گوگل به دنبال اپل، رهگیری داده برنامه ها در اندروید را به انتخاب کاربر می گذارد

0
۱۸,۵۳۷

اپل با iOS 14.5 تغییر مهمی در ساختار سیستم عامل خود ایجاد کرد و از توسعه دهندگان برنامه خواست تا صریحا اجازه کاربر را برای ردیابی اطلاعات تبلیغاتی برای تبلیغات شخصی بخواهند. هدف از تغییر اپل این بود که در هنگام جمع آوری اطلاعات ، به مشتریان خود حریم خصوصی و شفافیت بیشتری را ارائه بدهد.

کمپانی بزرگ گوگل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا نیز تایید کرده است که این تغییر را برای کاربران اندروید ایجاد می کند تا از ردیابی تبلیغات انصراف دهند ، اما نه به همان روشی که اپل انجام داده است. با شروع عرضه نسخه 12 از سیستم عامل اندروید ، دیگر توسعه دهندگان به شناسه تبلیغاتی کاربر دسترسی نخواهند داشت و در صورت درخواست ، برنامه یک رشته صفر را بر می گرداند که عملا هیچ کاربردی ندارد.

در حال حاضر ، تلفن های اندرویدی دارای گزینه “انصراف از شخصی سازی تبلیغات” هستند و این را می توان در تنظیمات> Google> تبلیغات یافت. اما هنوز هم ، یک برنامه می تواند شناسه تبلیغاتی را درخواست کند ، تنظیمات ایجاد شده توسط کاربر را دور بزند زیرا از این تنظیمات برای اهداف تجزیه و تحلیل دیگری استفاده می شود. با تغییرات جدید در سیستم عامل اندروید 12 ، گوگل یک روش جایگزین برای تجزیه و تحلیل و پیشگیری از کلاهبرداری ارائه می دهد که از شناسه تبلیغات استفاده نمی کند و در صورت انصراف کاربر ، برنامه ها نمی توانند شناسه را جمع آوری کنند.

از اواخر سال 2021 ، هنگامی که کاربر از تبلیغات مبتنی بر علاقه یا شخصی سازی تبلیغات انصراف می دهد ، شناسه تبلیغات در دسترس نخواهد بود. به جای شناسه ، یک رشته صفر دریافت خواهید کرد.

تجارت اصلی گوگل فروش آگهی است ، بنابراین شفاف سازی این گزینه مانند اپل تاثیر قابل توجهی در نتیجه کار دارد. ایجاد گزینه Opt-out به افرادی که از گزینه آگاه نیستند امکان پیگیری داده ها را می دهد. فقط وقتی کاربر مطلع و آگاه باشد که این گزینه وجود دارد که بتواند از آن انصراف دهد یا همچنان به آن ادامه دهد. از طرف دیگر ، روش Opt-in اپل از فیس بوک واکنش های متفاوتی را دریافت کرد ، فیسبوک همچنین فروشنده آگهی است و از طریق برنامه از کاربران خود داده ها را جمع می کند. فیس بوک حتی کمپینی را به نام مشاغل کوچک راه اندازی کرد تا کاربران را متقاعد کند ردیابی داده ها را برای فیسبوک مجاز اعلام کنند.

طبق اطلاعات بدست آمده از صفحه پشتیبانی گوگل در مورد شناسه تبلیغات ، این تغییر در اواخر سال 2021 در دستگاه های دارای اندروید 12 و در اوایل سال 2022 برای همه دستگاه هایی که از Google Play Services پشتیبانی می کنند آغاز می شود.

[تعداد: 2    میانگین: 4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here