بررسی کنسول: پلی استیشن 5 سونی همان لحظه باشکوهی که سال 2020 به آن احتیاج داشت

0
۲۶,۷۳۹

در فاصله کمتر از یک هفته تا عرضه رسمی کنسول جدید و نسل نهمی شرکت سونی به بازار های جهانی، منتقدانی که از هفته های قبل ژاپنی ها کنسول خود را به جهت نقد و بررسی برای آنها ارسال کرده بود، اقدام به بررسی و رتبه بندی کنسول کردند و حالا تمامی این نقد ها را که مربوط به برترین وب سایت ها و مجلات تکنولوژی دنیا هستند را در اختیار شما قرار داده ایم تا با خواندن آنها کاملا متوجه شوید که سونی چه تدارکی برای میلیون ها گیمر در سراسر دنیا دیده است.

سونی بر خلاف مایکروسافت تمرکزش را بر روی اجرای بازی های نسل قبلی روی کنسول جدیدش نگذاشته (Backward Compatibility) و در عوض تمام توجه خود را معطوف به کنترلر DualSense، تکنولوژی صدا و درایو SSD کرده است. با اینکه از نظر قدرت خام پردازشی با محصولی رو به رو هستیم که از رقیب خود اندکی ضعیف تر است اما این بازی ها هستند که همه چیز را مشخص می کنند و مطمئنا استودیو های انحصاری سونی کارشان را خوب بلد هستند و این را می توان از نقد و بررسی های جدیدترین بازی آنها یعنی اسپایدرمن: مایلز مورالس فهمید که موفق به کسب متای 85 شد.

در نقد بررسی این کنسول از سوی وب سایت مترو اینگونه آمده است:

یک شروع مثبت برای نسل جدید: آیا خرید کنسول پلی ‌استیشن ۵ برای سال اول توصیه می‌شود؟ باید بگوییم که پلی‌ استیشن ۵ به وضوح کنسولی بسیار توانا و ارزشمند به نسبت پولی است که می‌پردازید، بخصوص نسخه‌ ی دیجیتالی آن که ۱۰۰ دلار ارزان بوده اما قدرتی برابر دارد. در مورد بازی‌ ها باید بگویم که صبر کنید نقد و بررسی‌ ها منتشر شود اما به نظر می ‌رسد که با قوی ‌ترین لاین‌ آپ لانچ کنسول‌‌ های پلی‌ استیشن رو به رو هستیم. بزرگ ‌ترین مشکل در مورد پلی ‌استیشن ۵ در حال حاضر قیمت بازی ‌هایش است. پرداخت ۷۰ دلار برای اکثر بازی ‌های انحصاری در حقیقت با سرویس GamePass از تیم مقابل در تضاد قرار دارد و می‌تواند به یک نقطه‌ ی منفی برای سونی بدل شود. اما در حالی که ما نمی‌ توانیم آینده را پیش‌ بینی کنیم باید بگویم که پلی ‌استیشن ۵ یک کنسول عالی به حساب می‌آید که در صورت داشتن بودجه باید هر چه زود آن را تهیه کنید.

یاهو می نویسد:

از حیث باز‌ی کردن و سرگرمی پلی ‌استیشن ۵ یک پکیج کامل به شمار می‌رود. با گرافیک نسل بعدی، لیستی از بازی‌ های سرگرم ‌کننده و ویژگی‌ های مختلف برای بهبود تجربه‌ی کاربر، داشتن یک کنسول قدرتمند مانند پلی ‌استیشن ۵ می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند. از طرفی در کنار بازی کردن می ‌توانید دسترسی خوبی به Netflix و سایر شبکه‌ ها برای مشاهده‌ ی محتویات سرگرم کننده داشته باشید. شما می‌توانید NOW TV ،SKY Sport و بسیاری از شبکه‌ های دیگر را در یک جا داشته باشید و در حقیقت یک مدیا سنتر قدرتمند در انتظار شما است. اگر یک بازی‌ باز هستید، صد در صد عاشق بازی کردن برروی پلی‌ استیشن ۵ خواهید شد و بی درنگ یکی از این کنسول ‌ها را خریداری خواهید کرد.

