بحث داغ: تلفن های همراهی که در سال 2020 کمتر به آنها توجه شد

8
۱۵,۳۱۲

سال 2020 میزبان بسیاری از تلفن های هوشمند عالی بود ، اگرچه بدون افزایش قیمت قابل توجهی می توانستیم این کار را انجام دهیم. با این وجود ، بین OnePlus 8 Pro ، سری Galaxy S20 سامسونگ ، Google Pixel 5 و بسیاری موارد دیگر ، پیشنهادات با کیفیت زیادی وجود دارد که نظر هر خریداری را به خود جلب خواهد کرد.

با این حال ، به ازای هر تلفن معروف سامسونگ یا شیائومی ، چند دستگاه کمتر شناخته شده وجود دارد که سزاوار کمی عشق و توجه بیشتر هستند. محصولاتی که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار بوده و امکانات قابل توجهی هم دارند اما با توجه به گستردگی محصولات سایر رقبا ، اغلب این محصولات در سایه دیگر انتخاب های مشتریان قرار می گیرند. بنابراین ، با توجه به این موضوع ، در حال بررسی تلفن های هوشمندی هستیم که در سال 2020 دست کم گرفته شده اند و به آنها کمتر توجه شده است. با اکسپریان همراه باشید.

خانواده گوشی های ایسوس Zenfone 7

بحث داغ: تلفن های همراهی که در سال 2020 کمتر به آنها توجه شد

دو سال قبل و در سال 2019 نیز ، محصولی از شرکت ایسوس با نام Zenfone 6 به عنوان یکی از کمتر توجه شده ترین دستگاه های سال 2019 انتخاب شده بود و جانشین این محصول امسال نیز در این لیست ظاهر شده است. بله ، ایسوس امسال Zenfone 7 و Zenfone 7 Pro را روانه بازار کرد.

خوشبختانه ، برند تایوانی سازو کار منحصر به فرد دوربین بالا جهنده Zenfone 6 را در محصولات جدید خودش حفظ کرد. با این حال ، این کمپانی تایوانی این بار از ترکیب و چینش دوربین سه گانه با ترکیبی از لنز تله فوتو در مقایسه با چینش دوربین دوگانه سال گذشته اضافه کرد. چندین نسخه دیگر نیز مانند نسخه 5G ، صفحه نمایش OLED با نرخ تازه سازی فریم 90 هرتز ، شارژر سریع 30 واتی و ضبط ویدیو با کیفیت 8K هم به این گوشی ها اضافه شده بود.

چند تفاوت بین مدل استاندارد Zenfone 7 و Pro وجود دارد ، مثلا در نسخه Pro شاهد استفاده از سیستم روی تراشه Snapdragon 865 Plus ، تثبیتگر لرزش OIS و ارائه دو برابر فضای ذخیره سازی پایه (256 گیگابایتی) بودیم.

بزرگترین نقطه ضعف این سری این است که شروع آن با قیمت بسیار قابل توجه 699 یورویی (936 پوند) برای مدل پایه با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی آغاز می شود. در همین حال ، مدل زنفون 6 128 گیگابایتی با قیمت 559 یورو قیمت گذاری شده بود و این در حالی است که نسخه 64 گیگابایتی این مدل دارای برچسب قیمتی 499 یورویی بود.

گوشی سونی Xperia 5 II

بحث داغ: تلفن های همراهی که در سال 2020 کمتر به آنها توجه شد

غول فناوری و تولیدات الکترونیکی ژاپنی سونی ، سال های سختی را پشت سر می گذارد ، اما در سال 2020 این شرکت دو گوشی پرچمدار عالی را با نام های Xperia 1 II و Xperia 5 II به بازار عرضه کرد. بیشتر کاربران ، طرفداران محصولات سونی و خریداران روی این موضوع اتفاق نظر داشتند که سونی اکسپریا 5 مارک 2 تا به امروز بهترین ساخته این شرکت است و حتی در رای گیری برای جایزه Editor’s Choice برای سال 2020 رتبه پنجم نصیب این محصول شد.

پرچمدار اواخر سال 2020 سونی به واسطه مشخصات مناسب و کارایی بسیار بالای خود جایگاه خودش را در این لیست بدست آورد. این گوشی از یک پنل 6.1 اینچی OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز نمایشگر ، یک سیستم روی تراشه اسنپدراگون 865 قدرتمند و یک باتری 4000 میلی آمپری بهره می برد که می تواند شما را به خریدش ترغیب کند. باید در نظر داشته باشید که برچسب قیمتی 949 دلاری آن در مقابل قیمت 1200 دلاری گوشی اکسپریا وان مارک 2 یک نکته مثبت و جذاب است.

