از اولین تصاویر هواوی P50 Pro تا استفاده از لنز مایع برای دستیابی به فوکوس میلی ثانیه ای

0
۱۴,۵۶۵

امروز موج اول تصاویر منتسب به گوشی های هواوی که گفته می شود نام آن هواوی P50 Pro خواهد بود از طریق فضای مجازی اینترنت به بیرون درز کرده است.

با اینکه این رندر ها غیر رسمی هستند اما سازندگان آنها را از روی پتنتی طراحی کرده اند که پیشتر توسط شرکت هواوی ثبت شده بود ، بنابراین این سبک طراحی چندان هم بی معنی نیست.

از روی این تصویر ، می توان به طراحی اصلی گوشی هواوی P50 Pro پی برد که نکته مهم آن سبک طراحی دوربین پشتی آن است. جایی که این طراحی به شکل دایره وار اما به صورت برش خورده به یک گوشه از دستگاه متصل شده است. دوربین اصلی گوشی شامل چهار سنسور می شود.

این اوایل ، گزارشاتی منتشر شده بود که هواوی قصد دارد پرچمدار جدیدش را در نیمه اول سال 2021 روانه بازار کند. این منبع ادعا می کند که هواوی از سیستم روی تراشه کرین 9000 برای خانواده گوشی های P50 استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این ، منبع خبری به ما اطلاع داده است که تامین کنندگان پنل گوشی های هواوی P50 دو شرکت سامسونگ و ال جی خواهند بود. به نظر می رسد که این دو شرکت در حال حاضر در حال آماده کردن محصولاتشان برای گوشی های جدید هواوی هستند. به علاوه که این منبع ادعا می کند که هر دو شرکت فعلا سفارشاتی را که دریافت کرده اند مربوط به خانواده P50 است و هنوز مشخص نیست که گوشی های Mate 50 هم از همین پنل ها استفاده می کند یا خیر.

هواوی خانواده گوشی های P50 را در نیمه اول سال 2021 عرضه خواهد کرد:

از اولین تصاویر هواوی P50 Pro تا استفاده از لنز مایع برای دستیابی به فوکوس میلی ثانیه ای

هواوی به دلیل ممنوعیت های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده که این شرکت را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تحت تعقیب در آورده است رنج می برد و این تصمیمات در بخش گوشی های هوشمند آنها تاثیر زیادی گذاشته است. این ممنوعیت از سال 2019 وجود داشته و این شرکت فعلا فقط موفق شده از عواقب آن نجات پیدا کند. با این حال ، اوضاع در سال 2020 کمی پیچیده تر شد. این شرکت دسترسی به بخش طراحی چیپست HiSillicon خود را از دست داد. TSMC ، تامین کننده واقعی تراشه های 5 نانومتری هواوی ، دیگر نمی تواند با این شرکت تجارتی داشته باشد. هواوی همچنان در تلاش است تا در بخش گوشی های هوشمند فعال باقی بماند و آنها اخیرا سری Mate 40 را به عنوان آخرین دستگاه های مجهز به چیپست های Kirin منتشر کرده اند. اکنون ، این شرکت برای ادامه تولید پرچمداران به بازار باید به تولیدکنندگان چیپست شخص ثالث روی بیاورد. علی رغم مشکلات فعلی ، این شرکت همچنان قصد دارد پرچمداران هواوی P50 را در نیمه اول سال 2021 عرضه کند.

طبق گزارشی از TheElec ، هواوی قصد دارد نسخه بعدی گوشی های سری P را در نیمه اول سال 2021 به بازار عرضه کند. در این گزارش همچنین آمده است که هواوی به احتمال زیاد از چیپ ست Kirin 9000 مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری در این سری از گوشی های پرچمدارش استفاده خواهد کرد. به هر حال ، این تعجب آور است ، گزارشات حاکی از آن بود که هواوی کل موجودی این چیپست ها را در سری Mate 40 استفاده کرده است. یو ریچارد (Yu Richard) ، مدیرعامل بخش مشتریان تجاری در بیانیه قبلی خود اعلام کرده بود که گوشی های خانواده Mate 40 هواوی می توانند آخرین محصولاتی باشند که از تراشه های HiSilLicon در آنها استفاده می شود.

سری P50 گوشی های هواوی به لنز هایی مایع برای عکاسی با فوکوس میلی ثانیه ای مجهز می شوند:

هوآوی با سری پرچمداران آینده خود ظاهرا دوباره به دنبال نوآوری است. گزارش های جدید حاکی از آن است که سری P50 گوشی های هواوی این شرکت از فناوری لنز مایع دوربین بهره می برد که مدت زمان فوکوس آنها فقط چند میلی ثانیه است.