رسانه IGN با تیتر احساس دوگانه ی جدید به تمجید از کنترلر دستگاه پرداخته است:

پلی ‌استیشن ۵ شامل لاین ‌آپی از بازی‌ ها می‌شود که برای پلی ‌استیشن ۴ نیز در دسترس قرار خواهند گرفت و نسل قبل هم با کنسول‌ های قدرتمند ی مانند پلی ‌استیشن ۴ پرو پشتیبانی می‌شود بنابراین پلی ‌استیشن ۵ به عنوان یک بسته‌ ی بی‌ نقص هنوز شناخته نمی‌شود اما حتما قدرت و سرعت کافی را دارد تا به یکی از کاندید های کنسول‌ های برتر بدل گردد (اگرچه ۶۶۷ گیگابایت فضای خالی درایو SSD کمی برتری ها را کاهش می دهد). در هر حال پلی ‌استیشن ۵ یک رابط کاربری به شدت مورد توجه دارد و در کنار بارگذاری ‌های فوق سریع که لذت تجربه را دوچندان می‌کند، کنترلر دوال‌ سنس نیز یک غالفگیری بوده که انتظارش را نداشتیم، کنترلری که سایر کنترلر ها را ابتدایی و ساده جلوه می‌ دهد.

نمره: 8 از 10

وب سایت T3 با تیتر پلی استیشن 5 سونی همان لحظه باشکوهی که سال 2020 به آن احتیاج داشت:

حقیقتا من فکر می‌کنم که برای بازی ‌بازان پلی ‌استیشن تنها یک گزینه‌ برای کنسول نسل بعدی وجود دارد و آن پلی ‌استیشن ۵ است. این سیستم امروز یک سیستم عالی است و تنها شامل چند ضعف اساسی مانند کم بودن فضای خالی درایو می‌شود. من فکر می‌کنم این کنسول بتواند در سال‌ های پیش رو تجربه‌ ی عالی برای بازی ‌بازان فراهم کند. از نظر تکنیکی با سیستمی بی‌نظیر رو به رو هستیم.

نمره: 5 از 5

رسانه VG247 با تیتز لذت اکتشاف و حس واقعی نسل جدید:

در مورد پلی ‌استیشن ۵ حرف ‌های زیادی برای گفتن وجود دارد اما من باید تمامی ویژگی‌ ها را خارج از فضای تبلیغاتی بررسی کنم. به عنوان مثال ویدیو های راهنمایی در دسترس نبودند و یا این که کاملاَ پنهان شده بوند. من همچنین هنوز بازی Demon’s Souls را تجربه نکرده‌ام. با وجود این که تریلر ها بی‌ن ظیر بودند اما باید آنها را در اجرا دید. اگر منتظر غافلگیری خاص نباشیم به نظر می‌رسد Demon’s Souls از نظر بصری یک اثر کاملا نسل بعدی باشد.

موفقیت نسل جدید در نهایت به بازی‌ هایی بر می‌گردد که کاملاَ تجربه‌ای نسل بعدی ارائه دهند. در حال حاضر سونی و اکس‌باکس لاین ‌آپ چندان بی‌نظیری را پیش روی خود ندارند اما حداقل سونی Demon’s Souls را در زمان لانچ ارائه خواهد کرد و Spider-Man: Miles Morales برای خشنودی اکثر طرفداران. سونی همچنین از نظر نوآوری و ارائه‌ ی تجربیات جدید اکس‌باکس را شکست می‌دهد. خرید یک کنسول ۴۹۹ دلاری امروزه کار آسانی نیست و برای چنین هزینه ‌ای باید شاهد هیجان کافی نیز باشیم. با این حال به شدت در مورد پلی ‌استیشن ۵، کنترلر بی ‌نظیر آن، رابط کاربری کاملا جدید و بازی Demon’s Souls هیجان زده هستم. اگر به دنبال هیجان نسل بعدی هستید، در حال حاضر پلی‌استیشن ۵ تنها انتخاب شماست.