Xperia 5 II همچنین از یک چینش سه گانه دوربین بر روی بدنه پشتی استفاده می کند که از ترکیب سه لنز و سنسور 12 مگاپیکسلی کاملا گرد برخوردار است. سونی با ارائه برنامه های اختصاصی و حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری علاوه بر برنامه استاندارد دوربین خود گوشی ، فاصله خودش با سایر سازندگان تلفن های همراه را به شکل عجیبی افزایش داده است. علاقه مندان به عکاسی باید این مورد را در زمان خرید گوشی ها تحت نظر داشته باشند. بله ، سونی جک هدفون را در هر دو پرچمدار 2020 خود بازگرداند.

بنابراین با فروش کم محصولات سونی در این سال ، حتی با وجود افزایش 400 هزار واحدی میزان فروش ، گوشی اکسپریا 5 مارک 2 جزو محصولاتی بود که به اندازه ای که لیاقتش بود به آن توجه نشده بود.

گوشی ال جی Wing

بحث داغ: تلفن های همراهی که در سال 2020 کمتر به آنها توجه شد

ال جی با این نوع لیست ها غریبه نیست ، زیرا اغلب تلفن های گران قیمت و غیر دیدنی را به صورت مرتب در طی سال های مختلف به بازار عرضه کرده است. با این حال ، LG Wing صرفا به دلیل فاکتور نامتعارف و در عین حال صیقل خورده اش در این لیست جای گرفته است.

ساخت این صفحه نمایش با صفحه اصلی کشویی که نمایشگر بسیار کوچکتری را در خود پنهان می کند ، کار چند وظیفه گی را کمی راحت تر می کند. این بدان معناست که شما می توانید YouTube را هنگام تماشای صفحات وب در نمایشگر کوچکتر و روی صفحه اصلی تماشا کنید ، یا هنگام بازی با پخش کننده موسیقی در صفحه نمایش کوچک ، از Google Maps در صفحه نمایش بزرگ استفاده کنید.

آیا به فرم فاکتور دوتایی صفحه نمایش اهمیتی نمی دهید؟ خب ، بدون نمایشگر دوم می توان از دستگاه به خوبی استفاده کرد. در غیر اینصورت شما همچنین از مشخصات سخت افزاری خیلی خوبی در این گوشی نیز برخوردار خواهید بود. یک چیپست میان رده قدرتمند Snapdragon 765G ، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی ، چینش سه گانه دوربین بی نظیر (با دو لنز زاویه گسترده) و حالت فیلم برداری “گیمبال”. گواهی ضد آب IP54 ، شارژ بی سیم و دوربین سلفی پاپ آپ و اگر برچسب قیمت برایتان مهم نیست ، پکیج کاملی را در اختیار خواهید داشت.

گوشی ال جی Velvet

آیا به دنبال محصولی کمی مرسوم تر از این برند کره ای هستید؟ LG Velvet همان چیزی بود که بازار به آن احتیاج داشت. به لطف طراحی چشم نواز آن در مقایسه با بقیه صنعت گوشی های هوشمند ، با دیوایسی با طراحی برجسته رو به رو هستیم. بخش عمده ای از این امر به دلیل ضخامت گوشی و فرم و طراحی متمایز دوربین قطره آن بود.

Velvet همچنین یک تغییر نسبتا جالب در استراتژی LG را رقم زد ، زیرا به جای استفاده از سخت افزار پرچمدار ، محصولات این شرکت را به مسیر میان رده برد. این بدان معناست که شما به جای جدید ترین و بهترین سیلیکون ، از پردازشگر استاندارد و سیستم روی تراشه Snapdragon 765G ، نرخ تازه سازی استاندارد و چینش دوربینی که با تلفن های مقرون به صرفه مطابقت دارد ، رو به رو هستید.

خوشبختانه ، Velvet هنوز از ویژگی های مناسبی مانند مقاومت در برابر آب ، شارژ بی سیم ، باتری 4300 میلی آمپر ساعت و پنل +FHD از نوع OLED برخوردار است. این محصول یک پیشنهاد بسیار جالب با قیمت 599 دلار بود که جایگزین پرچمداران ارزان قیمت معمولی شد.

گوشی ویوو X50 Pro

اگر می خواهید عکس های عالی در نور کم یا تاری کمتر و وضوح بیشتری در فیلم ها داشته باشید ، لرزش گیر اپتیکال از ضروریات است. با این حال ، Vivo با ارائه یک دوربین اصلی به اصطلاح میکرو گیمبال 48 مگاپیکسلی در داخل Vivo X50 Pro پیشرفت خوبی را به نتیجه رساند.

