تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

0
۴۸,۷۰۸

ویژگی‌ های iOS 16: قابلیت هایی که روز اول باید امتحان کنید

گزینه های جدید سفارشی سازی صفحه قفل

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

ویژگی اصلی iOS 16 پشتیبانی از شخصی سازی کامل صفحه قفل شما است. اکنون می توانید ویجت ها را به صفحه قفل خود اضافه کنید ، فونت ها و رنگ های سفارشی را انتخاب کنید و فیلتر های مختلف را برای آنها در نظر بگیرید. همچنین می توانید چندین صفحه قفل مختلف ایجاد کنید و به راحتی بین آنها جابجا شوید. صفحه‌ های قفل مختلف همچنین می ‌توانند به حالت‌ های فوکوس متصل شوند ، به طوری که با تنظیم حالت‌ های فوکوس ، به‌طور خودکار تغییر می‌ کنند.

برنامه های شخص ثالث همچنین می توانند با ویجت های Lock Screen ادغام شوند ، به روشی که بسیار شبیه به قرار دادن ویجت ها در صفحه اصلی شما است. در حال حاضر می توان دید که برخی از برنامه های مورد علاقه خودمان از ویجت های Lock Screen پشتیبانی می کنند و موارد بیشتری در چند هفته آینده ارائه خواهد شد.

ویجت های جدید Lock Screen راه دیگری را در اختیار شما قرار می دهد تا آیفون خود را با شخصیت خود مطابقت دهید.

تصاویر پس زمینه جدید

در کنار گزینه‌ های سفارشی ‌سازی جدید برای صفحه قفل در iOS 16 ، اپل گزینه‌ های جدید تصویر زمینه را نیز اضافه کرده است. این گزینه ها شامل والپیپر پیش فرض جدید ، مجموعه های جدید پراید و یونیتی و همچنین مجموعه های جدید Weather و Astronomy می شود. مجموعه ‌های آب و هوا و نجوم سرگرم‌ کننده هستند زیرا داده‌ های زنده را برای مکان فعلی شما نشان می ‌دهند.

در نهایت ، iOS 16 به شما امکان می ‌دهد با استفاده از کاراکتر های ایموجی ، جابجایی عکس و گرادیان ‌های رنگ سفارشی ، والپیپر مخصوص به خود را ایجاد کنید. همچنین تصویر زمینه نمادین دلقک ماهی از آیفون اصلی به این نسخه بازگشته است.

ویژگی‌ های جدید iMessage: لغو ارسال و ویرایش پیام‌ ها

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

iOS 16 همچنین دو ویژگی مورد انتظار را برای iMessage به ارمغان می آورد: توانایی لغو ارسال پیام و همچنین ویرایش یک پیام. اپل در طول فرآیند آزمایش بتا در پاسخ به نگرانی ‌ها در مورد سوء استفاده ، تغییراتی در این ویژگی‌ها ایجاد کرده است.

برای ویرایش یا لغو ارسال iMessage در iOS 16 ، کافی است پس از ارسال پیام مورد نظر ، آن را به مدت طولانی فشار دهید. می‌توانید یک iMessage را تا دو دقیقه پس از ارسال لغو ارسال کنید. سایر کاربران iMessage می‌ توانند ببینند که شما پیامی را ارسال نکرده‌ اید ، اما نمی ‌توانند ببینند آن پیام چه چیزی بوده است.

در نهایت ، می توانید یک iMessage را تا پنج مرتبه ویرایش کنید. هر یک از این ویرایش‌ ها ثبت شده و برای فرستنده و گیرنده iMessage قابل مشاهده است.

سایر تغییرات پیام ها:

  • به عنوان “خوانده نشده” علامت گذاری کنید
  • پیام های اخیراً حذف شده را بازیابی کنید
  • SharePlay از طریق پیام
  • پیامک Tapback در اندروید
  • پخش پیام صوتی: پیام های صوتی را در حین گوش دادن سریع به جلو یا عقب ببرید

حالت های فوکوس

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

پس از اولین معرفی خود با iOS 15 در سال گذشته ، Focus با انتشار امسال iOS 16 تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده است. مهم‌ تر از همه ، اپل فرآیند راه ‌اندازی را ساده ‌تر کرده است تا اجازه یا مسدود کردن اعلان ‌ها از برنامه‌ ها و مخاطبین خاص را آسان ‌تر کند.