رسانه بلومبرگ با تیتز بازی های ویدیویی که می توانید آن ها را واقعا حس کنید:

پلی ‌استیشن ۵ یک دستگاه چشم نواز و بی ‌نظیر است اما با وجود پیشرفت‌ های متعدد و کنترلر خارق ‌العاده‌ی آن، پیشنهاد خریدش برای سال جاری کمی سخت است. هم در مورد ایکس ‌باکس و هم در مورد پلی ‌استیشن، بهتر است که بازی ‌بازان برای یک یا دو سال صبر کنند. تا آن زمان سخت‌ افزارها تخفیف می‌خورند و بازی‌ های بیشتری برای آن‌ ها در دسترس قرار می‌گیرد.

رسانه TechRadar با تیتر پلی استیشن 5 با قابلیت های جدید و کنترلر انقلابی:

بررسی کنسول: پلی استیشن 5 سونی همان لحظه باشکوهی که سال 2020 به آن احتیاج داشت

پلی ‌استیشن ۵ یک کنسول باشکوه است که تجربه ‌ی گیمینگ نسل بعدی را به ارمغان می‌آورد، تجربه‌ ای که مطمئنا در ادامه‌ ی نسل بهتر هم می‌شود. پلی ‌استیشن ۵ به طور همزمان هم قدرتمند است و هم طراحی عالی دارد. تنها چند نقطه‌ ی ضعف کوچک باعث شد که نمره‌ی ۵ ستاره به آن ندهیم اما به غیر از آن‌ ها حتما باید به این آپگرید نسبت به پلی ‌استیشن ۴ خوش‌آمد بگوییم و وارد نسل بعد شویم.

نمره: 4/5 از 5

رسانه Engadget با تیتر بازی کردن به صورت 4K و با طراحی عجیب:

سونی توانسته است با پلی ‌استیشن ۵ یک کنسول نسل بعدی حقیقی را ارائه دهد حتی اگر از نظر طراحی کمی بیش از حد وسواس به خرج داده باشد. کنترلر آن‌ ها حقیقتا نوآورانه است و از همان ابتدا بازی ‌هایی دارد که می‌توانید تجربه کنید اما من نمی‌ گویم که سونی از همین حالا نسل بعد را برده است تنها فکر می‌کنم نبرد لانچ را برده‌ است. مایکروسافت همچنان یک رقیب قدرتمند است مخصوصا که سلاح‌هایی مانند گیم‌ پس، xCloud و بتسدا را تحت اختیار دارد. در نهایت اصلا مهم نیست که کدام یک برنده‌ی نهایی باشد، تنها خوشحال باشید که دو کنسول قدرتمند و جذاب برای خریداری وجود دارد که سرانجام شاید توانایی رقابت با رایانه‌های شخصی را پیدا کنند.

نمره: 87 از 100

وب سایت TomsHardware با تیتر برج قدرت:

پلی‌ استیشن ۵ تنها یک تکامل نسبت به نسل قبل به حساب نمی‌ آید بلکه با قدرت بیشتر و تکنولوژی‌ های بهتر وارد میدان می ‌شود. بسیاری از بازی ‌هایی که در ماه ‌های ابتدایی برای پلی‌ استیشن ۵ عرضه خواهند شد مانند Spider-Man: Miles Morales ،Sackboy: A Big Adventure و Horizon: Forbidden West برای نسل قبلی یعنی پلی‌استیشن ۴ نیز در دسترس قرار خواهند گرفت بدین معنا که همچنان می‌توانید بسیاری از عناوین استودیو های پلی‌ استیشن را بر روی کنسول حال حاضر خود تجربه کنید اما این انحصاری‌ ها بخشی از بهترین لاین‌ آپ لانچ به حساب می‌ آیند.