طبق گزارش MyDrivers ، منابع بر این باورند که این فناوری جدید لنز های مایع سال آینده به تولید انبوه رسیده و تجاری می شوند. علاوه بر این ، لنز های جدید عمدتا برای لنز های تله فوتو استفاده می شوند و غول فناوری چینی نیز محصولاتی مرتبط با این فناوری را به بازار عرضه خواهد کرد. گفته می شود که این شرکت برای مدتی بر روی فناوری لنز های مایع کار می کرده است، و در 25 دسامبر 2019 (4 دی 1398) حق ثبت اختراع مشابه را به دست آورده است ، که اسناد این پتنت اوایل سال جاری در ماه آوریل منتشر شد.

در اوایل سال جاری ، ما همچنین اختراع ثبت شده ای را در اخبار خودمان منتشر کردیم که نشان می داد سری هواوی P50 از “ماژول دوربین با لنز مایع” استفاده می کند. قابل ذکر است ، این لنز جدید مزایای خاصی مانند سرعت فوکوس بسیار سریع را ارائه می دهد ، که می تواند فقط در میلی ثانیه برابر با چشم انسان با میزان دقت تقریبا 100 درصدی بر روی سوژه ها عملیات فوکوس را انجام دهد . در توضیح فناوری لنز های مایع به طور خلاصه باید بگوییم ، در حالی که لنز های سنتی با تنظیم فاصله کانونی بین دو عدسی با فاصله کانونی ثابت ، به بزرگنمایی و فوکوس می رسند ، عدسی مایع از طریق آن مغناطیسه را عبور داده تا شکل مایع را کنترل کند و ویژگی تصویر برداری قابل کنترل شود.

این به نوبه خود باعث بهبود زمان لازم برای فوکوس روی یک سوژه خاص می شود و حتی می تواند به لرزشگیر نوری (OIS) نیز کمک کند. اگر غول فناوری چینی موفق شود فناوری لنز های مایع را با دوام تر بسازد ، در شرایط غیر عادی یا پس از دریافت ضربه یا سقوط تصادفی قابلیت اطمینان آن نیز بهبود می یابد. مهم تر از همه اینکه ، این گزارش هنوز یک گزارش تایید نشده است ، بنابراین باید منتظر اخبار معتبر و بیشتری باشیم.

سامسونگ و ال جی تامین کننده نمایشگر گوشی های هواوی P50 خواهند بود:

از اولین تصاویر هواوی P50 Pro تا استفاده از لنز مایع برای دستیابی به فوکوس میلی ثانیه ای

علاوه بر چیپست ، گزارشات حاکی از آن است که تامین کنندگان نمایشگر گوشی های هواوی P50 نمایشگرهای دو شرکت سامسونگ و LG Display هستند. هر دو شرکت از هم اکنون در حال آماده شدن برای تولید محصولات خود هستند. وضوح و طراحی واقعی این نمایشگرها بدیهی است که هم اکنون به یک شکل یک راز باقی مانده است اما سفارشات P50 نهایی هستند. با این حال ، این گزارش می گوید که در صورت سفارش گرفتن برای سری های بعدی Mate 50 ، هیچ شفافیتی وجود نداشته و هنوز مشخص نشده که این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.

هواوی می خواهد طرفدارانش را با ساخت گوشی های هوشمند حفظ کند و می خواهد نام خود را به عنوان رقیب در بخش محصولات پرچمدار نگاه دارد. این شرکت تقریبا دو سال پیش با فروش نزدیک به 44 میلیون تلفن هوشمند شاخص به رتبه کره ای ها یعنی سامسونگ رسیده است. همچنین در کل رتبه بندی فروش آنها برای سال 2019 از اپل پیشی گرفت. طبق برآوردهای اولیه ، این شرکت در سال 2020 افت چشمگیری داشته است. در حالی که مشتریان چینی از محصولات هواوی پشتیبانی می کنند ، دستگاه های آنها در بازارهای جهانی تقریبا کم فروش هستند. برای یک مشتری جهانی سخت است که دستگاهی بدون Google Apps داشته باشد.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا هواوی راهی برای دور زدن همه محدودیت ها پیدا می کند یا خیر. این شرکت ممکن است در صورت روی کار آمدن دولت جو بایدن تا حدودی از بحث سخت گیری های پیش آمده تخفیف ببینید ، اما فقط زمان می تواند این قضیه را مشخص کند. تا به اینجا آنها شرکت آنر (HONOR) را به یک شرکت چینی دیگر فروخته اند و رئیس شرکت هواوی آرزو کرده است که روزی آنر به تنها رقیب اصلی شرکت هواوی تبدیل شود.

[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here