 درصد بود و از نظر سالانه ، رشد 26 درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، 12 درصد بود.

در ماه اول امسال ، رهبری بازار دستگاه های تلفن همراه توسط اپل تسخیر شد. که 25.4 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. اما در ماه فوریه ، سرعت فروش این برند کم شد و با فروش 23 میلیونی ، آیفون در رده دوم قرار گرفت و در نتیجه سهم آن 22.2 درصد از بازار بود که این یعنی 74 درصد عرضه بیشتر از حجم دستگاه های فروخته شده ای است که در فوریه سال گذشته محقق شد.

نظر شما درباره این اخبار ضد و نقیض چیست؟ می دانیم که اکنون و به دلیل رشد شرکت های مختلفی که از تراشه ها در دستگاه هایشان استفاده می کنند ، با کمبود تراشه از سوی شرکت های بزرگ تکنولوژی نظیر TSMC رو به رو هستیم ، اما به نظر شما تلفن های همراه چقدر گرانتر خواهند شد؟

[تعداد: 3    میانگین: 3.3/5]

یک دیدگاه

  1. کاملا مشخصه چینیها میخوان گوشیهاشون که مدت زیادی ارزانتر و بصرفه تر فروخته میشد رو گرون کنند و با قیمت واقعی و منطقی تری بفروشند. ظاهرا وقت چیدن میوه های دامپینگ هست!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here