اگر SSD و قدرت پردازش گرافیکی بازی‌ها را نسل بعدی خطاب نکنیم، مطمئنا کنترلر دوال‌ سنس کاملا نسل بعدی است. من شخصا نمی ‌توانم تا بهره بردن سازندگان از این تکنولوژی‌ های جدید صبر کنم اما در عین حال نگران هستم که خیلی ‌ها از قابلیت‌های جدید بهره نبرند. بر روی کاغذ ایکس ‌باکس سری ایکس طبق مشخصات سخت ‌افزاری ارائه شده سیستمی قوی ‌تر و سریع‌ تر است. زمان بیشتری نیاز داریم تا ببینیم آیا پلی ‌استیشن ۵ کم می‌آورد یا خیر اما نگاه اولیه نشان می‌ دهد این کنسول نیز قدرت خاص خود را دارد.

رسانه The Verge با تیتر یک قدم بزرگ و مطمئن برای ورود به نسل بعد:

نقد و بررسی یک کنسول بازی های ویدیویی مسئله ‌ای حساس است. موارد بسیاری زیادی وجود دارد که آن‌ها را نمی‌ دانیم. آیا سازندگان از قابلیت‌های منحصر به فرد دوال‌ سنس استفاده خواهند کرد؟ آیا بازی‌ های دیگر مانند Ratchet and Clank از سرعت بی‌نظیر درایو SSD بهره خواهند برد تا دنیا‌های تازه و مراحل متنوع خلق کنند؟ و دقیقا رابط کاربری با اضافه شدن سرویس ‌های مختلف پس از لانچ تا چه تاریخی بی‌ نظم باقی می‌ماند؟ تجربه ‌ی امروز من از پلی‌استیشن ۵ با یک یا دو سال دیگر متفاوت خواهد بود.

از نظر فیزیکی پلی‌ استیشن ۵ یک سخت ‌افزار جسور و تهدید آمیز است که برای پیشرفت‌ های گوناگون و تغییر مواردی اساسی به وجود آمده. حداقل در حال حاضر تغییرات به وجود آمده کمی نامحسوس است. ما شاهد انتقال از SD به HD نیستیم و پیشرفت انقلابی دیده نمی‌شود اما این تغییرات کوچک متعدد و بسیار مهم مانند بارگذاری سریع و یک کنترلر بسیار غوطه ‌ور کننده است که تجربه را نسبت به پلی‌استیشن ۴ بهتر می‌کند. نمی‌توانم دقیقا به شما بگویم که آینده به چه شکل خواهد بود اما در حال حاضر پلی ‌استیشن ۵ یک سخت‌ افزار بسیار عالی به حساب می‌آید.

شاید در حال حاضر با دیدن تریلر ها و استریم‌ های زنده متوجه‌ تغییرات و پیشرفت‌ ها نشوید اما به محض این که کنترلر را در دست بگیرید و کنسول به دستتان برسد نسل جدید به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

رسانه GameRadar با تیتر نیامده همه چیز را درست انجام می دهد!:

بررسی کنسول: پلی استیشن 5 سونی همان لحظه باشکوهی که سال 2020 به آن احتیاج داشت

پلی ‌استیشن ۵ نیامده همه‌ چیز را صحیح و درست انجام می‌دهد. سونی با ریسک کردن در مورد سخت ‌افزار (شکل ظاهری)، کنترلر و برخی ویژگی‌ های اساسی رابط کاربری نسل جدیدی از گیمینگ را ارائه می‌دهد. در حالی که گرافیک بهبود یافته و نرخ فریم‌ ها به وضوح یک مزیت به حساب می‌آید، این غوطه ‌وری بیشتر در بازی‌ ها است که جهش به نسل بعد را تعیین می‌کند. با زمان‌ های بارگذاری خداحافظی کنید و با زدن یک دکمه وارد بازی‌ ها شوید. پلی‌استیشن ۵ با تکامل سخت‌افزاری، گرافیک، گیم‌ پلی و رابط کاربری از سوی سونی یک قدم مطمئن به نسل بعدی گیمینگ است.