فیلتر های فوکوس به شما این امکان را می دهند که مرزها را در برنامه های اپل مانند تقویم ، ایمیل ، پیام ها و سافاری مدیریت کنید. به عنوان مثال ، زمانی که تنظیمات تمرکز شخصی فعال است ، می توانید به راحتی تقویم کاری یا ایمیل کاری خود را پنهان کنید. توسعه دهندگان همچنین می توانند با یک API فیلتر Focus جدید از این ویژگی استفاده کنند.

حالت ‌های فوکوس را می‌ توان به صفحه‌ های قفل و صفحه‌ های اصلی نیز گره زد و بسته به فوکوس فعال ، به‌طور خودکار صفحات و صفحه ‌های خاصی را مشاهده کرد.

حریم خصوصی و امنیت در iOS 16

جدیدترین آپدیت سیستم عامل iOS بدون برخی ویژگی‌ های جدید امنیتی و حریم خصوصی نخواهد بود. یکی از بزرگترین به روز رسانی ها در اینجا چیزی است که اپل از آن به عنوان بررسی ایمنی یاد می کند. این بخش جدیدی در برنامه تنظیمات است که به افراد کمک می‌ کند موقعیت‌ های خشونت خانگی یا شریک زندگی خودشان را به سرعت دسترسی‌ هایی را که به دیگران داده‌اند بازنشانی کنند.

اپل می‌ گوید:

“اگر شرایط یا سطح اعتماد تغییر کند، بررسی ایمنی به شما امکان می‌دهد ارتباط خود را با افراد ، برنامه‌ ها و دستگاه‌ هایی که دیگر نمی‌ خواهید به آن ها متصل باشید ، قطع کنید. این به شما امکان می‌دهد فوراً دسترسی همه افراد و برنامه ‌ها را بازنشانی کنید و به شما کمک کند امنیت حساب خود را بررسی کنید. همچنین می توانید شخصی سازی کنید که افراد و برنامه هایی که می توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند چه کسانی باشند.”

Rapid Security Response یک ویژگی جدید است که حتی سریعتر از قبل اصلاحات امنیتی مهم را بر روی دستگاه شما پیاده می کند. اپل می‌گوید:

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

“این پیشرفت‌ها را می‌ توان به‌طور خودکار بین به‌ روزرسانی ‌های نرم‌ افزار استاندارد اعمال کرد.”

در نهایت ، iOS 16 حالت Lockdown را اضافه کرده است. این ویژگی جدید “از تعداد بسیار کمی از کاربرانی که با تهدیدهای جدی و هدفمندی علیه امنیت دیجیتال خود مواجه هستند ، محافظت فوق العاده ای خواهد کرد.” حالت Lockdown به شدت عملکرد های خاصی را محدود می کند تا “سطح حمله را که به طور بالقوه می تواند توسط نرم افزارهای جاسوسی مزدور بسیار هدفمند مورد سوء استفاده قرار گیرد کاهش دهد.”

حالت قفل کردن ویژگی ‌های برنامه ‌هایی مانند پیام ‌ها ، سافاری ، FaceTime ، عکس ‌ها و موارد دیگر را غیرفعال می ‌کند.

اعلان ها در iOS 16

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

اپل همچنین سیستم اعلان ها را در iOS 16 ، به ویژه در صفحه قفل ، دوباره طراحی کرده است. اعلان‌ ها اکنون از پایین صفحه به بالا می آیند ، که اپل می‌ گوید تغییری است که برای نمایش بیشتر تصاویر پس ‌زمینه و سایر گزینه ‌های سفارشی‌ سازی شما طراحی شده است.

در برنامه تنظیمات ، سه گزینه اعلان پیدا خواهید کرد: Count ، Stack و List. در واقع Count تعداد اعلان ‌هایی را که در مجموع دارید به شما نشان می ‌دهد ، Stack اعلان ‌های شما را در یک پشته در هر برنامه سازماندهی می‌ کند و List سیستم اعلان‌ هایی را که iOS سال ‌ها استفاده کرده است فهرست می‌ کند.

کلیدهای عبور

iOS 16 ، همراه با به‌ روزرسانی‌ های آتی macOS Ventura و iPadOS 16 ، قصد دارد وابستگی ما به رمز های عبور نام‌ های کاربری را کاملاً از بین ببرد. گذرواژه ‌ها یکی از ضعیف ‌ترین حلقه‌ های امنیت دیجیتال امروزی هستند و اپل در تلاش برای ادامه کار ، استاندارد جدید رمز عبور را اتخاذ می ‌کند.

استاندارد کلید عبور به‌ عنوان کلید های دیجیتال منحصر به ‌فردی توصیف می‌ شود که برای جایگزینی نیاز به رمز های عبور با ورود ساده در دستگاه‌ ها ، وب‌ سایت ‌ها و برنامه‌ های شما طراحی شده ‌اند.

