اپل از گوشی iPhone SE 2020 با قیمت 399 دلار رونمایی کرد

7
۷۳,۱۷۳

شرکت اپل بلاخره تصمیم گرفت تا به تمامی شایعات و اخباری که به تازگی لو رفته بود خاتمه دهد و در یک مراسم آنلاین معمولی از گوشی جدید آیفون SE سال 2020 رونمایی کند.

بر اساس نامی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است اما باید بدانید که این محصول یک تلفن همراه هوشمند مشابه نسخه هشتم آیفون می باشد اما شباهت هایی هم با نسخه اورجینال آیفون اس ای دارد. می توان اینطور گفت که این محصول همان آیفون 8 با دوربین قدرتمند تر و چیپست بروز تر است که رنگ های جدید هم به آن اضافه شده است.

صفحه نمایش این گوشی همانند نسخه هشت آیفون ابعادی 4.7 اینچی داشته و از پنل Retina HD در آن استفاده شده است که از سیستم های HDR10 به همراه Dolby Vision و True Tone نیز پشتیبانی می کند. صفحه نمایش گوشی توسط همان حاشیه های زیاد نسخه های قبلی آیفون احاطه شده است و در زیر یک شیشه الماس نشان کریستالی سنسور اثر انگشت مجهز به Touch ID قرار گرفته است. پردازنده این گوشی همانند خانواده گوشی های آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس از نوع A13 می باشد.

بهبود های انجام شده روی پردازنده جدید مزایای جدیدی هم برای دوربین این گوشی داشته است. دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی با دریچه دیافراگم f/1.8 می تواند نور بیشتری را به داخل سنسور دوربین راه دهد و به ویژگی بهبود یافته Smart HDR برای عکاسی بهتر در شرایط نوری مختلف مجهز شده است. برای عکاسی پرتره اما در نبود سنسور دوم، اپل از ویژگی نرم افزاری به نام “monocular depth sensing” یا سنجش عمق مونوکلار استفاده است که با استفاده از یادگیری ماشینی قادر است تا افکت بوکه را شبیه سازی کند. باید دید که در مقایسه با اولین نسل گوشی های گوگل پیکسل چگونه این قابلیت می تواند در عمل خود را نشان دهد و تصاویر پرتره خروجی چه کیفیتی خواهند داشت.

اپل از گوشی iPhone SE 2020 با قیمت 399 دلار رونمایی کرد

لنز دوربین همچنین به قابلیت تثبیت کننده دیجیتالی سینماتیک مجهز شده است و می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K و 60 فریم را با صدای استریو ثبت کند. دوربین سلفی قرار گرفته بر روی گوشی دقتی 7 مگاپیکسلی داشته و همان ویژگی پرتره برای این دوربین نیز در نظر گرفته شده است.

در بقیه موارد، این گوشی همان آیفون هشت می باشد که حتی شارژر درون جعبه آن از نوع 5 واتی بوده اما آیفون اس ای جدید از شارژر سریع با قدرت 18 وات نیز پشتیبانی می کند که مجبورید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. در این صورت باتری گوشی شما در مدت زمان سی دقیقه به اندازه 50 درصد شارژ خواهد شد.

این گوشی همچنین از فناوری های روز مانند شارژر بی سیم، Wi-Fi 6 و LTE-A پشتیبانی کرده و دو سیم کارته می باشد، البته که درگاه سیم کارت دوم از نوع eSIM می باشد.

بعد از فناوری اختصاصی اپل مبنی بر 3D Touch، اکنون ویژگی Haptic Touch جای آن را گرفته است. این گوشی همچنین دارای گواهی IP67 بوده و در برابر نفوذ آب تا عقب 1 متری و به مدت 30 دقیقه مقاوم است.

با اینکه اندازه این گوشی نسبت به نسخه اورجینال آیفون اس ای بزرگتر شده، اما در دوران گوشی های 6.5 اینچی به بالای امروزی یک نوع دستگاه کامپکت محسوب می شود که جای خالی اش در بین محصولات میان رده اپل به شدت احساس می شد.

اپل از گوشی iPhone SE 2020 با قیمت 399 دلار رونمایی کرد

این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز از این جمعه و در تاریخ 17 آپریل پیش فروش خواهد شد و در تاریخ 24 آپریل سفارشات به دست مشتریان خواهد رسید. نسخه پایه این گوشی با حافظه رم 3 گیگابایتی، باتری با ظرفیت 1821 میلی آمپری قیمتی برابر با 399 دلار خواهد داشت و برای نسخه ای با حافظه 128 گیگابایت و 256 گیگابایت، باید به ترتیب 449 و 549 دلار هزینه نمایید.

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

7 دیدگاه ها

  1. ۴٫۷ اینچی با حاشیه های چند متری!!!!! خریدار موبایل مبتدی نباشه این کمپانی ها آنوقت به کیا گوشی بفروشند البته الان یکی میاد جواب میده پس دهها میلیون خریدار موبایل در دنیا مبتدی هستند که اپل و سامسونگ پرفروش ترین برند های دنیای موبایل هستند!!!؟؟؟ در جوابش میگم بله همه آنها مبتدی هستند مثل خود تو!!!

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۳:۰۹

    دوست عزیز، همه که درگیر حاشیه صفحه نیستن. من مبتدی نیستم، حرفه ای هم نیستم، اما عملکرد بی نقص محصولات اپل ارزشی بسیار بیشتر از حاشیه داره. البته در دوام و شیکی سونی شکی نیست، ولی حالا که سونی نیست، لااقل خوبه یکی مثل سونی هست. اگه یک گوشی یا تبلت، کیفیت ساخت بالا داشته باشه و قدرتمند باشه، از باتری بی نظیر بگیر تا سرعت خیره کننده، اصلا حاشیه به چشم نمیاد. پردازنده های اپل و سیستم عاملش یه جوریه که بقیه چیزها رو به حاشیه میبره. ببخشید زیاد شد.

    پاسخ

    حامد گفته:
    ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۳:۳۷

    واقعا سونی این کارو کرد همه مسخره کردن وای چیه چرا اینجوریه این همه حاشیه حالا اپل بزنه وای چه قشنگه

    پاسخ

  2. بعد از خروج سونی از ایران واقعا سایت سوت و کور شده هیچکس نیست، هیچ اخباری از سونی نمیاد فقط معرفی بعضی گوشی ها اونم با تأخیر

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۰:۵۰

    دوست عزیز ما جدیدترین اخبار سونی رو با بالاترین سرعت منتشر می کنیم اما باید بدونید این هیچ ربطی به خروج سونی از ایران نداره. کلا سونی مثل شرکت های دیگه نیست که هر روز ازش کانسپت دربیاد و اطلاعات DxoMark و … خیلی آروم آروم میره جلو سالی ۲-۴ تا گوشی تولید میکنه و هیچ جنجال خاصی نداره برای همین هست.

    پاسخ

    Mehdi گفته:
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۲:۰۵

    ممنون از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here