اوضاع بدتر از همیشه: کمپانی ARM نیز به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست

12
۳,۷۳۸

گویا قرار است یک ضربه ی دیگر بر پیکره ی هواوی وارد شود؛ این بار توسط کمپانی ARM. اخیرا کمپانی ARM تصمیم گرفته است تا به همکاری خود با هواوی در زمینه طراحی چیپست های موبایل خاتمه دهد. به گزارش خبرگزاری BBC News به دنبال تحریم تجاری هواوی توسط ایالات متحده، کمپانی ARM می خواهد تمام قراردادها و تعاملات و حمایت های حقوقی ای که با هواوی داشت را خاتمه دهد. ایالات متحده تمام کمپانی های آمریکایی را از داشتن هر گونه تعامل و همکاری (بدون اخذ مجوز از دولت آمریکا) با این غول مخابراتی چینی منع کرده است. اما کمپانی ARM متعلق به انجمن ژاپنی SoftBank میباشد و هم اکنون مقر اصلی آن در بریتانیا واقع شده است.

مدیران کمپانی ARM بر این باورند که کسب و کار آنها به نوعی به آمریکا مربوط میشود و آن طور که در یکی از نامه های کارکنان این شرکت ذکر شده است، تکنولوژی مورد استفاده در تجهیزات تولیدی این شرکت ریشه ی آمریکایی دارد. همچنین ARM کارخانه هایی در کالیفرنیا و تگزاس دارد که باعث میشود محدودیت های تعیین شده توسط دولت آمریکا شامل حال این کمپانی شود. هواوی برای توسعه ی چیپست های Kirin خود به ARM وابسته است و مبالغی برای دیافت مجوز حق استفاده از تولیدات این شرکت پرداخت میکند. بدون اخذ مجوز هواوی و شرکت زیرمجموعه اش های سیلیکون قادر نخواهند بود به توسعه ی چیپست های خود ادامه دهند و از طراحی های ARM بی بهره میمانند.

سخنگوی کمپانی ARM به خبرگزاری ورج گفته است: ARM از تمام قوانین وضع شده توسط دولت ایالات متحده پیروی میکند. توضیحاتی بیشتری از جانب کارکنان این شرکت در این مورد ارائه نشده است.

سخنگوی هواوی نیز به خبرگزاری ورج گفته است: روابط ما با همکاران مان بسیار برایمان با ارزش است، اما این موضوع را هم درک میکنیم که برخی از آنها به دلیل تصمیمات سیاسی دولت ها تحت فشار هستند. ما مطمئن هستیم این وضعیت تاسف بار به زودی به حالت سابق باز خواهد گشت و اولویت ما همچنان ارائه ی تکنولوژی در سطح جهانی و عرضه ی محصولات با کیفیت به کاربران در کشور های مختلف خواهد بود.

” این اقدام ARM کاملا محافظه کارانه است. “

هنوز مشخص نیست که آیا ARM به صورت مستقیم از ایالات متحده دستور گرفته است یا به صورت خود جوش اقدام کرده است. اگر مورد دوم صحیح باشد میتوان این اقدام ARM را هم جهت با سایر کمپانی های تولید کننده قطعات نیمه هادی که به عنوان تامین کننده ی هواوی محسوب میشوند دانست.

این طور که گزارش شده است هواوی قطعات آمریکایی مورد نیاز خود را برای مدت 3 ماه الی یک سال در انبارهای خود ذخیره کرده است، بنابراین فعلا از این بابت مشکلی نخواهد داشت. هواوی در حال حاضر برای تامین قطعات مرتبط با حافظه و شبکه ی بعضی از گوشی هایش به شرکت های آمریکاییQorvo ، Micron و Skyworks وابسته است.

حتی بدون کمک کمپانی های نام برده شده هواوی ممکن است بتواند احتیاجات خود را تامین کند، اما بدون تکنولوژی و طراحی های مهندسی ARM تولید گوشی هوشمند برای هواوی با امری غیر ممکن تبدیل خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

12 دیدگاه ها

  1. یعنی چی؟ من برای جایگزین سونی هواوی رو انتخاب کرده بودم! حالا اگه arm برنگرده من کدوم شرکت رو انتخاب کنم؟(دیگه به سونی بر نمیگردم)

    پاسخ

    علی گفته:
    ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۲۳:۴۶

    شما هیچوقت سونی نداشتی و تمامی کامنت هایی هم که میدی قشنگ مشخصه

    پاسخ

    Rasool hd گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۱۵

    دمت گرم درست گفتی

    پاسخ

    nima گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۰:۴۰

    چه ربطی داره دوست عزیز!
    سونی که دیگه گوشیاش وارد نشد به ایران
    رفتم سراغ هواوی
    و واقعا هم از انتخابم راضیم
    چند مدل سامسونگ هم برداشتم اصلا به دلم ننشت

    پاسخ

    nima گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۰:۴۱

    منم رفتم سراغ هواوی*

    علیرضا گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۵:۵۴

    منم موافق هستم
    سونیییییییییییییییی هر چی هم حاشیه داشته باشی ولی ازلحاظ کیفیت عالی

    پاسخ

    ناصر گرامی گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۰:۵۴

    به جهنم که برنگردی به سونی، لابد فکر کردی تو نخریدی ورشکسته میشه برو با همون آشغال (هواوی)خوش باش.

    پاسخ

    nima گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۶:۳۵

    هه نگاه کامنت اینو انگار مدیر عامل سونیه!
    سال ۲۰۱۸ کلا ۶٫۵ میلیون سونی گوشی فروخته
    علت اینا چیه؟
    یکم ادم باس واقع بین باشه!

    پاسخ

    The last of US گفته:
    ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۴:۲۱

    آن قدر مبتدی و از مرحله پرت هستید که فکر می کنید کسی اشغال زیادی بفروشه پس در نتیجه محصولاتش از سونی بهتره.. البته شما تقصیری ندارید وقتی چشمتان را باز کردید همش اجناس درجه چندم چینی دیدید و اصلا نمی دانید سونی چیه!!!!

    Mj گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۳:۰۷

    ترو خدا برگرد سونی بخاطر تو پابرجاس این کارو با ما طرف داراش نکن هه کسی که عشق سونی باشه هیچ وقت سونیو ول نمیکنه بره سمت هواوی چون اصلا قابل مقایسه نیستن از هیچ لحاظ

    پاسخ

    علیرضا گفته:
    ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۱:۵۳

    عزیز من، هواوی رو اگه کل جهان تحریم‌ کنن بازم خودش رو از باتلاق می‌کشه بیرون،
    مثل سونی نیست که داداش گلم بنظرم شما هنوزم بفکر هواوی باش اگرم نشد گوشی های شیا یا وان پلاس خوب و با کیفیت و صد البته با قیمت مناسب هستند که تو این اوضاع واقعا کرخت بدر ما ایرانیا می‌خورن.

    پاسخ

    The last of US گفته:
    ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۴:۱۷

    ای وای اگه تو سونی نخری این کمپانی ژاپنی بدبخت میشه خخخخخ….
    اینطور منت سر سونی نذار… اول ببین اصلا سونی به شما چیزی میفروشه!!!!در آن جایی!!!!! که مردمش!!!! عاشق اجناس درجه چندم چینی هستند همان بهتر که سونی از بازار آنجا رفت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here