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

جریان ورود به سیستم با رمز عبور مشابه با استفاده از iCloud Keychain و Face ID یا Touch ID عمل می کند. البته تفاوت اینجاست که به جای انتخاب اعتبار از iCloud Keychain و تکمیل خودکار رمز عبور و نام کاربری خود در فیلدهای متنی ، یک رمز عبور را به عنوان روش ورود انتخاب کنید (یا ایجاد کنید). کلید های عبور با استفاده از iCloud Keychain با رمزگذاری سرتاسر در دستگاه‌ های شما همگام‌ سازی می ‌شوند ، بنابراین حتی اپل نمی تواند اطلاعات خصوصی شما را مشاهده کند.

سیری و ارتقاء دیکته

iOS 16 همچنین شامل به ‌روزرسانی‌ های قابل‌ توجهی برای ویژگی ‌های Siri و Dictation با صدای اپل است. مهمتر از همه ، ویژگی دیکته به طور کامل اصلاح شده است. دیکته در iOS 16 به شما امکان می دهد به راحتی بین صدا و لمس جابجا شوید. هنگام دیکته کردن ، می توانید با صفحه کلید تایپ کنید ، در قسمت متن ضربه بزنید ، مکان نما را حرکت دهید و پیشنهادات QuickType را وارد کنید.

Dictation همچنین اکنون از علامت گذاری خودکار پشتیبانی می کند و به طور خودکار کاما ، نقطه و علامت سوال را برای شما در حین دیکته درج می کند.

سایر ارتقاء های Siri:

  • هنگام ارسال پیام با سیری ، ایموجی را وارد کنید.
  • هنگام ارسال پیام از مرحله تایید رد شوید.
  • سیری می تواند میانبرها را از برنامه های شما بدون نیاز به تنظیم اجرا کند.

برنامه Home کاملاً بازطراحی شده

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

یکی از ویژگی های مورد علاقه در iOS 16 ، برنامه کاملاً بازطراحی شده Home است. پس از چندین سال تغییرات جزئی ، اپلیکیشن Home با iOS 16 ارتقاء زیادی پیدا کرده است.

برنامه جدید Home طراحی شده است تا پیمایش ، سازماندهی ، مشاهده و کنترل همه لوازم جانبی شما را آسان‌ تر کند. می ‌توانید با انتخاب لوازم مورد علاقه برای هر اتاق ، مشاهده چیز ها بر اساس دسته‌ ها ، تنظیم اندازه کاشی‌ های مختلف و موارد دیگر ، تب اصلی را سفارشی سازی کنید.

اپل همچنین در حال کار بر روی پذیرش استاندارد Matter است که قرار است اواخر امسال عرضه شود. این ویژگی امکان استفاده یکپارچه از لوازم جانبی سازگار را در چندین پلتفرم مختلف فراهم می کند. همچنین باید تعداد لوازم جانبی که از HomeKit و کنترل سیری پشتیبانی می کنند افزایش دهد.

ویژگی های جدید دسترسی در iOS 16

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

همانطور که برای اولین بار توسط اپل در ماه می اعلام شد ، تعداد زیادی ویژگی دسترسی جدید در iOS 16 وجود دارد. اول از همه ، ویژگی جدید انعکاسی اپل واچ به شما این امکان را می دهد که به طور کامل اپل واچ را از آیفون خود کنترل کنید و از ویژگی های کمکی مانند کنترل سوئیچ و کنترل صدا استفاده کنید.

Door Detection یک ویژگی فوق‌ العاده چشمگیر است که از فناوری دوربین آیفون شما برای مکان ‌یابی درب ، خواندن علائم و برچسب ‌ها و دریافت دستورالعمل ‌هایی درباره نحوه باز کردن درب استفاده می‌ کند. همچنین یک حالت تشخیص جدید در برنامه Magnifier وجود دارد. اپل توضیح می دهد که این ویژگی “توضیحات غنی از محیط اطرافتان” از جمله تشخیص افراد و توضیحات تصویر را در اختیار شما قرار می دهد.

زیرنویس ‌های زنده برای کاربرانی که ناشنوا یا کم‌ شنوا هستند ، زیرنویس ‌هایی را به‌ طور خودکار ایجاد می‌کنند. این ویژگی همچنین دیالوگ های رونویسی شده خودکار را با ذکر منبع بلندگو در FaceTime نشان می دهد.

