آیا سونی می‌تواند از تحریم هواوی به نفع خود استفاده کند؟

54
۶,۹۰۹

تنش‌ها میان آمریکا و چین روز به روز بیشتر می‌شود. نتیجه این تنش‌ها ضربه خوردن شرکت‌هایی نظیر هواوی بوده که در تازه‌ترین اقدام دولت آمریکا، تحت تحریم‌های شدید واقع شده است. روز گذشته اعلام شد که گوگل نیز دست به تحریم هواوی زده که این تحریم سبب خواهد شد تا دسترسی کاربران گوشی‌های هواوی به گوگل پلی و سرویس‌های دیگر اندروید قطع شود. از آنجایی که گوشی های هواوی از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند، تحریم توسط گوگل می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به این برند چینی وارد کند.

البته روز گذشته هواوی در بیانیه‌ای، سعی کرد تا کاربران خود را از نگرانی خارج کند، اما بر کسی پوشیده نیست که این تحریم‌ها، در آینده می‌تواند سهم عمده‌ای از بازار هواوی را از دست این شرکت خارج کند. طبیعتاً مشتریان به دنبال خرید یک دستگاه بی‌ دردسر و به دور از حواشی هستند که با تنش‌های ایجاد شده، شاید هواوی انتخاب آنها نباشد!

افت فروش هواوی در بازارهای مختلف که البته شامل محصولات Honor نیز می‌شود، این فرصت را برای دیگر برندها ایجاد کرده تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و سهم خود را از این بازارها افزایش دهند. با توجه به بازارهایی که هواوی در آنها حضور جدی داشته، تجربه نشان داده که برندهای نظیر شیائومی، Oppo و Realme می‌توانند بیشترین سود را از اوضاع نابسامان پیش آمده ببرند. اما در این بین، فرصتی پدید آمده تا دیگر برندها هم هر کدام در حد توان خود شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

سونی مدت‌هاست که در مسیر نزولی قرار گرفته و حتی در آخرین گزارش مالی خود، علاوه بر اقرار به ضرر هنگفت، برنامه‌ای برای فروش زیاد در سال 2019 از خود نشان نداده است. اما این فرصت هم‌اکنون برای سونی نیز وجود دارد تا از تحریم هواوی به نفع خود استفاده کند.

هر چند که نمی‌توانیم انتظار یک دگرگونی عظیم برای سونی را در این شرایط داشته باشیم، اما اگر روحیه مبارزه و رقابت در سونی زنده باشد، حداقل می‌تواند در حد وسع خود از این فرصت برای رشد فروش و بازپس‌گیری بازار از دست رفته خود استفاده کند. این موضوع غیر قابل انکار است که در سال های اخیر، بسیاری از مشتریان سونی به برندهای چینی نظیر هواوی روی آوردند. پس نیاز به یک روح مبارز در سونی احساس می‌شود تا بتواند خود را در این آشفته بازار به رونق گذشته نزدیک کند. به نظر شما آیا سونی از این فرصت استفاده میکند یا مثل گذشته این فرصت را هم غنیمت نمی‌شمارد؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

54 دیدگاه ها

  1. شرکت مهندسی و طراحی کیان صنعت با بیش از یک دهه فعالیت در امر طراحی، ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی با تکیه بر دانش روز و کادر متخصص همواره در تلاش بوده است تا تمامی محصولات تولیدی خود را با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی و با توجه به تکنولوژی روز دنیا به بازار عرضه کند و میتوان گفت در این چندین سال همکاری با مدیران کارخانه های بزرگ و کوچک توانسته ایم اعتماد و رضایت ایشان را کسب کنیم. گروه ماشین سازی کیان صنعت فروش محصول را پایان کار خود نمیداند بلکه شروع تعهدی جدید برای مشتری مداری بیشتر و بهتر میداند.

    پاسخ

  2. کسی که این مطلب رو نوشته مثل اینکه حواسش نیست که هواوی یکی از بزرگترین خریداران سنسورهای سونی هستش و محدودیت برای هواوی یعنی کاهش فروش سونی، کلا تحریم هواوی یعنی کاهش فروش بسیاری از شرکت ها چون هواوی خیلی از قطعات گوشی ها رو از شرکت های دیگه می‌خره

    پاسخ

  3. چرا مسئولین شرکت هر ایده ای که برای سونی( در بخش گوشی) پیاده میکنن، جز بدتر شدنش چیز دیگه ای همراه نداره؟
    فقط شرایط رو بدتر میکنن.
    سامسونگ که این همه افتضاح برا محصولاتش پیش میاد، میدونن فروش بالایی دارن.
    سونی فقط یاد گرفته که برا دیگران ارزش قائل بشه جز خودش
    بهتره مسئولینش خودشونو برکنار کنن تا اینکه بخوان نیروهاش رو اخراج کنه

    پاسخ

  4. عمرا اگه بتونه استفاده کنه !
    سونی متخصص فرصت سوزی و خود زنیه
    این تحریمای امریکا فقط کمک به گنده تر شدن سامسونگ و برند های دیگه ی چینی هست
    حتی یه مشتری هواوی هم سمت سونی نمیره !
    چون سونی انقدر تنوع گوشی هاش پایین و قیمتاش بالاست که به هیچ وجه یه مشتری هووای که دنبال تنوع و امکانات زیاد با قیمت پایینه نمیتونه ترغیب شه بره اکسپریا بخره .

    پاسخ

  5. آقا من یه سوال خارج از موضوع دارم ، چون گیر کردم می پرسم ، جناب معراجی یا دوستان از چه سایتی میتونم گیفت کارت مطمئن تهیه کنم؟

    پاسخ

    Mj گفته:
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۹:۰۳

    دیجی کالا داره

    پاسخ

    mhs06 گفته:
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت: ۲۰:۴۵

    بله ، اما هم گرون میده هم فیزیکی ارسال میکنه و طول میکشه

    پاسخ

    جاااسم گفته:
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۹:۰۵

    گیفت۷۲۴

    پاسخ

    درب چوبی گفته:
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۳:۱۰

    من از سایت آسان کارت گرفتم اوکی بودم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here