پس از استفاده از این گوشی متوجه شدیم كه اين سيستم تثبيت كننده باعث ثبت تصاوير چشمگير در نور كم و ضبط تصاویر روان در حالت فیلمبرداری در این شرایط می شود. در حقیقت ، منتقد وب سایت خودمان متذکر شد که تلفن عکس هایی “باورنکردنی” را در شرایط نوری ضعیف ثبت می کند و کیفیت فیلم برداری آن نیز “مثال زدنی” است.

از دیگر ویژگی های قابل توجه این گوشی می توان به دو لنز تله فوتو (با بزرگنمایی 2 برابری و 5 برابری) ، صفحه نمایش OLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز و چیپست Snapdragon 765G اشاره کرد. علی رغم پردازنده میان رده ، این گوشی دارای قیمت قابل توجهی در بازار های انگلستان است و با هزینه چشمگیر 749 پوند (1018 دلار) و نام جدید Vivo X51 5G عرضه می شود. حداقل قیمت آن در کشورهایی مانند هند رقابتی تر است و 680 دلار قیمت دارد.

گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip

سامسونگ با استفاده از گلکسی Z Fold 2 توانست به شکل واقعی در سال 2020 محصولات قابل تاشدن را به بازار عرضه کند و همین مورد باعث شد تا طرفداران به وجد آمده و یک شور و شوق ویژه ای در مورد این محصولات در بازار شکل بگیرد. با این حال ، به نظر می رسد که مردم هنگام عرضه مدل تاشو بزرگتر و گران قیمت تر ، سری Galaxy Z Flip را فراموش کردند.

Galaxy Z Flip با مدرن سازی طرح تاشو ، یک فرم فاکتور قدیمی شکل را ارائه داد. سامسونگ تنها برندی نبود که این فرم فاکتور را در سال 2020 به کار گرفت ، اما به دلیل قیمت ارزان تر ، مشخصات فنی بهتر و کیفیت ساخت بهتر ، نسخه Razr گوشی های موتورولا را که با همین شکل در سال 2020 عرضه شدند را نابود کرد.

محصول تاشو کوچک سامسونگ همچنین یک حالت Flex را ارائه می دهد ، و حاصل استفاده از چندین لنز مفصل و لولا همه کاره است. این موارد نقش یک سه پایه موقت برای دوربین ها (به عنوان مثال برای عکاسی سلفی ، عکاسی با نوردهی طولانی) و روشی برای انجام کنفرانس های ویدیویی بدون دست است.

این 6 مورد انتخاب های ما بودند. ما همچنین می توانیم به گوشی هایی مانند Oppo Ace 2 و Redmi K30 Ultra که فقط محصولاتی بودند که در کشور چین عرضه می شدند نیز اشاره کینم.

به نظر شما کدام گوشی های هوشمند در سال 2020 از همه بیشتر دست کم گرفته شدند؟ از طریق بخش نظرات این مورد را به ما اطلاع دهید.

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

8 دیدگاه ها

  1. وقتی سونی از بازار ایران خارج شد فقط با z5 سر کردم که متاسفانه ماه قبل از دستم افتاد شکست و از روی اجبار شیاومی خریدم . واقعا قابل مقایسه با سونی نیست. چون از وقتی یادمه فقط سونی اریکسون داشتم و سونی.

    پاسخ

  2. ففقط میخواامم باز اکسپریا دستم باشه همیننننننن
    Z5p خراب شد

    پاسخ

    ایوب گفته:
    ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۷:۳۹

    مشکلش چیه؟ تمام دستگاهها قابل تعمیرند. ولی بعضی وقتها تعمیر یک دستگاه اونقدر هزینه داره که ارزش تعمیر نداره.

    پاسخ

  3. مقاله خوب و سنجیده ای بود
    ا)XPERIA5MARK2
    و دومی هم به نظرم
    NOKIA8.3 5G
    هست اینکه چرا و به چه علت به گوشی پرچمدار با کیفیت و همه فن حریفی
    xperia5mark2
    توجه ویژه ای نشده و زیاد
    منعکس نشده! جای تاسف داره
    میان ردهNOKIA8.3به نظرم حتی از گوشی میان رده velvetیا حتی بهتر و ارزانتر از گوشی پلاستیکی
    گلکسیA71سامسونگ هست
    و حتی برای پویایی و تقویت گرافیک نمایشگرش از پردازنده شرکت پیکسل وورک استفاده کرده
    و بدنه جذاب شیشه ای و پردازنده۷۶۵Gو انتن دهی اینترنت۳۶۰درجه۵Gداره
    و حتی از نظر دوربین ۲امتیاز بالاتر ازA71هست
    ولی چرا فروش کم داره!
    به نظرم چه سونی و چه نوکیاموبایل و چه الجی برای بهتر شدن سرمایه گذاری بزرگی را بر روی تبلیغات باید انجام بدن
    و تا حدودی قیمت رقابتی و کاهش بدن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here