چند ویژگی دسترس‌ پذیری دیگر در iOS 16

  • کنترلر دوستان: ورودی های چند کنترلر بازی را در یکی از آنها ترکیب کنید تا ارائه دهنده مراقبت یا دوست شما بتواند از شما برای رسیدن به سطح بعدی در بازی پشتیبانی کند.
  • مدت زمانی را تنظیم کنید که سیری قبل از پاسخ به درخواست شما منتظر پایان صحبت شما باشد.
  • با استفاده از حالت املای کنترل صوتی ، نام ، آدرس یا سایر املای سفارشی را حرف به حرف دیکته کنید.
  • اکنون می ‌توانید تماس ‌های تلفنی و FaceTime را با کنترل صوتی قطع کنید.
  • VoiceOver و محتوای گفتاری اکنون به بیش از 20 زبان در دسترس هستند.

برنامه عکس

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

برنامه Photos با iOS 16 به ‌روزرسانی ‌های قابل ‌توجهی را دریافت کرده است. یک ویژگی جدید تشخیص تکراری وجود دارد که همه عکس ‌های تکراری را شناسایی می ‌کند تا بتوانید به راحتی کتابخانه تصاویر خودتان را خالی نگاه دارید. آلبوم‌ های Hidden و Recently Deleted نیز اکنون پشت رمز عبور و Face ID آیفون شما قفل شده ‌اند.

اپلیکیشن Photos اکنون به شما امکان می ‌دهد ویرایش‌ هایی را که روی یک عکس انجام داده ‌اید کپی کرده و آن‌ ها را روی عکس دیگری یا حتی دسته ای از عکس ‌های دیگر جای ‌گذاری کنید. به همین ترتیب ، اکنون می توانید چندین ویرایش را در عکس های خود لغو و دوباره انجام دهید.

iCloud Shared Photo Library یکی دیگر از ویژگی‌ های جدیدی است که اواخر امسال به اپلیکیشن Photos ارائه می‌شود. این به شما این امکان را می دهد که یک کتابخانه عکس iCloud جداگانه را با حداکثر پنج نفر دیگر به اشتراک بگذارید.

سایر ویژگی های iOS 16

تمامی قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

موارد گفته شده در بالا تنها برخی از ویژگی های اصلی موجود در iOS 16 هستند. این به روز رسانی همچنین شامل تعدادی بهبود و تغییرات دیگر است. در اینجا خلاصه ای از سایر ویژگی های جدید iOS 16 را برای شما جمع آوری کرده ایم:

  • Apple Maps از مسیریابی چند مرحله ای پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد مسیری را با چندین توقف در طول مسیر اجرا کنید.
  • برنامه سلامت ردیابی دارو را اضافه می ‌کند: فهرستی از دارو ها ایجاد کنید تا دارو ها، ویتامین ‌ها و مکمل‌ هایی را که مصرف می ‌کنید پیگیری کنید.
  • برنامه تناسب اندام اکنون برای همه کاربران آیفون در دسترس است ، حتی اگر اپل واچ ندارید.
  • Face ID اکنون در مدل ‌های آیفون پشتیبانی شده به صورت افقی کار می‌کند.
  • FaceTime اکنون از Handoff پشتیبانی می‌کند: تماس ‌های FaceTime را به‌طور یکپارچه از iPhone خود به Mac یا iPad خود منتقل کنید و بالعکس.
  • اپلیکیشن Notes اکنون به شما امکان می دهد یادداشت ها را پشت رمز عبور آیفون خود قفل کنید.
  • برنامه Music اکنون از هنرمندان و گروه ‌های مختلف مورد علاقه و همچنین گزینه ‌های مرتب ‌سازی لیست پخش جدید پشتیبانی می ‌کند.
  • اکنون متن زنده از فیلم ها پشتیبانی می کند: متن در فریم های ویدیویی متوقف شده کاملاً تعاملی است ، بنابراین می توانید از عملکرد هایی مانند کپی و چسباندن ، جستجو و ترجمه استفاده کنید.
  • iOS 16 می‌تواند فوراً پس‌زمینه هر تصویری را حذف کند و به شما امکان می‌دهد بدون زحمت سوژه را از پس‌زمینه تصویر بردارید
    .
    اکنون برنامه Mail برای اولین بار از ارسال برنامه ریزی شده و واگرد ارسال پشتیبانی می کند.
  • اکنون می توانید بازخورد Haptic را برای صفحه کلید سیستم فعال کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله ، از امکانات جدید این سیستم عامل لذت ببرید.

نظر شما درباره این به روزرسانی چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here