نمره: 4.5 از 5

رسانه گیم اسپات با تیتر یک شروع نوید دهنده برای نسل بعد:

در زمان عرضه پلی ‌استیشن ۵ یک کنسول عالی است که راه را برای یک آینده‌ ی امیدوار کننده باز می ‌کند، جایی که تجربه ی گیمینگ می‌تواند از طریق پروسه‌ های گوناگونی ارائه شود. درایو SSD شخصی ‌سازی شده، کنترلر دوال ‌سنس منحصر به فرد و قدرت سخت ‌افزاری بالا یک خط جدا کننده نسبت به نسل قبل و نسل جدید ایجاد می ‌کند. بارگذاری‌ های سریع‌ تر و ویژگی‌ های رابط کاربری پلی ‌استیشن ۵ در بخش “فعالیت‌ ها” به شدت ضروری به نظر می‌ رسند در حالی که باز خورد دریافتی از دوال ‌سنس نیز به طور قوی شما را تشویق می ‌کند که به سمت نسل جدید پلی ‌استیشن بروید. مطمئنا کیفیت اجرایی و بصری که پلی ‌استیشن ۵ قادر به ارائه‌ آن است تجربه ا‌ی بی‌نظیر برای شما به ارمغان می ‌آورد و مهم نیست چه تنظیمات گرافیکی را ترجیح دهید چرا که کنسول از آن‌ ها پشتیبانی خواهد کرد. اگر چه قابلیت Backwards Compatibility و اعمال آن بی‌ نقص نیست اما همچنان بیشتر بازی‌ های پلی‌استیشن ۴ من بدون هیچ مشکلی قابل اجرا بودند.

از طرفی پلی‌ استیشن ۵ تنها به واسطه ‌ی بازی‌های Backwards Compatible خود ارائه نمی ‌شود بلکه در نهایت همه‌ ی کنسول‌ها لاین ‌آپ اختصاصی خود را دارند. همچنین باید بگوییم برخی از بهترین ویژگی‌ های این کنسول به پشتیبانی و حمایت دائم سازندگان نیاز دارد و توسعه‌ دهندگان باید از این قابلیت‌‎ها بهره ببرند. سونی بنیان‌ های قدرتمندی برای نسل جدید خود بنا نهاده است اما حالا همه چیز به سازندگان و استودیو های مختلف بر می‌گردد تا از ابزار ارائه شده بهره ببرند. با توجه به بازی ‌هایی که دیده‌ ایم مانند Spider-Man: Miles Morales و Astro’s Playroom، به نظر می ‌رسد که نسل بعدی پتانسیل بسیار خوبی برای پلی ‌استیشن وجود داشته باشد و من بسیار هیجان ‌زده هستم.

رسانه GameInformer:

پلی‌ استیشن ۵ یک سخت ‌افزار گیمینگ به شدت قدرتمند و فکر شده است و برخی اوقات به طور کلی بارگذاری‌ ها (لودینگ) را از بین می‌ برد. بازی‌ ها به لطف تکنیک ‌های جدید نورپردازی و صفحه نمایش ‌های ۴K بی‌ نظیر به نظر می‌رسند و Engine Temptest اطمینان حاصل می‌کند که تجربه ‌ای همه جانبه داشته باشید. رابط کاربری از طرفی بسیار جذاب بوده و با تفکر زیاد طراحی شده است به گونه ‌ای که موارد با اهمیت برای مخاطب را ارزشگذاری کرده و به زمانبندی شما اهمیت و آن را تحت مدیریت شما قرار می‌دهد.

نمره: -A

نظر شما درمورد این کنسول چیست؟ سونی پلی استیشن 5 را در تاریخ 12 و 19 نوامبر (22 و 29 آبان) به صورت رسمی در سرتاسر جهان عرضه خواهد کرد.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here